میهن صنعت:

کورس دو نفر برای ریاست سوارکاری/ فشارهای سیاسی و حمایت یک آقازاده!

میهن صنعت: انتخابات فدراسیون سوارکاری درحالی قرار است روز 20 خردادماه برگزار شود که واکنش‌های زیادی نسبت به گزینه مورد نظر وزارت ورزش به گوش می‌رسد. در این میان اما برخی فشارهای سیاسی هم دخیل است تا گزینه مورد نظر برخی ها رای لازم را کسب کند. ضمن اینکه پا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بعد از تاخیری طولانی وزارت ورزش و جوانان روز 20 خردادماه را برای برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری در نظر گرفته است. فدراسیونی که بیش از سه سال بدون رئیس باقی مانده بود. این طلسم قرار است روز 20 خردادماه شکسته شود. با گزینه‌ای که وزارت ورزش مد نظر قرار داده یا شاید هم نامزدی دیگر!

پیش‌تر قرار بر این بود که وزارت ورزش انتخابات این فدراسیون را روز 26 اسفندماه گذشته برگزار کند اما به یک باره اعلام شد که این انتخابات در زمان مقرر انجام نمی‌شود. علت این تصمیم از سوی وزارت ورزش اداره شدن برخی از هیات‌های استانی توسط سرپرست بود اما در همان زمان خبرهای دیگری نیز به گوش می‌رسید. اینکه برخی هیات‌ها به گزینه مورد نظر وزارت ورزش روی خوش نشان نداده بودند و وزارت ورزش ناچار به تعویق برگزاری مجمع این فدراسیون شد تا بتواند آرای مورد نظر را جمع آوری کند.

اما موضوع مهمی که در همان زمان مطرح شد فشارهای سیاسی بود که برای لغو انتخابات در زمان مقرر وجود داشت. یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد داشت در انتخابات شرکت کند اما وزارت ورزش مدعی شده بود که نمایندگان مجلس و شورای شهر بر اساس قوانین و دستور سازمان بازرسی کل کشور حق حضور در انتخابات فدراسیون‌ها را ندارند. این کشمکش‌ها در نهایت لغو انتخابات را پیش از پایان سال 92 به دنبال داشت.

با این حال احمد گواری مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مسئول برگزاری مجامع در واکنش به این اتفاقات مدعی شده بود که فشارهای بیرونی مانع برگزاری انتخابات نبوده و افزود: به هیچ عنوان وزارت ورزش تحت نفوذ و تاثیر فردی انتخابات را لغو نکرده است. ما ابتدا انتخابات هیات‌ها را برگزار می‌کنیم و بلافاصله پس از آن مجمع فدراسیون برگزار می‌شود.

نزدیک به سه ماه از آن ماجرا می‌گذرد و این بار وزارت ورزش قصد دارد روز سه‌شنبه بیستم خردادماه این انتخابات را برگزار کند. به نظر می‌رسد در این مدت فرصت کافی برای چیدمان تاکتیکی وجود داشته و اعضای مجمع نسبت به آنچه که در عرف انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در ایران وجود دارد نسبت به گزینه‌ای که وزارت ورزش روی آن نظر دارد کاملا توجیه شده باشند. با این حال اخباری که به گوش می‌رسد از نارضایتی هیات‌ها نسبت به گزینه مورد نظر است.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در روز انتخابات این فدراسیون 12 کاندیدا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. سیدموسی آقایی لنکرانی، علی اژدرکش، رضا اسماعیل‌زاده، علی حسینی، مسعود خلیلی، امیرمحسن ذاکری زفرغندی، عباس رحمانی، مسعود عربی، امیر غریبلو، محمد کاظمیان، محمدرضا محسنی و سیدرضا میرابوطالبی کاندیداهایی هستند که برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری مورد تایید قرار گرفته‌اند.

در این بین اثری از نام عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیست و به نظر می‌رسد  وزارت ورزش و جوانان چراغ خاموش کارها را پیش برده چرا که علاقه ای به ریاست یک نماینده مجلس در فدراسیون تحت پوشش خود ندارد.

عزیزی در این باره به خبرنگار مهر گفته است: "من کاملا از زمان انتخابات بی‌اطلاع بوده‌ام. قرار بر این بود که به ما اطلاع بدهند ولی اعلام رسمی نکردند. من با دکتر خادم در این باره صحبت کردم و ایشان قول دادند پیگیری‌های لازم را انجام دهند و به اطلاع من برسانند. در حال حاضر صحبتی ندارم ولی اینکه اسم من در فهرست گزینه‌ها نیست تعجب آور است چونکه قبلا ثبت نام کرده بودم و به ما نگفتند که بار دیگر باید ثبت نام کنم. من البته این ماجرا را پیگیری خواهم کرد."

اما موضوعی که این روزها در خصوص مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری به گوش می‌رسد اصطکاک‌هایی است که نسبت به یک گزینه خاص وجود دارد. گزینه‌ای که با وجود توصیه‌های فراوان صورت گرفته هنوز از سوی برخی از اعضای مجمع مورد پذیرش واقع نشده است.

منابع غیر رسمی در خصوص این انتخابات از رقابت بین دو کاندیدا سخن به میان می‌آورند. مسعود خلیلی و علی اژدرکش. یکی با سابقه حضور در فدراسیون و دیگری هم از بخش خصوصی. در این بین بحث‌های زیادی وجود دارد که خلیلی همان گزینه مورد نظر وزارت ورزش است که البته این موضوع از زبان هیچ یک از مقامات رسمی وزارت ورزش شنیده نشده و همه گمانه زنی‌های غیر رسمی بوده‌اند.

وی سابقه عضویت در فدراسیون سوارکاری را داراست و باید دید که در روز مجمع فدراسیون می تواند نظر مثبت اکثریت را به خود اختصاص دهد؟ اینکه اعضای مجمع از موضعی که در این مدت نسبت به کاندیداتوری وی داشته اند عقب نشینی کرده اند یا نه هنوز مشخص نیست و باید صبر کرد و در این مدت زمان اندک باقی مانده اتفاقات را نظاره‌گر بود.

در خصوص خلیلی که مدرس دانشگاه در بحث ژنتیک بوده و معاونت فنی فدراسیون در زمان تابش را نیز در کارنامه خود دارد این موضوع نیز به گوش می رسد که وی از سوی برخی آقازاده‌ها حمایت شده و فشارهای زیادی به وزارت ورزش وارد می شود که پست ریاست فدراسیون را در اختیار وی قرار دهند.

علی اژدرکش دیگر کاندیدایی است که در زمره شانس‌داران احراز ریاست فدراسیون سوارکاری به حساب می‌آید. وی که به نوعی نماینده بخش خصوصی است چندی پیش جام دنیلی را در تهران برگزار کرد و علاقمندی زیادی دارد تا با سرمایه‌گذاری فراوان روی سوارکاری بتواند حاکمیت این فدراسیون را در اختیار یک بخش غیر دولتی قرار دهد. اما نکته‌ای که در خصوص اژدرکش وجود دارد این است که وی سابقه اجرایی در بخش دولتی را ندارد و وزارت ورزش هنوز درباره این سرمایه‌دار به جمع بندی‌نهایی نرسیده است.

برخی منابع از لنکرانی که مدتی کوتاه عهده‌دار سرپرستی فدراسیون سوارکاری بود نیز به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی یاد کرده بودند ولی با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در همان زمان کوتاه حضورش در فدراسیون سوارکاری مواجه شد، هیات های استانی نسبت به  حضور وی در راس این فدراسیون انتقادهای زیادی داشتند تا جایی که لنکرانی پس از 26 روز حضور در فدراسیون از سوی وزارت ورزش مجبور به استعفای صوری شد تا نشان بدهد گزینه خوبی برای این پست نیست.

به نقل از مهر اکنون در این فرصت باقی مانده آخرین لابی‌ها توسط دو گزینه اصلی انجام می‌گیرد و باید دید در انتخابات این فدراسیون چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50309
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه