میهن صنعت:

کیفیت و عدم رقابت پذیری را دو چالش مهم در صنعت خودرو ایران

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که خودروسازان در ایران باید به تدریج وارد بازار رقابتی شوند تا شاهد رشد و شکوفایی در این صنعت باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فریدون احمدی در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : هر چند  با توسعه همکاری با شرکتهای خارجی زمینه ارتقاء کیفیت ،افزایش تیراژ و توسعه اشتغال و صادرات خودرو در خودروسازی ایران فراهم خواهد شد.

وی دو موضوع کیفیت و عدم رقابت پذیری را دو چالش مهم در صنعت خودرو ایران عنوان کرد و افزود : عدم تمرکز جدی بر روی کیفیت و  نبود رقابت مناسب در صنعت خودرو تولید بر بازار خودرو ایران تاثیر گذاشته است.

وی تصریح کرد : متاسفانه صنعت خودرو ایران در مقایسه با جهان پیشرفت چندانی نداشته است و اغلب تولیدات داخلی در کلاس جهانی نیست و کیفیت و استاندارهای لازم را ندارند از این رو نمی‌تواند انتظارات مصرف کنندگان داخلی را بر آورده نماید .

نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم تاکید کرد : امروز تنها راه پیش روی صنعت خودرو ایران تولید مشارکتی با شرکت‌های بزرگ جهان است البته به شرط آنکه دانش فنی نیز به کشور انتقال پیدا کند که پس از آن ایران خود تولیدکننده و صادرکننده خودرو باشد. 

احمدی گفت : متاسفانه در سالهای گذشته بواسطه تحریم ها و عدم استفاده از فناوری های روز ، خودروسازان ایرانی با مشکلات زیادی مواجه شدند به طوری که این شرایط بر جریان تولید و تقاضای بازار خودرو های داخلی نیر تاثیر گذاشت.

وی اظهار داشت : چنانچه در جریان همکاری های صورت گرفته خودروهایی با کیفیت مناسب و در کلاس جهانی به بازار داخل عرضه شود می توان شاهد بازاری رقابتی در صنعت خودرو سازی ایران بود.

وی با اشاره به اینکه صادرات و انتقال تکنولوژی شرط حضور و مذاکره با شرکتهای خارجی در بازار ایران بوده ، تصریح کرد : قطعا حرکت های صورت گرفته در صنعت خودرو ایران فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان داخلی است تا به تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا مجهز شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=96359
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه