«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کم کردن اشتها با چند توصیه ساده!

کنترل اشتها از روش های کاربردی کاهش وزن است که علاو بر کاهش وزن می تواند به حفظ و کنترل آن کمک کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کنترل اشتها از روش های کاربردی کاهش وزن است که علاو بر کاهش وزن می تواند به حفظ و کنترل آن کمک کند. در ذیل توصیه های برای شما عزیزان ارائه شده که در این راه بسیار کمک کننده است.

آب زیاد بخورید!

مصرف آب قبل از صرف وعده ی غذایی باعث پر شدن معده خواهد شد و در نتیجه به شما احساس سیری دست خواهد داد. این روش کاهش اشتها می تواند مؤثر باشد. بدین منظور میزان ۲ لیوان آب قبل از وعده ی غذایی میل کنید. همچنین استفاده از پیش غذاهایی مانند سوپ که مایع باشند و در شما احساس سیری ایجاد کنند نیز به کاهش اشتهای شما کمک می کند و این سیری موجب می شود کمتر غذا بخورید.

پروتئین زیاد بخورید!

یکی دیگر از روش‌های غلبه بر اشتها بعد از تمرین مصرف مقداری پروتئین در وعده‌های غذایی است. تانبرگ در این باره می‌گوید: ” پروتئین علاوه بر اینکه سوخت عضلات را بعد از تمرین، تامین می‌کند، هورمون‌های روده را نیز تحریک کرده که باعث احساس سیری در شما می‌شود. به این ترتیب به شما کمک می‌کند که اشتهای خود را کنترل کنید.”
از منابع غنی پروتئین که تانبرگ به شما توصیه می‌کند در وعده صبحانه خود میل کنید، عبارتند از تخم مرغ، شیر، پنیر کاتیج، ماست و بلغور جو دوسر برای صبحانه. برای میان وعده و سایر وعده‌های غذایی نیز او آجیل ، لوبیا، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ و بوقلمون را توصیه می‌کند.

سیب زمینی شیرین را به وعده غذایی خود اضافه کنید

آب پز کردن سیب زمینی شیرین به جای پخت آن در فر موجب آزاد شدن پپتیدی می شود که می تواند کلسترول را کاهش داده و به کاهش وزن کمک کند.

پژوهشگران بر این باورند که پپتید سیب زمینی شیرین برای کاهش دور کمر و سلامت انسان مفید است زیرا به بدن در گوارش کارآمدتر چربی و کاهش اشتها کمک می کند.

خواب نیمروزی را ازیاد نبرید!

یکی دیگر از دلایل پرخوری، خستگی است. شما می‌‌توانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یک محیط ساکت و آرام چشمانتان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره به دست آورید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=160507
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه