میهن صنعت :

کودکی که صهیونیست ها را رسوا کرد+‌تصاویر

میهن صنعت : پدر محمد الدوره آمادگی خود را برای نبش قبر پسرش اعلام کرد تا کمیته بین المللی و بی طرف این موضوع را بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روزنامه دیلی میل نوشت: «مقامات اسرائیل معتقدند محمد توسط سربازان اسرائیلی کشته نشده است و به همین خاطر از شبکه تلویزیونی فرانسه خواستند تا مدارک خود را دوباره بررسی کند و تغییری در گزارش خود بدهد.»

 

محمد با شهادت خود، به نمادی از انتفاضه دوم فلسطینی ها تبدیل شده و فیلم شهادت او باعث افزایش تنفرها از اسرائیل گردید. پدر محمد اعلام کرد برای اینکه ثابت کند فرزند 12 ساله او توسط نظامیان اسرائیلی جان باخته، حاضر است بدن فرزندش را نبش قبر کنند. پیش از این اسرائیلی ها مدعی بودند که این فیلم ساختگی بوده و محمد هنوز زنده است.


محمد الدره 12 ساله و پدرش "جمال" در سپتامبر 2000 در جریان انتفاضه هنگامی که در یکی از مناطق غزه در کنار سکویی پناه گرفته بودند هدف تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می گیرند و در نهایت محمد شهید می شود. در این ماجرا پدر محمد الدره نیز مجروح شد.


چندین سال پس از این جنایت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در سپتامبر 2012 برای سرپوش گذاشتن بر این ماجرا و تحریف آن، دستور آغاز تحقیقات درباره شهادت محمد الدره را صادر کرد. رژیم صهیونیستی ابتدا از شهادت محمد الدره عذرخواهی کرد، ولی بعدا مدعی شد گروه های فلسطینی عامل کشته شدن این کودک هستند.


"یوسی کوپرواسه" که به دستور نتانیاهو کمیته ای را برای تحقیق درباره شهادت محمد الدره تشکیل داد، در اظهاراتی عجیب تر مدعی شد: «کشته شدن محمد الدره در روز 30 سپتامبر 2000 صحت ندارد .»


با این حال،" ابورحمه " فیلمبردار صحنه شهادت محمد الدره، گزارش رژیم صهیونیستی را نپذیرفته و تأکید کرد، که قبر محمد الدره در اردوگاه البُریج قرار دارد و وی آماده است تا برای تشکیل کمیته‌ای بین المللی و بی طرف جهت تحقیق درباره شهادت این کودک فلسطینی همکاری کند.


جمال الدره پدر محمد الدره نیز گزارش رژیم صهیونیستی را دروغ خواند. جمال الدره می گوید: «صهیونیستها یک بار می گویند که محمد الدره زنده است و بار دیگر اعلام می کنند که به ضرب گلوله گروه های فلسطینی کشته شد.»501

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18614
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه