میهن صنعت :

کشف 30 درصدی سرقت در 10ماهه امسال/ پراید و پژو، خودروهای مورد علاقه سارقان

میهن صنعت : معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از افزایش کشف 30.4 درصدی جرایم در حوزه سرقت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از پانا، سرهنگ علی غیاثوند، گفت: نیروی انتظامی بر اساس وظایف ذاتی خود و برابر قانون به عنوان ضابط قضایی به شدت با امکانات موجود با اینگونه جرایم برخورد می‌کند.

وی در این خصوص ادامه داد: برابر بررسی‌های صورت گرفته در ماه‌های بهمن و اسفند هر سال به لحاظ حضور گسترده مردم در اماکن تجاری، بازار و بانکها به منظور خریدهای نوروزی، افزایش جابجایی وجوه نقد مسافرتها و خالی از سکنه شدن منازل، شرایط را برای انجام برخی سرقتهای خشن و بخصوص منزل، موتور سیکلت و… توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به استفاده از روشهای نوین پلیسی در کشفیات نسبت به گذشته معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از توفیقات بالایی برخوردار بوده است به طوری که در 10ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.30 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که در این راستا پلیس آگاهی توانسته با توجه به شیوه و شگرد نوین سارقان که متاسفانه هر روز در حال پیشرفت است به همان میزان هم توفیقات پلیس در این عرصه با توجه به علمی شدن رو به فزونی رفته است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور ضمن هشدار به افزایش سرقت خرد در کشور، گفت: سرقت خرد شامل ربودن لوازم داخل خودرو می‌شود که افزایش این جرم نشان می‌دهد که نیازمند افزایش اقدامات تامینی خودروسازان هستیم.

وی با بیان اینکه پلیس آماده است تا نقطه نظرات تجربی خود را که بر اساس اطلاعات و اظهارات سارقان کشف کرده است، در اختیار وزارت صنایع، سازندگان خودرو و قطعات و … قرار دهد، گفت: با آنکه اقدامات تامینی از سوی برخی از خودروسازان صورت گرفته است، اما نیازمند آن هستیم که ضریب امنیت خودروها ارتقا یابد؛ چرا که با افزایش ضریب ایمنی خودروها، زمینه مساعد برای سارقان از بین می‌رود.

 

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور در مورد بیشترین خودروهایی که از سوی سارقان ربوده می‌شوند، گفت: پراید، بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده،‌ اما توجه داشته باشید که اقبال عمومی و همچنین تولید این وسیله نقلیه در کشور زیاد است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سازنده خودرو اقداماتی را در راستای افزایش ضریب ایمنی خودروها انجام داده‌اند، گفت: با این حال پس از پراید، گروه پژو بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده‌اند.

غیاثوند با بیان اینکه اقدامات خودروسازان در راستای انجام اقدامات تامینی مطلوب است، گفت: اما این اقدامات جامع نیست و همچنان باید برای افزایش ضریب امنیت محصولات خود تلاش کنند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه هنوز هم سارقان علاقه‌مند به ربودن وسایل داخل خودرو و قطعات هستند، گفت: لازم است قطعه‌سازان در راستای "هویت‌سازی" برای قطعات خودرویشان اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه خودروسازان توان افزایش ضریب امنیت محصولاتشان را دارند، گفت: خودروسازان بایستی به سمتی حرکت کنند که وقتی سارق با انجام اقدامات تخریبی وارد خودرو شد، نتواند این وسیله را به حرکت وا دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43511
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه