عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

گفتمان غالب مجلس مخالفت با افزایش قیمت هاست

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مخالفت نمایندگان در خصوص افزایش قیمت بنزین بیان داشت : در شرایط فعلی اقتصادی شاید شوک اصلی به بازار افزایش قیمت بنزین بود. در نشست دیروز کمیسیون انرژی، نمایندگان با قاطعیت با افزایش قیمت بنزین به لیتری 1500 تومان مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مخالفت نمایندگان در خصوص افزایش قیمت بنزین بیان داشت : در شرایط فعلی اقتصادی شاید شوک اصلی به بازار افزایش قیمت بنزین بود. در نشست دیروز کمیسیون انرژی، نمایندگان با قاطعیت با افزایش قیمت بنزین به لیتری 1500 تومان مخالفت کردند.

حسن بهرام نیا در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت افزود : مجلس به دولت تا سال 1400 اجازه داده که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت مردم، با یک آهنگ ملایم قیمت حاملهای انرژی را افزایش دهد اما در حال حاضر افزایش قیمت نخواهیم داشت چراکه شرایط مردم خوب نیست.

وی ادامه داد : تورم بالا و درآمد کم باعث می شود که با افزایش قیمت، مردم فشار بیشتری احساس کنند. لذا در کمیسیون انرژی تصمیم گرفته شد که افزایش قیمت نداشته باشیم.

نماینده مردم نهاوند بیان داشت : در کمیسیون انرژی در ماده ی 17 که به افزایش قیمت و در آمد حاصل از این افزایش می پردازد، رأی به حذف ماده ی 18 داده شد. البته این موضوع باید به کمیسیون تلفیق برود و بعد در صحن مجلس بررسی تا تصمیم گیری شود اما نمایندگان مردم عمدتاً مخالف افزایش قیمت هستند.

بهرام نیا در پاسخ به پرسش خبرنگار میهن صنعت در این باره که دولت در خصوص افزایش درآمد سرانه ی مردم در بودجه ی 97 ضعیف عمل کرده اما درباره ی سایر افزایش تعرفه ها و قیمت ها پرقدرت ظاهر شده پاسخ داد: دولت لایحه ای را که به مجلس ارائه می دهد لایحه ی پیشنهادی است و نمایندگان مردم در خانه ی ملت هستند که باید آن را مصوب بکنند و نمایندگان هم با شرایط فعلی مصوب نمی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد : ما همین حالا در خصوص بحث هدفمندی ها محکم ایستاده ایم و در سایر موارد که نیاز به اصلاح دارد وضع به همین گونه است و بر همین اساس گفتمان غالب مجلس مخالفت با افزایش قیمت هاست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=142019
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه