میهن صنعت :

6000 اتوبوس دیگر برای تهران نیاز داریم

میهن صنعت : معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: طبق مصوبه قانونی باید 11 هزار اتوبوس در تهران داشته باشیم که در حال حاضر تنها 6500 اتوبوس داریم و از همین تعداد حدود 1500 دستگاه هم فرسوده است و در حقیقت نزدیک به 6000 اتوبوس دیگر برای شهر تهران نی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید جعفر تشکری هاشمی در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه این نیاز شهر تهران یعنی خوراک چند سال تولیدکنندگان داخلی اتوبوس در کشور، اظهار کرد: مدیریت شهری تاکید دارد که از نوسازی باید به سمت توسعه ناوگان عمومی برویم.

 

 

تشکری با اشاره به عدم حضور واگن سازهای کشور در این نمایشگاه ، گفت: علت عدم حضور را باید از خودشان پرسید ولی واگن سازی از بخش‌های فعال در صنعت کشور است و در این بخش توان خوبی وجود دارد و در حال حاضر نزدیک به 60 درصد ساخت واگن‌ها توسط مهندسین ایرانی با عنوان تولید داخلی انجام می‌شود و در این بخش علاوه بر تامین نیاز تهران آمادگی تامین واگن برای سایر کلان شهرهای کشور نیز وجود دارد.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 1180 واگن فعال در مترو تهران وجود دارد، گفت: در حال حاضر با این تعداد قطار سرفاصله حرکت قطارها به طور متوسط چهار تا 4.5 دقیقه است و با همین توان خطوط فعلی می‌توانیم این زمان را به دو دقیقه برسانیم.

 

 

تشکری ادامه داد: با اعتبارات فعلی توان ساخت 30 کیلومتر مترو در سال را داریم که در صورت اختصاص اعتبارات بیشتر می‌توانیم این رقم را افزایش دهیم.

 

 

وی با بیان اینکه خط سه متروی تهران مراحل تکمیلی و نهایی را پشت سر می‌گذارد، گفت: سال 92 سال گشایش استفاده شهروندان تهرانی از مترو در مسیر جنوب غرب تهران تا شمال شرق آن است و در سال 93 و 94 خطوط شش و هفت مترو تهران نیز در دست انجام خواهد بود.

 

 

معاون شهردار تهران در خصوص یازدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته در این نمایشگاه شاهد حضور موفق صنعتگران داخلی در حوزه‌های هوشمند سازی بودیم.کارهای خوب و جدیدی ارائه شده است که نشان از توجه صنعتگرانمان به رویکردهای جدید مدیریت شهری است.

 

 

وی افزود: می‌توانیم کلان شهرها را با سیستم هوشمند بهتر مدیریت کنیم و در این حوزه در نمایشگاه طرح‌های خوبی ارائه شده است به طور مثال در حوزه خودروسازی به خصوص اتوبوس‌های شهری نمونه‌های خوبی ارائه شده است.

 

 

معاون ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: باید بپذیریم که تمرکز کلیه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کلان شهرهای بزرگی مانند تهران متمرکز است. بستر اجرای موفق تمام این فعالیت‌ها یک حمل و نقل مناسب است و صنعتگران می‌توانند با ارائه توانمندی‌های خود علاوه بر اینکه در حوزه اقتصادی بازاریابی لازم را انجام می‌دهند می‌توانند متناسب با نیاز مدیریت این کلان شهرها خواسته‌ها را نیز پاسخگو باشند و تدریجا برویم به این سمت که شهرمان در ابعاد مختلف و به خصوص حمل و نقل در حد شان شهروندان تهرانی ظاهر شود.

 

 

وی ارائه طرح‌های جدید در یازدهمین دوره نمایشگاه‌ حمل و نقل و خدمات شهری را از برجسته‌ترین نکات این دوره نسبت به دوره‌های قبل دانست و گفت: طرح تکراری در حوزه تجهیزات الکترونیک و هوشمند و یا حوزه خدمات حمل و نقلی بسیار کم مشاهده کرده‌ام. طرح‌های جدیدی ارائه شده بود و کارهایی بود که در گذشته نداشتیم. همین تفاوت در تولیدات نشان دهنده پویایی در صنعت کشورمان است و خوشحالیم علیرغم وجود محدودیت‌هایی که ناشی از تحریم‌ها بود صنعتگرانمان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و با استفاده از قابلیت‌های موجود در کشور طرح‌های جدید و کارآمدی را ارائه کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28106
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه