میهن صنعت :

کاهش 6 درصدي تلفات رانندگي در پنج ماه امسال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از کاهش 6 درصدی تلفات در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.


به گزارش میهن صنعت ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از کاهش 6 درصدی تلفات در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

سردار سرتیپ مومنی افزود: در نیمه نخست امسال، با افزایش سفر روبرو بودیم و فقط در تیر و شهریور تردد وسایل نقلیه در جاده های کشور در مقایسه با پارسال، 15 درصد افزایش داشت.

وی گفت: با وجود اینکه دغدغه افزایش آمار تصادفات و تلفات را در تابستان امسال داشتیم، اما خوشبختانه با همکاری مردم نه فقط آمارها افزایش نداشت، بلکه شاهد کاهش تلفات و تصادفات نیز بودیم.

رئیس پلیس راهور افزود: مرداد امسال، میزان تلفات رانندگی در مقایسه با پارسال 10 درصد کاهش داشته است.

سردار مومنی با بیان اینکه میزان تلفات تصادفات در کشورمان بر اساس هر 10 هزار وسیله نقلیه امسال به 8،1 نفر رسید، افزود: اکنون میانگین تلفات بر این اساس 7،6 نفر و در آسیا 11 نفر است.

سردار مومنی به خبرنگار خبرخودرو گفت: در سال 85 به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه 23 هزار نفر در جاده ها کشته می شدند، اما اکنون ایران توانسته است به میانگین جهانی نزدیک شود.

سردار مومنی انسان، راه، وسیله نقلیه و شبکه امداد و نجات و درمان را چهار عامل موثر در کاهش تلفات تصادفات دانست و افزود: متاسفانه 49 درصد مجروحان حوادث رانندگی هنگام انتقال یا در بیمارستان جان خود را از دست می دهند در حالی که این میزان در جهان 15 تا 20 درصد است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3577
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه