«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کیا کارنیوال MPV جدید رونمایی شد

خودروساز کره ای کیا نخستین تصاویر رسمی نسل چهارم مدل کارنیوال را منتشر کرد. کیا کارنیوال جدید قرار است که در اواخر تابستان راهی بازار کره جنوبی شود و سپس در بازارهای آسیا و آمریکا عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروساز کره ای کیا نخستین تصاویر رسمی نسل چهارم مدل کارنیوال را منتشر کرد. کیا کارنیوال جدید قرار است که در اواخر تابستان راهی بازار کره جنوبی شود و سپس در بازارهای آسیا و آمریکا عرضه خواهد شد.

نسل چهارم کیا کارنیوال با الهام از شکل و شمایل جدید شاسی بلندهای جدید این شرکت طراحی شده است. تغییرات ظاهری این مدل کم نبوده و در نگاه نخست جلو پنجره ای رادیاتوری شکل Tiger Nose و چراغ های ال ای دی جلو جلب توجه می کند. ابعاد این خودرو تازه وارد تغییری نکرده اگرچه به لطف پروفایل MPV بیشتر شبیه به شاسی بلند است.

این خودروساز کره ای برای ایجاد ظاهری شبیه به شاسی بلند تغییرات زیادی اعمال کرده و برخی از ویژگی ها را از مدل کیا سورنتو قرض گرفته است. کیا کارنیوال جدید از یک باله کرومی در ستون سی همانند سورنتو بهره برده و از دیگر شباهت های آن ها می توان به چراغ های روشنایی در روز جلو اشاره کرد.

علاوه براین، ستون A این مدل به عقب کشیده شده و کاپوت آن طولانی تر شده است. فاصله محوری MPV افزایش یافته که در نتیجه فضا برای سرنشینان بزرگتر و راحت تر شده است. اطلاعاتی در خصوص پیشرانه و پلتفرم این خودرو جدید منتشر نشده است اما به نظر می رسد که پیشرانه 2.2 لیتری 4 سیلندر دیزلی با قدرت 199 اسب بخار و نسخه وی 6 بنزینی عرضه شود زیرا در بازار آسیا و آمریکا بسیار پرطرفدار است. بعید به نظر می رسد که این مدل از پیشرانه هیبریدی و PHEV  بهره ببرد.

پیش بینی می شود که کیا کارنیوال تازه وارد مجهز به برخی از فناوری های نسل چهارم مدل سورنتو باشد که از جمله می توان از صفحه نمایشگر 10.25 اینچی اینفوتیمنت، پنل ابزار 12.3 اینچی، فرمان چند منظوره و کروز کنترل تطبیقی نام برد. این خودرو روانه بازار انگلیس نمی شود و دومین نسل از این خودرو از سال های 2006 تا 2014 در این کشور تولید شد و با عنوان سدونا شناخته می شود. فروش این خودرو کره ای  در سایر بازارهای جهانی راضی کننده بوده و از سال 1998 بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197214
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه