میهن صنعت :

کمیسیون صنایع و معادن مخالف صادرات مواد اولیه صنایع خودروسازی

میهن صنعت : سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه مجلس و کمیسیون صنایع با اصل صادرات مخالفتی ندارد ، گفت : صادرات از ضروریات تولید در کشور بوده به طوری که استواری و پایداری تولید در گرو صادرات است.

به گزارش میهن صنعت، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه مجلس و کمیسیون صنایع با اصل صادرات مخالفتی ندارد ، گفت : صادرات از ضروریات تولید در کشور بوده به طوری که استواری و پایداری تولید در گرو صادرات است.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با بیان اینکه باید در راستای صادرات ، ارزش افزوده بیشتری کسب شود ، افزود :امروز که مواد اولیه فولاد ، مس ، پلیمر و آلومینیوم از مواد ضروری در صنعت خودروسازی کشور است تا زمانی که نیاز کشور تامین نشده است ، با صادرات آن مخالف هستیم.

وی تاکید کرد : باید پیش از هر گونه افدام نسبت به صادرات مواد اولیه صنعت خودرو ، نیاز داخل تامین  و سپس مازاد نیاز موجود صادر شود.

وی گفت : مواد اولیه ای که هم اکنون برای تولید داخل استفاده می شوند با ارزش افزوده بیشتری صادر می شوند به بیان بهتر باید گفت خام فروشی روش مناسبی نیست .

وی در ادامه به بحث و بررسی ممنوعیت صادرات مواد اولیه صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره و اظهار داشت : طی روزهای اخیر مباحثی در خصوص صادرات مواد پتروشیمی ، فولاد و مس در کمیسیون صنایع صورت گرفت اما مباحث تکمیلی در این ارتباط در دستور کار جلسات بعدی کمیسیون صنایع و معادن است که با حضور خودروسازان ، قطعه سازان و سازمان بورس برگزار و پس از تدوین گزارش نهایی در جلسه علنی مجلس مطرح خواهد شد.

نماینده بوئین زهرا در خانه ملت همچنین تصریح کرد : کمیسیون صنایع و معادن در این راستا به دنبال این است که مواد اولیه تولید خودرو با قیمت ارزان تر در اختیار صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد.

عباسپور تاکید کرد : افزایش قیمت مواد اولیه ای که هم اکنون در حوزه فولاد و آهن و مس در کشور رخ داده است برای نمایندگان کمیسیون صنایع و معان قابل قبول نیست و معتقدیم که این مواد باید با قیمت ارزان تری در اختیار صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد تا قیمت تمام شده خودرو نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به تاثیر مثبت ممنوعیت صادرات مواد اولیه فولاد و مس بر قیمت کنونی خودرو در کشور ، یاد آور شد : در صورت ممنوعیت صادرات مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو، ضمن تاثیر بر کاهش قیمت تمام شده خودرو ، این اقدام افزایش تولید را نیز به دنبال خواهد شد به طوری که با تولید بیشتر ، صادرات خودرو نیز رونق گرفته و در این راستا ارزآوری خوبی برای کشور خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5878
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه