میهن صنعت :

گیر تسهیلات خودروسازان کجاست؟

میهن صنعت : با وجود تصویب پرداخت تسهیلات به خودروسازان باید این مبلغ به خودروسازان پرداخت شود تا مشكلات بوجود آمده در جامعه كارگری از بین رود که متاسفانه این موضوع كماكان در مراحل اجرای قانون مانده است.

به گزارش میهن صنعت، روح الله بیگی ایلانلو نائب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب در خصوص علت عدم پرداخت تسهیلات مصوب به خودروسازان، مشكل اصلی در پرداخت تسهیلات به خودروسازان را عدم اجرای قانون مصوب خودروسازان دانست.

وی افزود: در صورت عدم اجرای قوانین مصوب در مجلس، سازمانها و نهادهای مختلف با مشكلات گوناگون در ادامه روند سازمانی خود مواجه می شوند و همانگونه كه شاهد هستیم نتیجه این وضعیت در حال حاضر در صنعت خودرو مشهود بوده است.

این عضو كمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای حمایت از تولید و گروه های كار و كارگری و صنعتی باید حمایت هایی مصوب شده نظیر تسهیلات به بخش های ذیربط پرداخت شود و در صورت عدم تخصیص، مسئولان امر باید پاسخ گو باشند.

بیگی ایلانلو در پاسخ به چرائی عدم پرداخت این تسهیلات متذکر شد: بنده اطلاع دقیق از اینكه اجرای این قانون در چه مرحله ای است ندارم و طبیعتاً مسئول مربوطه و مسئول ذیربط باید پاسخگو باشد.

این عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نام گذاری سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی و لزوم حمایت از تولیدات داخلی افزود: هر چقدر هم از تولیدكنندگان و سازمان هایی مانند صنعت خودرو حمایت كنیم، بازهم كم كار كرده ایم اما شاید دلیل اینكه بانك ها یا دولت بیشتر از این نتوانستند به این صنعت كمك كنند شاید عدم توانائی آنها در این خصوص بوده است.

نماینده مردم میاندوآب همچنین تزریق 500میلیارد تومان پول به خودروسازان را ناكافی دانست و تاكید كرد: چنانچه همین مبلغ هم پرداخت شود با این كه كافی نیست اما به هر حال تاثیر خود را در صنعت خودرو خواهد گذاشت.

به نوشته موج وی اضافه کرد: كمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن در حال بررسی و برنامه ریزی های متعدد برای خروج از بحران كنونی حادث شده در صنعت خودرو هستند تا ان شالله این واحدهای تولیدی از حالت ركود خاج شوند.

بیگی ایلانلو در پایان خاطرنشان كرد: ان شالله وضعیت به گونه ای شود كه بانك ها و دولت بتوانند بیش از پیش به صنایع مهمی همچون خودروسازی و دیگر كارخانجات تولید كمك كنند تا بتوانیم از این برهه حساس كنونی موفق عبور كنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7939
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه