«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کروات ها اکنون می توانند برای مقاصد تجاری و گردشگری بدون ویزا به ایالات متحده سفر کنند

شهروندان کرواسی دیگر برای سفر به ایالات متحده برای مقاصدی مانند تجارت یا گردشگری نیازی به ویزا نخواهند داشت، زیرا مقامات این کشور تأیید کرده اند که کروات ها اکنون می توانند به محض دریافت تاییدیه الکترونیک بدون ویزا وارد ایالات متحده شوند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، شهروندان کرواسی دیگر برای سفر به ایالات متحده برای مقاصدی مانند تجارت یا گردشگری نیازی به ویزا نخواهند داشت، زیرا مقامات این کشور تأیید کرده اند که کروات ها اکنون می توانند به محض دریافت تاییدیه الکترونیک بدون ویزا وارد ایالات متحده شوند.

تصمیم اخیر از طریق بیانیه منتشر شده توسط سفارت ایالات متحده در زاگرب تایید شده است.

“آن روز فرا رسیده است! ” پیوستن رسمی کرواسی به برنامه لغو روادید را به کرواسی تبریک می گوییم. سفارت در بیانیه خود تاکید کرده است که اگر قصد دارید برای تجارت یا تفریح به ایالات متحده بروید، باید فرم درخواست ESTA را پر کنید.

آندری پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی نیز از این تصمیم استقبال کرد.

ما تمام معیارها را برآورده کرده ایم و به یک هدف استراتژیک به نفع شهروندان کرواسی دست یافته ایم. در نتیجه، ما صفحه جدیدی در روابط خود با ایالات متحده باز می کنیم، مشارکت خود را تقویت می کنیم و پیش شرط هایی را برای همکاری و سرمایه گذاری بیشتر اقتصادی ایجاد می کنیم.

در همان زمان، داوور بوژینوویچ، وزیر امور داخله تاکید کرد که کرواسی برای عضویت در برنامه لغو روادید آمریکا (VWP) باید معیارهای بسیار سختی را رعایت می کرد، نهایی شدن چنین برنامه ای را یک دستاورد مهم می دانیم.

کرواسی در 28 سپتامبر، پس از تایید مقامات ایالات متحده مبنی بر اینکه کشور بالکان برای تبدیل شدن به جدیدترین عضو این طرح، تمام معیارهای لازم را برآورده کرد، بخشی از VWP شد.

در آن زمان، گزارش شد که کروات‌ها از اول دسامبر 2021 می‌توانند بدون ویزا برای مقاصد تجاری یا گردشگری تنها با مجوز سفر به ایالات متحده سفر کنند. شهروندان کرواسی واجد شرایط سفر بدون ویزا به ایالات متحده هستند.

VWP ایالات متحده که توسط وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه ایالات متحده مدیریت می شود، به گونه ای طراحی شده است که به مسافران کشورهای دیگر، که اکنون 40 کشور هستند، اجازه می دهد تا برای مقاصد مسافرتی و تجاری به مدت 90 روز بدون ویزا وارد ایالات متحده شوند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=239050
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه