اقدام برای وفق پذیری و رقابت پذیری

کاهش 1100 شغل مدیریتی در بنز

دایملر، کمپانی مادر مرسدس بنز، 1100 سمت مدیریتی را در منابع انسانی جهانی خود حذف خواهد کرد. قرار است اُلا کالنیوس مدیر عامل دایلمر، موارد به روز رسانی در استراتژی این کمپانی را به زودی معرفی نماید که کاهش هزینه، یکی از آنها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قدیم ها برای کاهش هزینه، کارگران را اخراج و تعدیل می کردند اما حالا کمپانی های بزرگ و معتبری مثل دایملر پست های راهبری و مدیریتی در سطح جهانی را حذف می کند. بلومبرگ و روزنامه زایتونگ سوددوچه روز جمعه از قول اُلا کالنیوس Ola Kallenius مدیر عامل جدید دایملر خبر داده اند که کاهش نیروی انسانی بخشی از کاهش هزینه هایی است که در برنامه راهبردی جدید کمپانی دایملر گنجانده شده است.

بر اساس نامه داخلی که مایکل برشت، ریاست شورای کار و ارگون لومالی، نماینده گارگری دایملر برای کارکنان فرستاده اند، در آن پیشنهاد بازخرید کارکنان مطرح شده است. در این نامه تأکید شده است که شرایط بازخرید باید خوب و قابل قبول و اساس آن بر پایه تصمیم داوطلبانه باشد.

دایملر در قراردادهای کار خود از قوانین  خودداری از اخراج اجباری پیروی می کند که تا سال 2030 معتبر است.

نماینده کارگری دایملر هم اذعان کرده است که شرکت دایملر برای بهبود موقعیت مالی خود مجبور به انجام اقدامات هدفمندی است که خود را با شرایط زلزله گونه صنعت خودرو و تغییر بنیادی از خودروهای بنزین سوز به خودروهای برقی و خودران ها وفق دهد.

با این حال دایملر به صورت مؤکد، هر گونه کاهش یا تأخیر در حقوق یا مزایا و ارتقای برنامه ریزی شده کارکنان را رد کرده است.  

کالنیوس که در ماه مه امسال، جای دایتر زتچه، مدی عامل کهنه کار دایملر را گرفته است، قرار است پنج شنبه این هفته در لندن، نقشه راه و استراتژی جدید دایملر را معرفی نماید و روز جمعه نشستی با سرمایه گذاران در شهر نیویورک برگزار کند. بعد از آن که مرسدس بنز در ابتدای سال 2019 مجبور به تصحیح اهداف سال 2019 و کاهش پیش بینی سود شد، در چند هفته اخیر وضعیت فروش مرسدس بنز تا حدودی بهبود پیدا کرد. دایملر با این بهبود مختصر، کمی نفس راحت کشیده اما در بخش خودروهای تجاری نگرانی به وجود آمده است.

سخنگوی دایملر در مورد کاهش نیروی انسانی اظهار نظر کرده و گفته است: ما در حال گفت و گوی سازنده با نمایندگان کارگری هستیم، اما در مورد حدس و گمان های شورای کار اظهار نظر نمی کنیم. شرکت دایملر برای حفظ رقابت پذیری و وفق پذیری با دگردیسی های صنعت خودرو به «اقدامات مقابله ای شدید» نیاز دارد و در حال حاضر این کمپانی در حال تجزیه و تحلیل همه هزینه های در تمامی عملیاتی خود در سطح جهان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188293
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه