کیفیت فقط مختص خودروسازان است!

آقایانی که این روزها به هر دلیلی بر خودروسازان می تازند و برای آنها خط و نشان می کشند که فلان می کنیم و بهمان، تا چندی پیش آنقدر در انجام کارهای خود انعطاف نشان دادند که واردات مواد اولیه صنایع غذایی که با جان و سلامت مردم رابطه مستقیم دارند را از دریافت


آقای کاظمی که چندی پیش به بهانه حمایت از تولید و تسریع در واردات، مواد اولیه وارداتی صنایع غذائی را از دریافت ایران کد و تأییدیه‌های استاندارد معاف کرده بود، چند روز پیش برای خودروسازان خط و نشان کشید که اگر افت کیفیت در برخی از سواری‌های داخلی ادامه یابد در مورد شماره‌گذاری این خودروها تجدیدنظر خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه این افت کیفیت که آقای معاون استاندارد را اینگونه برافروخته و به هشدار واداشته است در حد بسیار جزئی بوده است. به گونه ای که نمره منفی خودروهای ساخت داخل در آبان ماه گذشته کمتر از نیم نمره افزایش داشته است و البته همین نیم نمره دستاویزی شده است برای تهدید وتاختن بر خودروسازان.
به راستی در کشور هیچ صنعتی دیگری وجود ندارد و فقط همین خودروسازان هستند که استانداردهای تولید را به سخره گرفته و محصول کیفی تولید نمی کنند؟ صنعتگران خودرو به کدام گناه کرده و نکرده مجازات می شوند؟ اگر موضوع تعرفه 90 درصدی گرز رستم شده و هر از چندگاهی بر سر خودروسازان فرود می آید چرا این جمله معروف و همیشگی آنان شنیده نمی شود که می گویند ابتدائی ترین اصول فضای کسب و کار را برای ما فراهم آورید و منت تعرفه را از سرمان بدارید.
آن بخاری که چندی پیش دختران معصوم ایران را به کام آتش فرستاد، نشان استاندارد خود را از کدام سازمان سختگیر و پیگیر گرفته بود؟ مگر محموله آب معدنی های تولیدی و صادراتی ایران به افغانستان به دلیل استاندارد نبودن مرجوع نشد؟ مگر بازار ایران در اقیانوس کالاهای بی کیفیت چینی که با تائیدیه همین آقایان استاندارد وارد شده اند، غرق نشده است؟ مگر تعداد برگ های دستمال کاغذی و حتی بیسکوئیت های ساقه طلائی در بسته بندی نسبت به گذشته کم نشده است؟
با در نظر گرفتن شرایط موجود این شائبه پیش می آید که مدیران سازمان استاندارد قصد دارند برای پررنگ شدن حضور رسانه ای خود، از جذابیت های حوزه خودرو استفاده کنند. امید که این شائبه، شایعه ای بیش نباشد، چرا که شرایط حاکم بر فضای تولید کشور، به ویژه صنعت خودرو آنچنان شکننده است که ناملایمات اینچنینی را برنتابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7403
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه