​اعتصابی که هنوز ادامه دارد

یک میلیارد دلار خسارت

اعتصابی که از 16 سپتامبر (25 شهریور) توسط اتحادیه کارگران خودروی آمریکا سازماندهی شده و باعث توقف خطوط تولید در جنرال موتورز آمریکا شده، تا به حال یک میلیارد دلار خسارت به صنعت خودروی این کشور زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اعتصاب اتحادیه کارگران خودروی آمریکا UAW اکنون وارد هفته سوم خود شده و کارخانه های کانادا و مکزیک جنرال موتورز را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

به گفته ی رایان برینکمان از جی پی مورگان، این اعتصاب بیشتر از حد انتظار به طول انجامیده است و جنرال موتورز مجبور می شوند شیفت های تولیدی از دست رفته در فصل سوم سال را به فصل چهارم سال منتقل کند اما با این کار هم نمی تواند به تعهدات خود به ویژه در خصوص خودروهای پرطرفدار مثل وانت های سنگین وزن عمل کند.

گفت و گوهای جنرال موتورز و اتحادیه هم در در یکشنبه 14 مهر هم نتیجه معکوس داده و نه تنها به توافق نیانجامید بلکه اختلافات را هم شدیدتر کرد.

تری دیتس قائم مقام اتحادیه در باره آخرین وضعیت گفته که مذاکرات روند بدتری به خود گرفته است و ما بیش از گذشته از جنرال موتورز ناامید شده ایم. این شرکت تمایلی ندارد که به شکل منصفانه ای جبران کند.

اتحادیه کارگران خودروی آمریکا و جنرال موتورز هر یک پیشنهادات خود را در خصوص دستمزد، بن های کارگری، امنیت شغلی و تقسیم سود به یکدیگر اعلام کرده اند اما این پیشنهادها از هر دو طرف رد شده اند.

جنرال موتورز در بیانیه ای اعلام کرد که به مذاکرات با حسن نیت ادامه می دهد و پیشنهادهای خوب خود را که به نفع کارکنان است ارائه می دهد تا آینده ای بهتر و قوی تر بسازد.

اتحادیه کارگران خودروی آمریکا در جنرال موتورز 48 هزار عضو دارد که با این اعتصاب خود به دنبال افزایش حقوق و امنیت بالاتر شغلی و سهم بیشتری از سود کارخانه هستند. در حالی که مقام های جنرال موتورز می گویند نرخ های دستمزد کارگری در دیترویت –شهری که سه خودروساز بزرگ آمریکا در آن فعالند- بالاترین در بین تمام صنایع کشور است و اگر قرار باشد شرکت سودآوری داشته باشد باید بتواند در مکان هایی که کارگر ارزان تر در دسترس است [نظیر مکزیک و چین] به تولید بپردازد. درست پیش از آغاز اعتصاب در جنرال موتورز، این شرکت برنامه ای را به اتحادیه معرفی کرد که در آن سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری در کارخانه های داخل آمریکا مطرح شده بود. در این برنامه هم چاره ای برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه لوردزتاون ایالت اوهایو ارائه شده بود.

اتحادیه کارگران خودرو از جنرال موتورز خواسته است که تمامی فعالیت های مونتاژ خود را از کشورهای مکزیک و چین به آمریکا بازگرداند. اما این درخواست یکی از موارد مهم اختلاف بین اتحادیه و جنرال موتورز است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186896
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه