گروسی: اکثر نمایندگان با پرداخت تسهیلات به خودروسازان موافق اند

ميهن صنعت: عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار نظرات اخیر در خصوص عدم موافقت اکثر اعضای کمیسیون صنایع مجلس با پرداخت تسهیلات به خودروسازان را تکذیب کرد.


به گزارش ميهن صنعت، حسین گروسی نماینده مردم شهریار ، شهرقدس وملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با پایگاه خبری تحلیلی اکو صنعت با بیان این مطلب افزود : در حال حاضر اعتقاد ما این است که خودروسازان می توانند از  راه های دیگری از جمله پیش فروش ، سهام  و … نیز برای تامین نقدینگی خود استفاده کنند، اما درشرایط بحرانی کنونی باید همانند تجربه دیگر کشورها در خصوص اعطای تسهیلات به بخش خودرو عمل کرد.

عضو کمیسون صنایع مجلس افزود : پرداخت تسهیلات دولتی بارها در کشورهای دیگر اتفاق افتاده است و همیشه ۲ بخش خودروسازی و ساختمان بواسطه میزان بالای اشتغال در این بخشها همیشه مورد حمایت دولتها بوده اند.

وی اظهار داشت: در اولین کارگروه حمایت از تولید که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت ، معدن وتجارت برگزار شده بود، قرار شد مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار گیرد و  در آخرین جلسه کارگروه که قبل از تعطیلات مجلس برگزار شد، وزیر صنعت ، معدن و تجارت  قطعی شدن پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را  در مرحله اول اعلام کرد.

گروسی با انتقاد از اظهار نظرهای چند روز گذشته در خصوص عدم موافقت اکثرنمایندگان مجلس با اعطای تسهیلات به خودروسازان افزود : در آخرین جلسه کارگروه اکثر نمایندگان با پرداخت تسهیلات موافق بودند و باید این را در نظر داشت که جلوگیری از پرداخت تسهیلات به بخش خودرو باعث لطمه زدن به این صنعت بزرگ خواهد شد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2928
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه