مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری:

کاهش 10 درصدی تلفات انسانی رانندگی برنامه ریزی دقیق نیاز دارد

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، گفت: کاهش 10 درصدی تلفات انسانی رانندگی در برنامه ششم توسعه، نیازمند برنامه ریزی دقیق و وجود یک نهاد راهبر با ساز و کار اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، جواد هدایتی ضمن اشاره به لایحه شورای عالی ایمنی حمل‌ و نقل و تصویب آن در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: براساس تصویب این لایحه در کمیسیون عمران مجلس در آینده این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود .
به اعتقاد این نماینده، مطرح شدن لایحه مزبور در صحن مجلس شورای اسلامی بیانگر دغدغه دولت، مجلس و سایر نهادهای دست اندرکار در این زمینه است.
وی تصویب لایحه شورای عالی ایمنی حمل‌ و نقل در کمیسیون عمران را تحقق نگاه سیستمی به ایمنی حمل ‌و نقل در سطوح مختلف کشور دانست ‌و گفت: انتظار می رود با آغاز به کار شورای مزبور، شاهد اجرای برنامه‌های یکپارچه در حوزه‌های مختلف حمل ونقل باشیم.
هدایتی افزود: استمرار روند کاهش تلفات ناشی از تصادفات و همچنین دستیابی به هدف کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی به عنوان قانون دائمی برنامه ششم توسعه، باید اقدامات متعدد و دقیق‌تری انجام شود.
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خواستار انجام اقدامات ایمنی برای کاهش تلفات شد و پیاده سازی یک روش اجرایی دقیق را ضروری دانست .
وی گفت : عوامل مختلفی در افزایش تلفات رانندگی نقش دارند که از جمله آنها تعداد خودروها، آمار افراد صاحب گواهینامه، طول راه‌ها و سفرها در 10 سال گذشته ،تعداد تلفات ناشی از حادثه رانندگی از 28 هزار نفر کشته با کاهش 12 هزار نفری به حدود 16 هزار نفر کشته کاهش یافته و این روند همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا ، میزان تلفات رانندگی در محورهای برون و درون شهری در سال 84 بیش از 28 هزار نفر بود، اما با اجرای برنامه های متعددی در این حوزه وهمکاری نهادها و سازمان های ذیربط، اکنون میزان تلفات رانندگی در کشور سالیانه به 16 هزار و 500 نفر رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=102792
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه