«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کراس اوور الکتریکی نیسان آریا در آستانه رونمایی رسمی

خودروساز ژاپنی نیسان با انتشار یک تیزر ویدیویی از رونمایی رسمی کراس اوور الکتریکی خود با عنوان آریا در 15 جولای خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروساز ژاپنی نیسان با انتشار یک تیزر ویدیویی از رونمایی رسمی کراس اوور الکتریکی خود با عنوان آریا در 15 جولای خبر داد. پیش از این، کانسپت این محصول در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته شد و در واقع به عنوان مدل بالاتر مدل نیسان لیف شناخته می شود.

همان طور که در تیزر و تصاویر منتشر شده مشخص است، کراس اوور الکتریکی نیسان آریا با زبان طراحی جدید در اختیار مشتریان قرار می گیرد و برخی از ویژگی ها خودرو کانسپت را به ارث برده است. چراغ های جلو و جلو پنجره ای همانند نسخه کانسپت بوده اما جزئیات طراحی در اطراف سپر با تغییراتی همراه شده است. مهندسان این شرکت در طراحی کلی این مدل به کانسپت آن وفادار بوده و بیشتر تحولات مربوط به جزئیات می شود که از جمله می توان به طراحی ساده تر پورت شارژر اشاره کرد.

کانسپت آریا تنها 40 میلی متر کوتاه تر از مدل ایکس تریل است اما فاصله محوری آن برابر با 2,775mm بوده و 75 میلی متر بیش تر است که در نتیجه فضای کابین آن به اندازه کافی بزرگ بوده و سرنشنیان احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی منجر شده تا مهندسان نیسان تحولاتی در محصولات خود ایجاد کنند که از جمله می توان از تغییر فضای سیستم تهویه مطبوع از پشت داشبورد به زیر سپر نام برد که در واقع فضای بیشتری برای سرنشینان جلو ایجاد شده است.

نسخه نهایی نیسان آریا از پلتفرم  CMF-EV بهره می برد که توسط اتحاد رنو, نیسان و میتسوبیشی ساخته شده و پیش از این، در شاسی بلند جدید رنو استفاده شده است. اطلاعاتی در خصوص پیشرانه های این خودرو منتشر نشده اما نسخه کانسپت مجهز به موتور توئین (یک موتور در هر اکسل برای ایجاد سیستم FWD) است.شرکت نیسان مدعی بود که کانسپت الکتیرکی IMx قادر به تولید 429 اسب بخار قدرت بود و رنج مسافتی آن برابر با 373 مایل است.

به نظر می رسد که چند پیشرانه برای این محصول تازه وارد نیسان در نظر گرفته شود و برای رقابت با مدل های فولکس واگن ID.4 با قیمت پایه 40 هزار پوند در اختیار مشتریان قرار بگیرد. مشتریان می توانند انتظار فناوری های نیمه خودران مانند سیستم پرو پایلت 2 را از این محصول داشته باشند.

برای اطلاع از جزئیات و مشخصات آن باید تا رونمایی کامل و عرضه در اواسط سال 2021 منتظر ماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197716
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه