میهن صنعت:

گلوله باران و بمباران نوار غزه ادامه دارد/یونیسف:شمار کودکان قربانی فلسطین در جنگ اخیر غزه بیش از دو جنگ قبلی است

میهن صنعت: ادامه حملات صهیونیستها به مناطق مختلف نوار غزه و شلیک دهها موشک به شهرکهای صهیونیست نشین، اظهارات تامل برانگیز یک مقام صهیونیست درباره توافق قاهره و تل آویو درباره حماس و واکنش مقامات این جنبش از جمله اخبار مربوط به جنگ علیه ملت فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از مهر آخرین تحولات فلسطین در ادامه می آید:

شنبه 93/5/18

13:38:شهادت 2 فلسطینی در تظاهرات ضد صهیونیستی در کرانه باختری

منابع فلسطینی از شهادت دو فلسطینی در الخلیل و رام الله در جریان تظاهرات ضدصهیونیستی به دست نظامیان  این رژیم خبر دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با تیر اندازی به سمت فلسطینیهای شرکت کننده در تظاهرات، درصدد سرکوب این تظاهرات بودند که در اعتراض به از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شده بود.

این در حالی است که شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری روز جمعه شاهد تظاهرات متعدد علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود.

13:31:مقایسه آماری قربانیان کودک در جنگ های غزه

یونیسف صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که شمار کودکان فلسطینی که در جنگ اخیر غزه قربانی شده اند در مقایسه با دو جنگ قبلی بیشتر بوده است.

در این گزارش آمده است: در حملات اسرائیل به نوارغزه 447 کودک کشته شده اند و این تعداد بیشتر از جنگ های قبلی غزه است. از این تعداد 277 نفر پسر و 170 نفر نیز دختر هستند که سن آنها 10 تا 17 سال است.

در ادامه گزارش گفته شده است: در جنگ اخیر غزه 2 هزار و 877 کودک فلسطینی نیز زخمی شدند. این در حالی است که حملات نظامی اسرائیل به غزه در سال های 2008 و 2009 به کشته شدن 350 کودک منجر شده بود و جنگ غزه در سال 2012 نیز کشته شدن 35 کودک را در پی داشت.

11:59:سفیر آفریقای جنوبی: پیام نشست تهران برای جامعه جهانی/ تمام کشورها باید از مردم غزه حمایت کنند

ویلیام مکس فیلمان وایتهد سفیر آفریقای جنوبی در تهران در رابطه با دلیل موضع گیری دیرهنگام جامعه جهانی در قبال کشتار مردم غزه گفت: نمی توانم در این باره صحبت کنم که در این کشورها چه اتفاقی می افتد و دلیل موضع گیری چنین کشورهایی چیست اما تمام کشورها باید بر لزوم کشتار فلسطینیان در نوار غزه و همچنین توقف درگیریها تاکید کرده و از حقوق مردم مظلوم این باریکه حمایت کنند.

11:53:چرا پس از نقض آتش بس "قسام" موشکی به اراضی اشغالی پرتاب نکرده است؟

با وجود گذشت بیش از 24 ساعت از پایان آتش بس در غزه، و آغاز حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، گردانهای عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس هیچ موشکی را به سمت شهرکهای صهیونیست نشین و اراضی اشغالی پرتاب نکرده است، تحلیلگران از این امر با عنوان یک رزمایش و قدرت نمایی سیاسی توسط حماس یاد کرده اند.

پس از پایان آتش بس 72 ساعته در نوار غزه از صبح روز جمعه و آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گروههای مقاومت از جمله گردانهای قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت پرتاب موشک به چند شهرک صهیونیستی را برعهده گرفتند و این در حالی است که گردانهای قسام تا این لحظه  مسئولیت هیچ حمله موشکی را در اراضی اشغالی و صهیونیستی بر عهده نگرفته است و این در حالی است که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز جمعه 35 فلسطینی شهید و زخمی شدند.

10:27:اردوغان: آماده هستیم تا فلسطینیها را در ترکیه مداوا کنیم

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه با شرکت در یک برنامه رادیویی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: ما آماده هستیم تا فلسطینیهایی را که در جریان حملات اسرائیل به نوار غزه مجروح شدند ، به خاک ترکیه منتقل و آنها را درمان کنیم.

وی افزود: به محض اینکه رایزنیهای ما در زمینه انتقال فلسطینیها به نتیجه برسد آماده هستیم تا همه کسانی را که  چه از لحاظ روحی و چه از لحاط جسمی در این جنگ آسیب دیده اند، به بیمارستانهای آنکارا و استانبول منتقل کنیم و تعداد آنها برای ما اهمیتی ندارد.

وی اظهار داشت: زنان و کودکان بیشترین آسیب را در چالشهایی که منطقه خاورمیانه در دوسال اخیر با آنها مواجه است، متحمل شده اند.

9:23:لیونی: با قاهره برای سرکوب حماس به توافق رسیده ایم/ حماس: مصر بايد به این اظهارات واکنش نشان دهد

"تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کرد که میان اسرائیل و مصر توافقاتی در خصوص سرکوب حماس وجود دارد.

"سامی ابو زهری" سخنگوی حماس در واکنش به این امر، اظهارات لیونی را بسیار شرم آور و زشت توصیف کرد.

وی همچنین اعلام کرد که قاهره باید به بیان این اظهارات از سوی لیونی واکنش نشان دهد.

این در حالی است که از اولین روزهای آغاز حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مصر نقشی میانجیگرانه برای برقراری آتش بس در نوار غزه ایفا کرده و طرحی را نیز در این رابطه ارائه کرد که با وجود استقبال رژیم اسرائیل با اقبال گروههای مقاومت در نوار غزه روبرو نشد.

از سوی دیگر یک منبع فلسطینی که همراه هئیت مذاکره کننده به قاهره سفر کرده است از تعلیق مذاکرات برای برقراری آتش بس دائم در نوار غزه تا شنبه شب خبر داد.

۰۸:۳۴ ادامه حملات صهیونیستها به مناطق مختلف نوار غزه/شلیک دهها موشک به شهرکهای صهیونیست نشین

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و گروههای مقاومت هم به تلافی این حملات، شهرکهای صهیونیست نشین را موشک باران کردند.

المیادین از حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر داد. جنگنده های اسرائیلی منزلی را در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

خبر دیگر اینکه توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را گلوله باران کرد.

گروههای مقاومت هم به تلافی حملات صهیونیستها، بیش از 60 موشک به شهرکهای صهیونیست نشین شلیک کردند.

این در حالی است که آمریکا درباره آتش بس جدید در غزه طی ساعات آینده ابراز امیدواری کرده است.

از سوی دیگر سامی ابوزهری از رهبران حماس اعلام کرد اظهارات لیونی از مقامات صهیونیست درباره توافق اسرائیل و مصر برای مهار حماس، اظهارات کثیفی است و به واکنش مصر نیاز دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55416
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه