«میهن صنعت» گزارش می دهد:

4 سیستم کمکی جذاب در سری 3 جدید

امروزه خودروسازان در کنار پیشرانه‌های مجهز و طراحی‌های خیره کننده از امکانات رفاهی و ایمنی بسیاری در نمایشگاه‌ها رونمایی می‌کنند.این نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی دیگر معطوف به قوای محرکه نیست و تکنولوژی نیز در آن دخیل است.ب‌ام‌و که سال‌ها در این بازی حضور دارد برای اولین بار سری سه جدید خود را به چند آپشن جدید مجهز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این سیستم‌های کمکی برای اولین بار بر روی سری سه نصب شده و پیش از این بر روی دیگر مدل‌ها مانند X5 و سری 8 وجود داشته است.

 

Parallel Parking Assistant

 این سیستم در مدل‌های دیگر ب‌ام‌و بوده است و چیز جدید نیست اما برای اولین بار است که بر روی این سری نصب می‌شود.کارکرد این سیستم نیز بسیار ساده است و کافی است در حین حرکت جای پارک خالی را پیدا کنید و سپس دنده را در حالت عقب درگیر کنید.یک دکمه که برای پارک خودکار است در کنار دسته دنده وجود دارد که با فشردن آن و زدن تیک دستیار پارک بر روی صفحه نمایش، خودرو آماده پارک خودکار می‌شود.این آمادگی توسط دو خط سبز رنگ بر روی فرمان به راننده اعلام می‌شود و از آن به بعد راننده پدال‌ها و فرمان را به خودرو واگذار می‌کند تا پارک انجام شود.

 

Perpendicular Parking Assistant

این سیستم به ظاهر شبیه به پارک موازی است و راننده همان مراحل را باید برای پارک عمودی طی کند.اما تفاوت در این سیستم به نوع پارک کردن خودرو است که در صورت نیاز به حرکت رو به جلو و سپس عقب، راننده موقعیت دنده را کنترل کند.همینطور در سیستم کمک پارک عمودی خودرو فاصله بین دو خودرو کناری را می‌سنجد تا فضا برای باز کردن درب‌های خودرو کافی باشد.

Back-Up Assistant

این سیستم کمی شبیه به دستیار پارک خودکار است. با استفاده از این سیستم خودرو شما می‌تواند مسیری را که از 147 متر قبل طی کرده‌اید را به خاطر بسپارد و به صورت دنده عقب به آن محل و با همان شیوه که شما طی کرده‌اید برگردد.این سیستم در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌های پیچیده و یا تنگ بسیار به راننده کمک خواهد کرد.

 

Driving Assistant Professional Package

یکی دیگر از سیستم‌های جذاب بر روی سری سه جدید که رقمی 1700 دلاری دارد سیستم دستیار رانندگی حرفه‌ای است. این سیستم با استفاده از سنسور‌ها و دوربین‌هایی که مسیر را شناسایی می‌کنند می‌تواند در حالت کروز کنترل تطبیقی، رانندگی نیمه اتوماتیک را انجام دهد. یک دوربین رفتار راننده را کنترل می‌کند و با استفاده از صفحه نمایش TFT به راننده اعلام میکند که کی دستان خود را از روی فرمان و پاهای خود را از روی پدال‌ها بردارد و یا دوباره بر روی آنها قرار دهد.این سیستم اگر به راننده هشدار دهد که کنترل خودرو را در دست بگیرد و راننده از آن امتناع کند پس از پنج ثانیه همراه با صدا و تصویر به راننده هشدار می‌دهد.اگر راننده کنترل را در دست نگیرد 10 ثانیه بعد با صدای بلندتر هشدار تکرار می‌شود و اگر همچنان به هشدار توجه نکرد خودرو در شانه جاده متوقف خواهد شد.


انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174218
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه