سخنگوی کمیسیون انرژی در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

۱۲۲ رای موافق گام محکمی در جهت حذف کارت سوخت نیست

پس از بررسی لایحه بودجه 95 که در اصلاحیه آن موضوع حذف کارت سوخت مطرح شده بود، صبح دیروز و در صحن علنی مجلس، نمایندگان با 122 رای به یک فوریتی طرح کارت سوخت، رای موافق دادند تا وضعیت ابقاء و یا حذف کارت سوخت وارد مرحله ی تازه ای شود.

به گزارش خبرنگار حوزه انرژی پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  پس از بررسی لایحه بودجه 95 که در اصلاحیه آن موضوع حذف کارت سوخت مطرح شده بود، صبح دیروز و در صحن علنی مجلس، نمایندگان با 122 رای به یک فوریتی طرح کارت سوخت، رای موافق دادند تا وضعیت ابقاء و یا حذف کارت سوخت وارد مرحله ی تازه ای شود.
اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت عنوان کرد : ابتدا قرار بر این بود که بنا به نظر پیشنهاد دهندگان طرح به صورت دو فوریتی مطرح گردد اما پس از بررسی مجدد از اعلام دو فوریتی آن منصرف و پیشنهاد به یک فوریتی طرح دادند.
وی ادامه داد : با توجه به اصرار برخی نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی در خصوص ابقاء کارت سوخت، مقدار رای اعلام شده به واقع خیلی قدم محکمی درخصوص ادامه روند حضور کارت سوخت خودرو نبوده است.
سخنگوی کمیسیون انرژی افزود : مخالفان حذف کارت سوخت در مجلس با مبنای صحبتی مدیریت سوخت و جلوگیری از قاچاق، کارت سوخت را یک الزام می دانند و از طرفی مخالفان وجود کارت سوخت را یک مرحله اضافی در فرایند سوختگیری می دانند، آن هم در شرایطی که تحریم در خصوص واردات و صادرات نخواهیم داشت و نیز سهمیه و بنزین دو نرخی دیگر بی معنی شده است.

اسدالله قره خانی در پایان با اشاره به ارجاء کارت سوخت به کمیسیون تخصصی اعلام کرد : کمیسیون تخصصی در حال بررسی طرح کارت سوخت می باشد که با اعلام نظر نهایی خود در صحن علنی مجلس، بار دیگر مخالفین و موافقین نقطه نظرات خود را عنوان کرده و در نهایت با تصمیم مجلس، نتیجه آن به دولت ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=96688
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه