«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

گام های خودروسازان برای رضایتمندی مشتریان

طی روزهای گذشته اتفاقات خوبی را در صنعت خودرو کشور مشاهده کردیم چنانکه تاکید وزیر صنعت برای جلب رضایت مشتریان و برگزاری نشست ها و هم اندیشی های خودروسازان با مشتریان ناراضی از جمله رفتارهای مناسب خودروسازان کشور بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودرو یکی از صنایع مهم و استراتژیک کشور است که در دور جدید تحریم ها نیز از تیردست غمارباز آمریکایی دور نماند.

تحریم صنعت خودرو و نوسانات شدید ارزی باعث شد تا اشفته بازاری در بازار خودرو ایران به وجود بیاید. کمبود نقدینگی خودروسازان، بدهی به قطعه سازان، کمبود و یا نبود مواد اولیه، افزایش قیمت نهایی تولید همگی دست به دست هم دادند تا خودروسازان برای جلوگیری از افزایش زیان انباشته خود دست به افزایش قیمت بزنند.

اما این افزایش قیمت برای خریداران قابل قبول نبود. شدت نارضایتی ها به حدی بالا گرفت که خریداران اعتراضات خودرا به وزارت صنعت بردند تا وزیر صنعت راهی پیش پایشان بگذارد.

طی روزهای گذشته اتفاقات خوبی را در صنعت خودرو کشور مشاهده کردیم. تاکید وزیر صنعت برای جلب رضایت مشتریان و برگزاری نشست ها و هم اندیشی های خودروسازان با مشتریان ناراضی از جمله رفتارهای مناسب خودروسازان کشور بود.

بر اساس خبرهای منتشر شده خودروسازان از لغو افزایش 30 درصدی قیمت محصولات خود خبردادند و در دعوت نامه های اخیر ارسال شده، آخرین قیمت تعیین شده توسط شورای رقابت در خرداد ماه سال جاری ملاک تحویل خودرو به مشتریان قرار گرفته است.

به نظر می رسد خودروسازان داخلی می خواهند با این روش رضایت مشتریان خودرا جلب کنند و در ازای آن دولت و وزارت صنعت تعهد کرده اند که بخشی از زیان به وجود آمده را به صورت وام به خودروسازها پرداخت کنند.

بر اساس نظر رضا رحمانی، وزیر صنعت مبلغ پرداختی به خودروسازان داخلی باید در بخش تولید وتامین قطعات هزینه شود تا چرخه تولید خودرو در کشور همچنان ادامه یابد.

خودروسازان در شرایطی زیر بار هزینه های تولید و زیان های ناشی از لغو افزایش 30 درصدی قیمت محصولات خود رفته اند که می خواهند نگاه وزیر صنعت در راستای تکریم ارباب رجوع را در حد توان عملیاتی کنند. از طرفی این گام درست خودروسازها نشان از نگاه مدیران ارشد خودروسازی کشور در راستای جلب رضایت مشتریان دارد.

خودروسازان امیدوارند طی روزهای آتی قول وزیر صنعت عملی شود تا با توجه به افزایش هزینه های تولید، ادامه روند تولید خودرو در کشور با مشکلات بیشتر مواجه نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=171786
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه