میهن صنعت :

گزارش فروردین ماه 92 از کیفیت خودروهای داخلی

میهن صنعت : ارزشيابي كيفي خودروها بر اساس روش‌ها و دستورالعمل ‌هاي مدون شركت بازرسي‌كيفيت و استاندارد ايران انجام مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ارزشيابي كيفي خودروها بر اساس روش‌ها و دستورالعمل ‌هاي مدون شركت بازرسي‌كيفيت و استاندارد ايران انجام مي‌شود. اين روش‌ها و دستورالعمل‌ها به فراخور نياز بازنگري و تجديد نظر شده و سطوح كيفي نيز بر اين اساس تغيير مي‌يابد، لذا با توجه به تغيير سطوح كيفي نسبت به سال گذشته، گزارشات ارزشيابي گروه سبك بر اساس سطوح كيفي جديد در سال 1392 تهيه شده ‌است.

در فروردین ماه 1392 مجموع خودروهاي توليد شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگين نسبت به ماه قبل با كاهش 6/77 درصدي و در مقايسه با زمان مشابه سال قبل با تنزل چشمگير 1/78 درصدي مواجه گرديد. در ماه اخير 98 درصد از حجم خودروهاي توليد شده در داخل كشور مختص خودروهاي سبك (سواري و وانت) و 2 درصد نيز مربوط به خودروهاي گروه سنگين (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبك:
در بخش سواري شاهد كاهش 7/77 درصدي توليد نسبت به ماه قبل بوديم كه از جمله عوامل اصلي در اين روند نزولي مربوط به قطع توليد خودروهاي شركت ايران خودرو خراسان (پژو 405، پژو پارس، سوزوكي گرند ويتارا)، رنو مگان، توجوي هاچ بك، تيبا و سايپا X132 مي باشد. از ديگر نكات مهم و حائز اهميت در مورد تيراژ خودروهاي توليد داخل مي‌توان به توليد مجدد خودروي پژو 206 اشاره نمود.

به طبع كاهش توليد خودروهاي سواري در ماه جاري، تعداد خودروهاي ارزشيابي شده نسبت به ماه قبل 3/70 درصد كاهش يافت بطوريكه جمعا 12 مدل خودرو مورد بازرسي قرار گرفت كه 7 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 5 مدل در سطح كيفي خوب قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18243
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه