«میهن صنعت» گزارش می دهد:

کیفیت مبنای توسعه/ ارتقا سطح کیفی تولیدات برگ برنده حضور پر قدرت در بازارهای صادراتی

کیفیت مبنای توسعه کشور بوده و این معیار در بخش تولید موجب ارتقا جایگاه کشور در سطوح بین المللی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بیش از 2 سال است که قدرت خرید مردم روندی نزولی به خود گرفته و هر روز شاهد حذف شدن یکی از اقلام اساسی و کالاها از سبد خانوارها هستیم.

به گفته روسای اتحادیه صنفی، بخش زیادی از واحد های فروش تقریبا در رکود کامل به سر می برند و تعدادی حتی دست به فروش مغازه های خود زده اند. کسادی بی سابقه ای که دیگر سنش بیش از 6 ماه شده و به تاثیر از عوامل بسیاری بر بازار حاکم شده است. اما نکته ی جالب توجهی که در این بین نمی توان از آن به سادگی گذشت، میزان قابل توجه فروش برخی از برند های داخلی و خارجی با توجه به رکود و قدرت خرید اندک مردم است.

قیمت یکی از معیارهای تاثیرگذار و حائز اهمیت در جلب توجه و جذب مخاطبان برای فروش است. لذا کاهش هزینه تمام شده ی کالا توسط تولیدکننده سبب می شود تا افراد بتوانند هم در رقابت با تولیدات دیگر از شرایطی مناسبی برخوردار باشند و هم علاوه براین مورد، حاشیه سود تولیدکننده قابل توجه باشد. اما موردی که نباید از آن غافل ماند موضوع قدرت و میزان پایداری نام و برند محصول در ذهن مخاطب است تا بعد از خرید یکی از محصولات شرکت یا واحد تولید کننده مورد نظر برای بار دیگر مجاب شوند تا از محصول مورد نیاز خود از همان برند خرید کنند که این امر به موضوع کیفیت محصول باز می گردد.  به هر میزانی که کیفیت کالا از شرایط مناسبی برخوردار باشد، میزان پایبندی مشتری به برند مورد نظر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین خریدار به سبب راضی بودن از خرید خود، کالایی را که تهیه کرده به اطرافیان خود معرفی می کند و همین امر موجب گسترده شدن دایره ی مشتریان و خریداران خواهد شد.

هم اکنون قیمت کالاها در بخش های مختلف در یک رقابت بی سابقه و بی رحمانه در برابر جیب مردم قرار گرفته اند اما همچنان بسیاری از افراد به علت بالا و مناسب بودن کیفیت کالاهای مورد نیاز خود دست به جیب می شوندکه این مورد خود نشانه ی اهمیت معیار کیفیت در کالاها و خدمات بوده است. متاسفانه طی این سالها غالب واحدهای تولیدی از زیر ساخت های لازم برای اندازه گیری و سنجش کیفیت تولیدات خود بی بهره هستند و این در حالی است که اکثر کارخانه ها در کشورهای خارجی از لابراتور ها و آزمایشگاه مجهز جهت آزمایش و سنجش تولیداتشان برخوردار هستند. این امر تاثیر بسیاری بر ارتقا سطح کیفی تولیدات به دنبال دارد البته لازم به ذکر است که موضوع کیفیت  تنها به سنجش و ارزیابی خاتمه پیدا نمی کند، به این علت که بخش زیادی از تولیدات کشور از استاندارد های لازم برخوردار هستند اما از کیفیت کافی بی بهره بوده اند.

معیار کیفیت باید همسو با تغییرات پی در پی  صنایع و بخش های مختلف حرکت کند و واحدهای تولیدی هم هرکدام کیفیت کالاها را متناسب با سرعت به روز شدن علم و فناوری ارتقا دهند. 

کیفیت مبنای توسعه کشور بوده و به همین دلیل  از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه به این معیار در تمام بخش های کشور چه در بخش خدمات و چه در بخش تولید موجب می شود هم در بازارهای صادراتی جایگاه کشور در سطوح بسیار مطلوبی قرار گیرد و هم سطح معیشت مردم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=166169
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه