معاون وزیر صنعت:

کمرنگ جلوه دادن نقش دولت، خلاف عزت ملی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این روزها عده ای سعی بر آن دارند تا برخلاف عزت ملی نقش دولت را کمرنگ جلوه دهند؛ در حالی که در سراسر کشور اقدام های مناسبی توسط دولتمردان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «علی یزدانی» امروز (سه شنبه) در گردهمایی معاونان شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور درباره افتتاح امروز طرح ماشین سازی در شهرک صنعتی اشتهارد یادآوری کرد: ساخت و راه اندازی این طرح بیش از یک سال زمان برد و با سرمایه گذاری یک شرکت معروف ایتالیایی به انجام رسید که در زمینه فولاد پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به کشور بازگشته است.
وی ادامه داد: سایر طرح های ملی مربوط به پسابرجام افتتاح شده یا در حال راه اندازی است، حال آنکه برخی تلاش دارند نشان دهند هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان البرز فقط سه شهرک صنعتی وجود داشت اما پارسال 6 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب به این استان اضافه شد.
به گفته وی، یک هفتم از رقم بودجه کشور سهم یارانه سلامت است و این همان رفتن پول بر سفره ایرانیان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته تراز تجاری کشور مثبت بود. پارسال 24 هزار بنگاه کوچک 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که آثار آن قابل رهگیری است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر آموزش واحدهای صنعتی و ارتقای سطح توانمندی آنها متناسب با علم نوین، عزم همگانی را برای ایجاد رونق در فضای کسب و کار خواستار شد.
بر پایه این گزارش، در این گردهمایی یک روزه عضو هیات مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، بهبود فضای کسب و کار در کشور را مستلزم همکاری مشترک دولت و تشکل های خصوصی برشمرد.
«غلامرضا سلیمانی» گفت: توسعه اقتصادی در کشور به شناسایی قابلیت های موجود در هر منطقه و اجرای سیاست ها متناسب با ویژگی های آن منطقه نیازمند است.
سلیمانی درباره تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: می توان در هر منطقه بر اساس وضعیت کسب و کار، موقعیت جغرافیایی و… سند توسعه طراحی کرد؛ در چنین شرایطی ایجاد رونق در استان ها و بهبود فضای تولید عملیاتی تر محقق می شود.
وی همچنین آموزش و توانمندسازی نیروهای انسانی مستقر در شرکت های استانی و همچنین واحدهای صنعتی را از دیگر ملزوم های توسعه اقتصادی در کشور توصیف کرد.
چندی پیش یزدانی در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد 80 شهرک و ناحیه صنعتی که مصوبه آنها در گذشته روی کاغذ بود و عملیاتی نشده بودند، در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=120854
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه