میهن صنعت:

گروسی: خودروسازان افزایش تولید را در اولویت قرار دهند

میهن صنعت: نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تحریم‌ها، صنایع خودروسازی و قطعه‌سازها می‌توانند با حمایت جدی دولت رشد کنند و تولید و کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین گروسی در گفت‌وگویی بیان کرد: تا زمانی که عرضه و تقاضا تنظیم نشود، مشکل شرکت‌های خودروسازی حل نمی‌شود. ما انتظار داریم دولت کمک کند تولید محصولات خودروسازها افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: قطعا با افزایش تولید است که بین عرضه و تقاضا تعامل ایجاد می‌شود و قیمت واقعی خودرو مشخص خواهد شد.

گروسی در خصوص افزایش تولید صنایع خودروسازی بیان کرد: هر چقدر افزایش تولید بیشتر باشد ایجاد اشتغال در صنایع کشور مخصوصا صنایع خودروسازی رشد چشمگیری خواهد داشت.

نماینده مردم شهریار افزود: ما این انتظار را از شرکت‌های خودروسازی داریم که افزایش تولید را جزو اولویت‌های خود قرار دهند و موانع سر راه خود را بردارند و دولت به آنها کمک کند.

وی تصریح کرد: صنایع خودروسازی برای افزایش تولید محصولات خود باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و همچنین از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنند که باعث افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال شود. تولید کنندگان به دلیل نداشتن سرمایه‌های کافی تا الان نتوانسته‌اند به آن صورت از فناوری‌های روز استفاده کنند.

گروسی تبیین کرد: شرکت‌های خودروسازی با وجود افزایش در قیمت تهیه مواد اولیه، بیمه، مالیات، دستمزد کارگر و امثال آن باید در کنار افزایش قیمتٰ، بهره‌وری خود را افزایش دهند.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، این شرکت ها به دلیل قیمت گذاری دولتی و نیز افزایش هزینه نهاده‌ها دچار رکود شده اند و این رکود باعث شده خودروسازها متضرر شوند.

به نقل از ایسنا گروسی حمایت جدی دولت از صنایع خودروسازی و نیز زنجیره تولید را عامل مهم خروج خودروسازان از وضع نابسامان موجود برشمرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53650
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه