صنعت خودروی اروپا

​فولکس در فکر فروش برند لامبورگینی

گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان در حال بررسی سبد برندهای خود برای بهینه سازی سرمایه گذاری است. از این رو برندهای لامبورگینی، دوکاتی و بنتلی در معرض بازنگری قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فولکس واگن در حال سبک و سنگین کردن گزینه های موجود خود برای فروش یا عرضه سهام لامبورگینی است. «هربرت دییس» مدیر عامل این گروه خودروسازی در ماه مارس (فروردین) صحبت از بازنگری در سبد برندهای فولکس واگن به میان آورده بود، ظاهراً اولویت های این خودروساز و نیازهای سرمایه گذاری اش طوری دچار تغییر شده که به این نتیجه رسیده، آن بخش از برندهایی که به هسته اصلی بیزینس تعلق ندارند، به تدریج تعیین تکلیف شوند. ماه گذشته نیز دوباره «دییس» در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که شرکت باید بخشی از منابع خود را آزاد کند تا بتواند روز خودروهایی که به تولید و فروش انبوه رسیده اند سرمایه گذاری کند. ظاهراً بازیگران اصلی صنعت خودرو این روزها دستپاچه سرمایه گذاری در حوزه خودروهای برقی هستند.

در حال حاضر هم فولکس واگن درحال تلاش است لامبورگینی از لحاظ حقوقی به یک هویت مستقل تبدیل شده و ظرف یک سال امکان فروش یا عرضه سهام آن فراهم شود.

در زمان رهبری «فردیناند پییش» گروه خودروسازی فولکس به شکل ستیزه جویانه ای به گردآوری برندهای متنوع و مطرح اروپایی پرداخت به طوری که سبد برندهایش دامنه وسیعی پیدا کرده بود. پییش از سال 1993 تا سال 2015 مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه فولکس بود. پییش تنها در یک سال سه برند بنتلی، بوگاتی و لامبورگینی را همزمان خریداری کرد

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187236
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه