میهن صنعت گزارش می دهد:

گردهمایی غول های صنعت نفت در کنفرانس بین المللی سراویک

غول های صنعت نفت در شرایطی که تولیدات نفت شیل آمریکا روند رو به رشد را طی می کند و نیز بازار نفت با افزایش تقاضا و بهای نفت خام مواجه است، در "سراویک" (بزرگترین گردهمایی سالانه نفتی آمریکا) حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، غول های صنعت نفت در شرایطی که تولیدات نفت شیل آمریکا روند رو به رشد را طی می کند و نیز بازار نفت با افزایش تقاضا و بهای نفت خام مواجه است، در "سراویک" (بزرگترین گردهمایی سالانه نفتی آمریکا) حضور پیدا می کنند.

در سال گذشته، تصمیم اوپک درخصوص محدود نمودن عرضه ی جهانی نفت موضوع اصلی این گردهمایی بود و باید خاطر نشان کرد که بهای نفت LCOc1 پس از نشست سال اخیر 15 درصد افزایش داشته است.

افزایش قیمت ها منجر شده تا تولیدکنندگان شیل تمایل بیش تری به تولید داشته باشند که در پی آن، تولیدات نفت آمریکا به رکورد بیش از 10 میلیون بشکه در روز دست یافته و به نظر می رسد در سال جاری از روسیه سبقت بگیرد.

با توجه به اینکه اوپک بر توافق نامه پایبند بوده و اعضای آن طی 10 ماه گذشته تولیدات خودرا محدود نموده اند، انتظار می رود تا این کاهش عرضه جهانی تا سال 2019 نیز ادامه یابد.

بنا به گفته ی تحلیل گران، "وزیران نفت و مشاوران از این کنفرانس بین المللی برای بررسی دقیق نفت شیل آمریکا استفاده می کنند و اوپک در تلاش برای درک این تجارت جدید نفت با عنوان شیل است."

در واقع، این کنفرانس بین المللی صادر کنندگان نفت خاورمیانه را دربرابر شرکت هایی قرار می دهد که نیروی محرکه ی انقلاب انرژی بر پایه ی نفت شیل آمریکا بودند.

اوپک قصد دارد تا تولید کننده های نفت شیل و همچنین اعضای خود را به اعتدال تشویق کند.

 علی نظر، نماینده ی عراق در اوپک در این خصوص عنوان کرد: "با پایبندی می توان بازار نفت را تثبیت کرد و مانع ضرر سرمایه گذاران شد."

اوپک امیدوار است که در جریان این کنفرانس بتواند افزایش تولیدان نفت آمریکا را مهار کند و به کم تر از 10 میلیون بشکه برساند.

بنا به گزارش منتشر شده از سوی اداره انرژی آمریکا، پیش بینی می شود تولیدات خانگی نفت آمریکا از مرز 11 میلیون بشکه در سال جاری بگذرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=148659
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه