میهن صنعت :

کمیسیون صنایع و معادن با جدیت به دنبال رفع موانع ارائه تسهیلات به خودروسازان است

کمیسیون صنایع ومعادن معتقد است باید هرچه سریعتر تنگناهای مالی شرکتهای خودروساز از طریق ارائه تسهیلات برطرف شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،ضمن تاکید بر اینکه تاخیر در ارائه تسهیلات به خودروسازان، رکود در این بخش از صنعت را به دنبال خواهد داشت ، اظهار داشت : کمیسیون صنایع ومعادن معتقد است باید هرچه سریعتر تنگناهای مالی شرکتهای خودروساز از طریق ارائه تسهیلات برطرف شود.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود: امید است سال جاری که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است در عمل این شعار تحقق یابد.

وی صنعت خودرو را از محوری ترین بخش های صنعتی کشور نام برد و گفت : باید تجلی این شعار را درکارکرد این صنعت مشاهده کرد طبیعی است چنانچه بخواهیم چنین انتظاری بر آورده شود باید موانع و مشکلات مالی شرکت خودروساز نیز مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد :  کمیسیون صنایع و معادن با جدیت به دنبال بررسی علت و عوامل موانع و مشکلات تولید در واحد های صنعتی و بخش خودرویی است به طوری که در راستای رفع این موانع تمامی ظرفیت ها بسیج شدند تا این مشکلات برطرف شود.

وی افزود : طبعا با پی گیری های صورت گرفته بانک مرکزی تسهیلات اخصاص یافته را تامین خواهد نمود تا مشکلات موجود در این بخش از صنعت رفع گردد.

وی علت مهم در عدم همکاری بانک مرکزی را دیدگاه نادرست بانک ها نسبت به افق تولید در کشور ذکر کرد و گفت : متاسفانه بانک ها افق تولید در کشور را بد و تاریک می بینند در حالی که معتقدم چنین دیدگاهی ، توهم و نگاهی بدبینانه است طبعا با چنین دیدگاهی در فضای بانکی کشور و و عدم حمایت های مالی و بانکی صنعت خودرو قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

وی گفت : اینکه تصور شود با ارائه تسهیلات ، شرکتهای خودروساز با رکود مواجه خواهند شد و در بازپرداخت تسهیلات با مشکل مواجه خواهند شد نگاهی بدبینانه است بلکه باید خوشبینانه به این موضوع نگاه شود.

نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت اظهار داشت : خودرو از  صنایع موفق و پایداری است که هم اکنون مطالبات زیادی نیز نسبت به آن در جامعه وجود دارد که با تعرفه هایی که در حوزه ورود خودروهای خارجی وجود دارد با لطبع تمایل مصرف کننده به سمت استفاده از خودروی داخلی نیز بیشتر است که به همین جهت جای نگرانی در این بخش از صنعت کشور وجود ندارد.

زارعی با توجه به کاهش تولید خودرو و قطعات در سه ماهه اول سال جاری ، گفت :  در بررسی جامعی در کمیسیون صنایع و معادن در حال انجام است کلیه تنگنا ها و موانع و چالش های بخش تولید خودرو در حال بررسی و رسیدگی است بالطبع باید در کنار این موضوع ظرفیت های لازم نیز ایجاد شود تا انشاء الله این مشکل برطرف شود.

وی گفت : کمیسیون صنایع و معادن به شدت به دنبال  رفع مانع ایجاد شده در ارائه تسهیلات به خودروسازان است که امید است  با جدیدتی که نسبت به این مساله وجود  دارد هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2304
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه