«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کراس اوور SP100 سایپا رونمایی شد/ پایان قصه پراید برای ایران و سایپا+گزارش تصویری

شب گذشته برای گروه خودروسازی سایپا شب ویژه ای بود چرا که طی مراسمی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون امور صنایع وزارت صنعت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و همچنین اصحاب رسانه از جدیدترین محصول خود با نام کراس اوور SP100 سایپا رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شب گذشته برای گروه خودروسازی سایپا شب ویژه ای بود چرا که طی مراسمی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون امور صنایع وزارت صنعت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و همچنین اصحاب رسانه از جدیدترین محصول خود با نام کراس اوور SP100 سایپا رونمایی کرد. همچنین در این مراسم آخرین پراید تولید شده توسط این گروه خودروسازی از خط تولید خارج شد تا به این واسطه پرونده پراید و تمام حاشیه های اطراف آن برای همیشه بسته شود.

کراس اوور SP100 سایپا

خداحافظی از پراید برای گروه خودروسازی سایپا در شرایطی صورت گرفت که طی سال های گذشته مدیرعامل های پیشین این گروه خودروسازی بارها و بارها خبر از خروج کامل پراید از خط تولید سایپا داده بودند. این موضوع حتی به سال های دور و مدیرعامل هایی نظیرمهرداد بذرپاش که در بهمن ماه سال 1386 به سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا منصوب شده بود، نیز باز می گردد. وی بعدها در مصاحبه های خود اعلام کرده بود که کاش ریسک خروج پراید از خط تولید سایپا را در همان سال ها به جان می خریدم.

با همه‌ی اینها پر تیراژ ترین و پر فروش ترین محصول خودروسازی ایران برای همیشه از خط تولید خارج شد. خودرویی که خاطرات خوب و بد فراوانی در دفتر خاطرات خود ثبت کرده است. جالب است در خصوص این محصول بدانید که بیش از شش میلیون و 300 هزار دستگاه پراید  طی 27 سال آن هم در 5 مدل  تولید  و در داخل و خارج از کشورعرضه شده است.

توقف تولید پراید

بر اساس این گزارش ماجرای خروج پراید با حضور مدیرعامل فعلی سایپا از بهمن ماه سال گذشته جدی تر شد به طوری که در همان ماه بهمن، پراید 132 اولین مدل از خانواده پراید بود که برای همیشه از خط تولید خداحافظی کرد.به دنبال آن و در سال جاری تولید پراید 111 نیز به صورت کامل متوقف شد و در نهایت روز گذشته آخرین مدل از پراید 131 نیز از نارنجی پوشان جاده مخصوص خداحافظی کرد. در نهایت اینکه تنها مدل از پراید که همچنان تولید آن ادامه خواهد داشت، پراید وانت 151 خواهد بود.

توقف تولید پراید

در مراسم خداحافظی با آخرین پراید تولیدی گروه خودروسازی سایپا، محمود واعظی؛ رئیس دفتر ریاست جمهوری نیز حضور داشت که متنی را بر روی آخرین پراید تولیدی به یادگار نوشت. در این متن آمده بود:

محمود واعظی

بسمه تعالی
به امید اینکه این شرکت بعد از اتمام تولید پراید خودرو جایگزین ایمن، زیباتر با قیمت مناسب در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرد.
محمود واعظی
رئیس دفتر رئیس جمهور
1399/05/16

 

مشخصات کراس اوور SP100 سایپا

روز گذشته جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا با نام کراس اوور SP100 سایپا رونمایی شد. هنوز اطلاعات دقیقی از این خودرو منتشر نشده اما آنطور که گفته شده، کراس اوور SP100 سایپا به یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ مجهز شده است.

کراس اوور SP100 سایپا

از دیگر امکانات کراس اوور SP100 سایپا می توان به ایربگ های جانبی و پرده ای، کروز کنترل و سیستم محدود کننده سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی و تاشو، سنسور پارک و دوربین دید عقب، دی لایت و اتو لایت و سیستم خروج بدون سوئیچ و استارت دکمه ای اشاره کرد.

کراس اوور SP100 سایپا

 

همچنین این خودرو مجهز به سان روف بوده و چهار چرخ نیز دارای ترمز دیسکی است که ترمزهای جلو از نوع خنک شونده بوده و از رینگ های 16 و 17 اینچی آلومینیومی نیز بهره خواهد برد.

 

تولید 8 محصول جدید توسط گروه خودروسازی سایپا

در این مراسم سید جواد سلیمانی؛ مدیرعامل سایپا با اشاره به پایان تولید پراید گفت : توقف تولید پراید در حقیقت پایان یک تفکر در این گروه خودروسازی بود. سایپا متکی به محصول خاصی نیست و ما بر اساس نوآوری گام خواهیم برداشت. تا پایان سال جاری 3 محصول جدید به سبد محصولات سایپا اضافه خواهد شد و همچنین در سال 1400 شاهد عرضه 5 محصول جدید دیگر خواهیم بود.

مدیرعامل سایپا

وی گفت : دو محصول فیست لیفت شده سایپا در مرحله تولید انبوه است. به لطف خدا در سال 98 موفق به کسب 50 درصد از سهم بازار خودرو ایران شدیم. همچنین به همت همکاران مان در شرکت سایپا، 350 هزار دستگاه  از معوقات سایپا در سال گذشته به 120 هزاردستگاه کاهش یافته است و ما امیدواریم تا شهریور سال جاری با رفع کامل تعهدات، معوقات سایپا را به صفر برسانیم. از حدود 56 هزار دستگاه خودرویی که تعهد غیر قابل تامین در شرکت سایپا با ایجاد طرح های ویژه تبدیل شد به طوری که هم اکنون حدود 83 درصد تعهدات معوق در این بخش کاهش یافته است.

سلیمانی افزود : تا این لحظه 3 نمونه از کراس اوور SP100 ساخته شده است و انشاالله تا پایان سال به تولید انبوه این محصول خواهیم رسید. 25 دستگاه از این خودرو در مهر ماه در خط اصلی تولید می‌شود همچنین ظرفیت تولید این خودرو به همراه خودرو شاهین ۲۰۰ هزار دستگاه در سال است که نسبت نیاز بازار بین این خودرو و شاهین این ظرفیت تقسیم می شود.

مدیرعامل سایپا ادامه داد : کراس اوور SP100 بر روی مگاپلتفرم اختصاصی سایپا طراحی شده است که در واقع مدل بهینه و نهایی شده SP100 و کراس اور خودرو شاهین است و به زودی این خودرو با نام ایرانی به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از دو فیس لیفت جدید سایپا گفت : کوییک اس و ساینا اس که بر اساس نیاز مشتری طی نظرسنجی ها اطراحی شده، همزمان با عید سعید غدیر به تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199134
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه