میهن صنعت :

گزارش دیلی تلگراف از حضور دوستانه نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس

میهن صنعت : مدتی است که رزمایش مین روبی آمریکا در خلیج فارس آغاز شده و همزمان با آن نیز نیروها و تجهیزات ایرانی بویژه ناوشکن جماران در حال گشت زنی در این منطقه هستند اما به رغم تبلیغات سنگین رسانه ای غرب علیه تهران، نیروهای ایرانی و آمریکایی دوستانه در خل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ناوشکن جماران در فاصله یک مایلی از ناوهای غربی در حال انجام تمرینان و وظایف خود در خلیج فارس است.

در همین رابطه فرماندهان ناوهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس می گویند که جماران را به عنوان یک تهدید تلقی نمی کنند چون هر روز با یکدیگر در ارتباط هستند و این ارتباط دوستانه است.

لازم به ذکر است ارتباط کشتی ها و ناوهای حاضر در یک منطقه دریایی برای جلوگیری از تداخل مسیرهای حرکتی آنها و ممانعت از برخورد کشتی ها انجام می شود.

کاپیتان "جان رودگرز" فرمانده ناو "یواس اس پونس" که یکی از 35 کشتی حاضر در رزمایش جدید آمریکا  و متحدانش در خلیج فارس محسوب می شود در این رابطه می گوید: ناوهای ایرانی و آمریکایی بطور مرتب از یکدیگر عکس می گیرند. هر چند که ما به عنوان دشمنان بالقوه محسوب می شویم اما اکنون همه چیز خوب است. تا زمانی که ما از یکدیگر عکس بگیریم همه چیز خوب است.

در رزمایشی که آمریکا و متحدانش در خلیج فارس آغاز کرده اند 41 کشور شرکت دارند و تمرینات آنها تا پایان ماه می (ماه جاری میلادی) ادامه خواهد داشت. این رزمایش با هدف مین روبی و فراهم کردن امنیت کشتی ها انجام می شود. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18384
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه