میهن صنعت :

یکی از شعب اصلی سیتروئن تعطیل شد

میهن صنعت : بحران مالی در فرانسه ضمن اینکه باعث تعطیلی یکی از شعب اصلی کارخانه سیتروئن شد، نگرانی بیش از ۳ هزار تن از کارکنان این کارخانه درباره آینده شغلی خود را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی سیتروئن اعلام کرد که یکی از کارخانه‌های اصلی خود را در نزدیکی پاریس، تعطیل خواهد کرد. تا امروز، بیش از 3 هزار و 300 تن در این کارخانه که قدمتی 40 ساله دارد، کار می‌کردند.

مدیر بخش منابع انسانی سیتروئن در این مورد گفت: از مجموع 3 هزار شاغل 2 هزار و 700 تن به مکان های دیگر منتقل می‌شوند. روند جابجایی به صورت دقیق در حال انجام است و کمی زمان می برد چرا که باید دست کم 700 تن را به مشاغل یا مکان های دیگر منتقل کرد.

با این حال کارمندان معترض، صبح روز جمعه در برابر این کارخانه گردهم آمدند. آنها نگران از آینده کاری خود، اظهارات مدیران شرکت را باور ندارند. یکی از این افراد گفت: مقامات می‌گویند 90 درصد کارمندان این کارخانه تحت پوشش قرار گرفته‌اند. این دروغی محض است.

هزار نفر هنوز در کارخانه هستند. از 2 هزار نفر دیگر تنها 700 تن کار یافته‌اند و دستکم 600 نفر دیگر در اداره کاریابی اسم نویسی کردند. می‌بینید که آنها به ما دروغ می‌گویند.

به گزارش فارس، به گفته مقامات سیتروئن، تعطیلی کامل این کارخانه در راستای طرح بهینه سازی صورت می‌گیرد که در سال 2012 به تصویب رسیده و مطابق آن، کاهش بیش از 8 هزار نیروی کار در نظر گرفته شده بود. مقامات بحران مالی جهانی را دلیل اصلی اجرای طرح هایی اینچنینی می‌دانند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27586
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه