سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد:

گام‌هاي مديريت بازار در اقتصاد مقاومتي

با تامين مناسب كالاهاي اساسي، كنترل سيستم توزيع و مديريت مصرف توسط مردم، شاهد افزايش قيمت‌ها نخواهيم بود و آثار تحريم‌ها به حداقل مي‌رسد.


سيدعليرضا شجاعي در گفتگو با شاتا، اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مديريت بازار را در شش بخش تامين، توزيع، ذخيره‌سازي، تنظيم بازار، صادرات و بازرسي و نظارت تقسيم كرد و گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب تاكيد فرمودند شرايط اقتصاد ما، اقتصاد مقاومتي است لذا با سوء استفاده‌كنندگان در اين شرايط و كساني كه كالاها را با قيمت بالا و خارج از قاعده، عرضه كنند يا دست به احتكار بزنند به شدت برخورد خواهد شد. از همين رو طرح‌هاي نظارت و بازرسي در سطح كشور به اجرا در آمده است.
وي با تاكيد بر اينكه اولويت اول وزارتخانه، حمايت از توليد و اتكا به توليد داخلي در تنظيم بازار است، گفت: بخش‌هاي توليدي بايد از اين فرصت استفاده كرده و با حداكثر ظرفيت توليد كنند تا هم نياز بازار داخلي برطرف شود و هم صادرات غيرنفتي افزايش يابد.
سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي پشتيبان به ويژه بخش مالي و پولي كمك كنند تا تامين مالي لازم براي سرمايه در گردش حوزه توليد صورت پذيرد.
وي معتقد است با افزايش صادرات غيرنفتي مي‌توان اقتصاد مقاومتي را به اقتصاد تهاجمي تبديل كرد.
شجاعي گفت: اگر همه دست به دست هم دهند با توليد صادراتگرا در مقياس جهاني نه تنها شاهد تنظيم بازار پايدار در كشور خواهيم بود بلكه بازارهاي ديگر كشورها را نيز به خود متكي خواهيم كرد.
وي در بخش ديگري از اين گفتگو به نقش مردم اشاره و بر مديريت درست مصرف توسط مردم تاكيد كرد و اظهار داشت: كشور در حال حاضر به جهت تامين و ذخيره‌سازي در شرايط مناسبي است ليكن رفتار مصرفي مردم در اقتصاد مقاومتي بسيار حائز اهميت است. آنها با اصلاح الگوي مصرف مي‌توانند كمك شاياني به مديريت بازار كنند.
مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت در پايان از رسانه‌ها خواست تا در اين مقطع، هوشمندانه نقش تاريخي خود را در توفيق كشور ايفا نمايند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2587
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه