مشخصات فنی یکسان در کنار استایل ظاهری اسپرت تر و امکانات بیشتر

آریزو ۵ اس چهارمین نسل سدان محبوب ام وی ام رونمایی شد

مدیران خودرو شب گذشته طی مراسمی ام وی ام آریزو ۵ اس را که فیس لیفت جدیدی از این خودرو بوده رونمایی کرد. آریزو ۵ اس که با پسوند اسپرت هم شناخته می شود ضمن دارابودن چهره مدرنتر و جوانپسندتر، امکانات بیشتری هم داشته که سبب می شود جایگاه خود را در بازار تثبیت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مدیران خودرو شب گذشته طی مراسمی ام وی ام آریزو ۵ اس را که فیس لیفت جدیدی از این خودرو بوده رونمایی کرد. آریزو ۵ اس که با پسوند اسپرت هم شناخته می شود ضمن دارابودن چهره مدرنتر و جوانپسندتر، امکانات بیشتری هم داشته که سبب می شود جایگاه خود را در بازار تثبیت کند.

آریزو ۵ اسپرت چهارمین نسخه این سدان میان رده چینی از ابتدای عرضه به بازار ایران تا به امروز است. طبق آمار چری، از ابتدا تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه آریزو ۵ در بازارهای جهانی فروخته شده و در ایران نیز بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو طی ۶ سال عرضه شده است.

برند ام وی ام طی دو دهه حضور در بازار ایران موفق شده که بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه محصول عرضه کند که از این بین سهم آریزو ۵ بیش از ۱۰ درصد است. بدین ترتیب این خودرو محصولی مهم و استراتژیک محسوب می شود.

طراحی ظاهری

آریزو ۵ اسپرت بیشتر به یک فیس لیفت ساده و هوشمندانه شباهت دارد و نباید آن را تغییر نسل دانست. کلیت استایل خودرو مشابه قبل بوده، اما در نمای جلو، گریل با خطوط عمودی آبشار مانند برای این خودرو نصب شده که طراحی آن مشابه با تیگو ۹ بوده و از زبان طراحی جدید چری پیروی می کند. داخل سپر طراحی که شکنها تغییر کرده و حالتی اسپرت تر دارند. زیر سپر هم یک لبه به این خودرو اضافه شده است.

در نمای جانبی تغییری صورت نگرفته و رینگ های ۱۷ اینچی با کالیپرهای قرمز رنگ را شاهد هستیم. در نمای عقب هم چراغ ها تغییری نکرده و صرفا سپر عقب متفاوت شده و در قسمت پایینی آن یک دیفیوزر با دو خروجی اگزوز مصنوعی قرار گرفته که چهره این خودرو را اسپرت تر کرده است.

طراحی کابین

کابین آریزو ۵ اسپرت نسبت به نسخه قبلی از نظر طراحی تغییرات کمی داشته است. صندلی ها دارای تودوزی چرمی بوده و رد دوخت نارنجی رنگی برای آنها اجرا شده است. فرمان هم از دایره ای به D شکل تغییر کرده و روی آن کلیدهای کنترلی دیده می شود. در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر مالتی مدیا ۸ اینچی قرار دارد و در پشت فرمان هم نمایشگرهای عقربه ای و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک برای کامپیوتر سفری قرار دارد.

طراحی پنل سیستم تهویه هم متفاوت شده و دیزاین بروزتری دارد. داشبورد آریزو ۵ اس از نظر طراحی رویه و قسمت بالایی تا خد زیادی به آریزو ۶ پرو شباهت دارد. اما از نظر متریال ‌و جزییات طراحی همچنان آریزو ۶ پرو‌ برتر است.

داخل کابین جدا از بحث طراحی، تغییراتی هم در زمینه آپشن داشته است. گرمکن برای هر دو صندلی جلو اضافه شده و قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت نیز جزو مواردی بوده که در این نسخه اضافه شده است.

مشخصات فنی

آریزو ۵ اسپرت از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. این خودرو همچنان از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می کند که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده شبیه سازی شده متصل بوده که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.
این خودرو طی حدود ۱۰.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدودا ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می کند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

ام وی ام آریزو ۵ اس دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سانروف برقی، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارت و … است.

از بین این تجهیزات گرمکن صندلی های جلو و تنظیم برقی صندلی راننده از جمله مواردی بوده که روی نسخه پیشین وجود نداشت.

قیمت


مدیران خودرو هنوز قیمت ام وی ام آریزو ۵ اس را اعلام نکرده است. اما با توجه به قیمت نسخه قبلی، انتظار داریم قیمت این خودرو بین یک میلیارد و ۱۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=262689
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه