۱۰ گوشي پرفروش در بازار موبايل

بازار گوشي موبايل به عنوان يکي از بازارهاي ديجيتالي پايتخت در سه ماهه فصل بهار با فرازونشيب هاي گوناگوني روبه رو بود ولي حتي اين فرازونشيب ها نيز از اهميت اين کالاي ارتباطي در ميان مصرف كنندگان نکاست و انواع گوشي هاي موبايل با قيمت هاي مختلف در اختيار مشت


به گزارش ميهن صنعت، بازار گوشي موبايل به عنوان يکي از بازارهاي ديجيتالي پايتخت در سه ماهه فصل بهار با فرازونشيب هاي گوناگوني روبه رو بود ولي حتي اين فرازونشيب ها نيز از اهميت اين کالاي ارتباطي در ميان مصرف كنندگان نکاست و انواع گوشي هاي موبايل با قيمت هاي مختلف در اختيار مشتريان قرار گرفت و با استقبال مواجه شد. سه ماهه اول امسال براي بازار گوشي هاي ارزان قيمت و زير ۲۰۰ هزار توماني گرم و پرجنب وجوش سپري شد چرا که بيشتر کاربران به دليل کاهش قدرت خريد و جو اقتصادي حاکم بر کشور که نشات گرفته از تحريم هاي اقتصادي و همچنين تورم بود ترجيح دادند گوشي هاي موبايل با قيمت مناسب و ارزان تري خريداري کنند.
۱۰ گوشي پرفروش در بازار موبايل
 
اقتصاد ایران آنلاین – ليلا محمدنظامي: مهم ترين رويدادهاي بازار تلفن همراه در سه ماهه نخست سال را مي توان کاهش واردات گوشي موبايل و همچنين افزايش نرخ دلار و درهم عنوان کرد که باعث شد بهاي بيشتر گوشي هاي موجود در بازار به طور چشمگيري افزايش يابد اما با اين حال نکته جالب توجه استقبال مردم از اين گوشي ها و عدم کاهش تقاضا در اين بازار بود. پنج برند نوکيا، سامسونگ، سوني، اچ تي سي وآي فون از جمله برندهاي پرفروش در سه ماهه فصل بهار بودند که برخي از مدل هاي اين برندها در پي استمرار خريداران به پرفروش ترين ها تبديل شده اند.

۱۲۸۰ نوکيا هنوز هم پرطرفدار است

گوشي ۱۲۸۰نوکيا که در ليست گوشي هاي ارزان قيمت اين برند قرار دارد به دليل قيمت ۳۸ هزار توماني خود توانست به يکي از پرفروش ترين ها و همچنين صدرنشين هاي اين برند در بازار تلفن همراه تبديل شود.

گوشي ساده ۱۲۸۰ جزء سري گوشي هاي نوكيا با امكانات بسيار معمولي است که تنها از امکاناتي همچون صفحه نمايش تك رنگ، راديو FM، چراغ قوه و قاب هاي قابل تعويض برخوردار است و اين مدل از سوي كاربراني كه فقط به برقراري تماس نياز دارند، مورد استقبال قرار گرفت.

اين گوشي که از مدل هاي قديمي اين برند در بازار به شمار مي آيد بيش از دو سال است که در بازار وجود دارد و همچنان مشتريان خاص خود را دارد؛ فروشندگان دليل اين پرفروشي و صدرنشيني را تنها قيمت مناسب و عمر بالاي اين گوشي مي دانند.

تقاضا براي دوسيم كارته نوکيا

استفاده همزمان کاربران تلفن همراه از دو سيم كارت که از سال هاي گذشته باب شده بر شمار تقاضا و همچنين فروش گوشي هاي موبايل با قابليت دو سيم كارته تاثير بسزايي داشته است. يکي از گوشي هاي دوسيم كارته ارزان قيمت که توانسته نظر شمار بالايي از مشتريان را به خود جلب کند x۱-۰۱ نوکيا است. اين گوشي که به صورت همزمان از دو سيم كارت پشتيباني مي کند، توانسته در سه ماهه گذشته شمار بالايي از تقاضاي علاقه مندان به گوشي هاي دوسيم كارته را به خود اختصاص دهد.

گوشي x۱-۰۱ که از عمر آن در بازار بيش از يک سال نمي گذرد به يکي از پرتقاضا ترين مدل هاي اين برند در سطح کشور تبديل شده که فعالان بازار، قيمت مناسب را از جمله عواملي مي دانند که به فروش بالاي اين مدل کمک کرده است.اين گوشي دوسيم كارته نوکيا براي آن دسته از کاربراني که از گوشي خود تنها براي برقراري تماس استفاده مي کنند بسيار مناسب است و صفحه نمايش رنگي ۱.۸اينچ با وضوح ۱۲۸ در ۱۶۰پيکسل، کليدهاي اختصاصي موسيقي، پشتيباني از کارت حافظه ۱۶گيگابايتي و دو سيم کارت همزمان فعال، راديو استريو FM، چراغ قوه و پخش مداوم موسيقي تا ۳۶ساعت از ويژگي هاي بارز آن به شمار مي آيد.

هوشمند نوکيا در ليست پرفروش ها

از گوشي هاي هوشمند و پرفروش که توانست در سه ماهه گذشته
استفاده همزمان کاربران تلفن همراه از دو سيم كارت که از سال هاي گذشته باب شده بر شمار تقاضا و همچنين فروش گوشي هاي موبايل با قابليت دو سيم كارته تاثير بسزايي داشته است
فروش بالايي را از آن خود کند مي توان به نوکيا N۸ اشاره کرد که با قيمت ۵۸۵هزار تومان و با برخورداري از امکاناتي چون دوربين عکاسي و فيلمبرداري ۱۲مگاپيکسلي نظر بسياري از مخاطبان را به خود جلب کرد.

دوربين ۱۲مگاپيکسلي نوکيا N۸ از لنز ساخت کمپاني Carl Zeiss آلمان بهره مي برد به طوري که به محض ضبط تصاوير HD مي توان با استفاده از خروجي HDMI آن را روي HDTV به دوستان نشان داد. اين گوشي کمتر از دو سال است که روانه بازارهاي جهاني موبايل و نيز بازار تلفن همراه کشورمان شده و از بدو ورود به بازار توانسته مورد توجه خريداران گوشي هاي هوشمند قرار گيرد. از نقاط قوت اين گوشي مي توان به دوربين ۱۲مگاپيکسلي به همراه اپتيک کارل زايس، اتوفوکوس، فلاش زنون، تشخيص چهره، خروجيHDMI، بلوتوث نسخه۳، نمايشگر لمسي ۳.۵اينچي AMOLED Capacitive با توان ۱۶.۷ ميليون رنگ و رزولوشن ۳۶۰ در ۶۴۰پيکسل، هدايتگر ماهواره اي رايگان به همراه OVI Map و پشتيباني از نسل سوم موبايل و انواع امکانات ارتباط با شبکه و ديگر دستگاه هاي سازگار، سيستم عامل Symbian نسخه ۳.۰ و۱۶گيگابايت حافظه داخلي و ۲۵۶مگابايت حافظه RAM و ۵۱۲مگابايت حافظه ROM به همراه قابليت پشتيباني از کارت حافظه MicroSD تا سقف ۳۲گيگابايت اشاره کرد. فروشندگان بازار توانايي شارژدهي بلندمدت باتري تا ۱۲ساعت و ۳۰دقيقه براي مکالمه GSM و۳۹۰ساعت زمان انتظار و ۵۰ساعت زمان پخش موسيقي و پشتيباني مرورگر اينترنت از فرمت هاي HTML, XHTML MP, CSS, را از ديگر نقاط قوت اين اسمارت فون پرفروش مي دانند.

ارزان قيمت سامسونگ هم خوب مي فروشد

سامسونگ E۱۰۸۰ سامسونگ از جمله گوشي هاي پرفروش در سه ماه گذشته بود که با قيمت ۳۳هزار تومان به يکي از پرفروش ترين هاي فصل بهار در ميان برندهاي کره اي تبديل شد. از مشخصات اين گوشي ارزان قيمت و پرفروش مي توان به اندازه صفحه ۱.۴۳اينچي، وزن ۶۴.۵گرمي، امکان نصب برنامه هاي جاوا، زمان کار ۴۲۰ساعت و زمان مکالمه ۱۲ساعته اشاره کرد که البته اين گوشي سبک سامسونگ بيشتر براي مکالمه ساده تلفني به کار مي رود اما بااين حال خوب مي فروشد.

گران قيمت پرفروشي از سامسونگ

سامسونگ توانست با توليد و عرضه گوشي GALAXY NOT فروش خود را در بازار تلفن همراه دنيا از جمله ايران افزايش دهد. استمرار تقاضا براي اين گوشي باعث شده تا اين مدل به عنوان يکي از پرفروش ترين هاي بهار امسال معرفي شود. اين گوشي که با قيمت يک ميليون و ۲۵۰ هزار توماني در بازار به فروش مي رسد با ويژگي هاي سخت افزاري پيشرفته اي توليد شده به طوري که علاوه بر گوشي، يک PDA نسل جديد به شمار مي آيد. صفحه نمايش لمسي ۵.۳اينچي Super AMOLED، ارتقاي حافظه داخلي توسط مموري کارت تا ۳۲گيگابايت، دوربين ۸ مگاپيکسلي، پردازنده دو هسته اي، سيستم عامل اندرويد، خروجي تلويزيون، مرورگر اينترنتي و بلوتوث نسخه۳ از ويژگي هاي بارز اين گوشي به شمار مي آيد.

Xperia mini سوني اريکسون در ميان پرفروش ها

بازار گوشي هاي سوني اريکسون در سه ماهه اول سال جاري براي گوشي هاي با قيمت متوسط رو به بالا هم پررونق بود و اين برند توانست با عرضه گوشي هاي هوشمند، توجه شمار بالايي از علاقه مندان را به خود جلب کند.

سوني اريكسون Xperia mini يك گوشي دوست داشتني كوچك از نگاه خريداران است كه از قابليت هاي لازم برخوردار است. اين گوشي در واقع نسخه كوچك Neo يا Arc است که در اندازه كوچك تر، با همان قدرت پردازش و همان نسخه از اندرويد توليد شده است.

اين گوشي يکي از پرفروش هاي بازار در فصل بهار بود که با قيمت فروش ۲۳۵ هزار توماني در ليست ۱۰گوشي برتر بهار جاي گرفته است. صفحه نمايش لمسي خازني ۳ اينچي،
گوشي ۱۲۸۰نوکيا که در ليست گوشي هاي ارزان قيمت اين برند قرار دارد به دليل قيمت ۳۸ هزار توماني خود توانست به يکي از پرفروش ترين ها و همچنين صدرنشين هاي اين برند در بازار تلفن همراه تبديل شود
LCD با ۱۶ميليون رنگ، نسخه ۲.۳سيستم عامل اندرويد Gingerbread) ، دوربين پنج مگاپيکسل با كانون اتوماتيك، ارتقاي حافظه داخلي توسط مموري کارت تا ۳۲ گيگابايت، شتاب سنج و حسگر Proximity، سوكت صوتي استاندارد ۳.۵ميلي متري، راديو FM، استريو با RDS، پورت MicroUSB (شارژ) و نسخه ۲.۱بلوتوث استريو و شماره گيري صوتي از مزاياي اين گوشي پرفروش است.

اقبال موبايل هوشمند موسيقي محور

گوشي سوني اريکسون Live with Walkman (لايو ويت واکمن) يک تلفن هوشمند موسيقي محور است که مورد تقاضاي کاربران در سه ماهه ابتداي امسال قرار گرفت و حدود ۳۶۵ هزار تومان قيمت داشت.

اين گوشي نيز مانند مدل هاي قبلي واکمن سوني بر قابليت هاي موسيقي تاکيد دارد و علاوه بر اين به يک دوربين ۵ مگاپيکسل و نسخه Gingerbread اندرويد مجهز است. Live With Walkman داراي سبک نوين Xperia از گوشي هاي جديد Minis و Ray است.

صفحه نمايش لمسي خازني ۳.۲اينچي، LCD با قابليت نمايش ۱۶ ميليون رنگ، نسخه ۲.۳ اندرويد (Gingerbread) ، پردازنده يک گيگاهرتزي، نرم افزار واکمن با دکمه اختصاصي و جلوه هاي ويژه نور، GPS با A-GPS، ارتقاي حافظه داخلي توسط مموري کارت تا ۳۲گيگابايت، شتاب سنج و حسگرProximity، LED هشدار، سوکت صوتي استاندارد ۳.۵ميلي متري، راديو FM استريو با RDS و پشتيباني TrackID موسيقي از امکانات بارز گوشي Live with Walkman سوني به شمار مي آيد.

علاقه مندان به اچ تي سي توجهي به قيمت ندارند

از گوشي هاي پرفروش که فصل گذشته به عنوان يکي از ۱۰گوشي پرفروش موجود در بازار معرفي شد مدل Wildfire S اچ تي سي است که با برخورداري از امکانات صفحه نمايش لمسي خازني ۳.۲اينچي TFT، دوربين ۵مگاپيکسلي با کانون اتوماتيک، شتاب سنج و حسگر Proximity، محل کارت حافظه microSD تا ۳۲گيگابايتي، شماره گيري هوشمند، پردازنده ۶۰۰مگاهرتزي و سيستم عامل نسخه اندرويد با ابعاد مناسبي توليد شده و از ساختار و کيفيت مطلوبي برخوردار است. اين گوشي با قيمت ۳۰۵ هزار تومان در اختيار مشتريان قرار گرفت.

پرطرفداري با بدنه يکپارچه آلومينيوم

مدل Desire HD اچ تي سي توانست با عملکرد عمومي فوق العاده و همچنين مرورگري روان و بي اشکال و با برخورداري از بدنه يکپارچه آلومينيومي و نمايشگر مناسب در ليست پرفروش ترين هاي اولين فصل امسال قرار گيرد. اين گوشي تايواني که در رده گوشي هاي هوشمند قرار دارد به قيمت ۵۹۰ هزار تومان به فروش رفت. اين مدل ۱۶۴گرمي داراي قابليت هايي نظير پردازنده يک گيگاهرتزي، قابليت استفاده از کارت حافظه Micro SD تا ۳۲گيگابايت، صفحه نمايش لمسي ۴.۳اينچ رنگي، دوربين عکاسي و فيلمبرداري هشت مگاپيکسلي همراه با فوکوس اتوماتيک و فلاش و سيستم عامل Android است.

طرفداران ايراني آي فون اپل

به رغم قيمت بالاي يک ميليون توماني آي فون اين گوشي در ليست پرفروش ترين گوشي هاي تلفن همراه در سه ماه گذشته معرفي شد. اين مدل آي فون جزو گوشي هايي است که از پردازنده دو هسته اي برخوردار بوده و گرافيک بالايي دارد. گوشي آي فون مدل S۴ با ظرفيت ۱۶ و ۳۲گيگابايت به ترتيب با قيمت يک ميليون و ۳۴۵ هزار تومان و يک ميليون و ۵۵۵ هزار تومان در اختيار مشتريان قرار گرفت.

اپل در اين گوشي تلاش کرده تا با نرم افزار Siri، ويژگي تشخيص صدا را به مرحله جديدي برساند که اين امر نيز به تنهايي دليلي براي متفاوت کردن اين گوشي نسبت به ساير گوشي ها به شمار مي آيد. صفحه نمايش لمسي خازني ۳.۵اينچ IPS TFT با وضوح ۶۴۰ × ۹۶۰ پيکسل، ۱۶ميليون رنگ و نور زمينه LED، شيشه ضدخش و پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت، پردازنده دو هسته اي، تشخيص صدا و نرم افزار کمکي Siri، دوربين ۸مگاپيکسلي با کانون اتوماتيک، فلاش LED و کانون لمسي و سيستم عاملiOS۵ از جمله امکاناتي است که اين گوشي را منحصربه فرد کرده و طرفداران خاص خود را در ايران دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4994
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه