مقام مسئول:

گازمشعل12 پالایشگاه پارس جنوبی با 500میلیون دلار جمع می شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه 500 میلیون دلار برای جمع‌آوری گاز مشعل های 12 پالایشگاه پارس جنوبی هزینه خواهد شد گفت: شرکت های بین المللی در پسابرجام همکاری با ایران را در زمینه کاهش آلاینده ها و انتقال فناوری آغاز کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، «محمد مشکین فام» امروز(چهارشنبه) در مراسم امضای پروژه بازیافت و مصرف گاز مشعل پالایشگاه های 2 و 3 پارس جنوبی که با شرکت سفره گس فرانسه امضا شد، گفت: کاهش آلاینده‌های صنعتی در بیشتر اسناد بالادستی مورد اشاره قرار گرفته و از دغدغه های جدی مسئولان نظام است.
وی افزود : پس از برجام حرکت خوبی در وزارت نفت در این زمینه انجام شده که این قرارداد نیز نتیجه این تلاش‌ها بوده است.
مشکین‌فام ادامه داد: در همه پالایشگاه‌های 13 گانه پارس جنوبی نیز کاهش فلرینگ ( سوزانده شدن گازهای مشعل) اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه 75 درصد آلاینده های دنیا را 10 کشور تولید می کنند، گفت: ایران در این زمینه رتبه سوم جهان و رتبه اول خاورمیانه را در اختیار دارد.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط تحریم و همکاری نکردن شرکت های بین المللی، برای تعمیرات و اجرای پروژه‌ها دچار مشکل بودیم اما پس از برجام این مشکلات در حال رفع شدن است.
مشکین فام خاطرنشان کرد: تاکنون 70 میلیارد دلار در شرکت نفت و گاز پارس برای اجرای پروژه‌های مختلف هزینه شده است که تا 90 میلیارد دلار نیز افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تاکید کرد، برای 12 پالایشگاه دیگر پارس جنوبی نیز 500 میلیون دلار سرمایه گذاری می شود تا بحث مشکلات در منطقه عسلویه حل شود.
مشکین فام افزود: در 2 سال اخیر با توجه به اینکه شرکت های بین المللی پس از برجام همکاری خود را آغاز کردند ما در حال استفاده از فناوری‌های جدید هستیم.
 شرکت ملی نفت ایران شرکت سفره گاز فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین ایران قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر پالایشگاه دوم پارس جنوبی را امروز امضا کردند.
این قرارداد قرار است در مدت 30 ماه اجرا شود.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=132619
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه