میهن صنعت:

ماموت بزرگتر مى شود

گروه ماموت كه نامش براى همه ما بيش از هر چيزى يادآور ساندويچ پنل، يخچال‌، تريلر و كانتينرهاى حمل و نقل است يكى از بزرگترين و موفق‌ترين هولدينگ هايى است كه از سال ١٣٧٠ در حوزه هاى مختلف از جمله شيمي، جرثقيل، خودروسازی، سوله سازى و راه و ساختمان نيز فعاليت دارد. ‌ماموت خودرو نیز به عنوان یکی از بخش‌های این هولدینگ، با تولید و عرضه محصولات متنوع هم در رده خودروهای تجاری و هم دررده خودروهای سواری حالا تبدیل به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروی کشورمان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گروه ماموت كه نامش براى همه ما بيش از هر چيزى يادآور ساندويچ پنل، يخچال‌، تريلر و كانتينرهاى حمل و نقل است يكى از بزرگترين و موفق‌ترين هولدينگ هايى است كه از سال ١٣٧٠ در حوزه هاى مختلف از جمله شيمي، جرثقيل، خودروسازی، سوله سازى و راه و ساختمان نيز فعاليت دارد. ‌ماموت خودرو نیز به عنوان یکی از بخش‌های این هولدینگ، با تولید و عرضه محصولات متنوع هم در رده خودروهای تجاری و هم دررده خودروهای سواری حالا تبدیل به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروی کشورمان شده است.

اين شركت كه حالا تولد خود را جشن مى گيرد، در صنعت خودروسازى، فعالیت خود را با ساخت انواع تريلرها آغاز كرد، سپس به توليد و عرضه كشنده هاى اسكانيا پرداخت و بعد از دور اول تحريم ها نيز به سراغ فوالكس واگن، بزرگترين خودروساز مطرح دنيا رفت تا محصولاتى از اين برند معتبر را مونتاژ و توليد نمايد  و در ادامه نیز با توجه به اقتضای زمان به سراغ چینی‌ها رفت. تولید  و مونتاژ فولکس از چند حیث همچون خروج از انحصار توليد و مونتاژ خودروهاى فرانسوى، افزايش كيفيت در توليد خودروهاى مونتاژى، اتكا به فناورى هاى روز دنيا در توليد خودرو، انتقال تكنولوژى از مهد خودروسازى دنيا و ….،  می‌توانست اتفاقى بسيار خوب براى خودروسازى كشورمان باشد که متاسفانه با جاری شدن دور دوم تجریم‌ها جلوی آن گرفته شد.

 حالا ماموت نیز همچون ديگر خودروسازان به سراغ چينى ها رفته‌ است. آنها البته چه در بخش خودروهاى تجارى و چه در توليد خودروهاى سوارى در انتخاب شركاى چينى خود با وسواس عمل كرده و نتيجه آن نيز راه اندازى برند‌هايى در زير مجموعه‌شان است كه هر كدامشان توليد محصولاتى نسبتاً باكيفيت را در دست دارند. محصولاتى چون تيارا، كلوت، شک موتو و مدل‌هايى از جتا -كه اين يكى با تكيه به فناورى و استانداردهاى شريك آلمانى و با همان وسواس فولكس واگن توليد مى شود- نمونه‌هایی از این خودروها هستند. 

ماموت حالا با خريد سهام ديار خودرو  نيز به فكر توسعه بيش از پيش محصولات خود افتاده است. اين شركت گذشته از تنوع بسيار بالا در عرضه خودروهاى تجارى با توسعه محصول و عرضه مدل هاى گوناگون سوارى، قصد دارد كه به يكى از قطبهاى خودروسازى كشور تبدبل شود.

اولين نمايش مشترك

ماموت به غير از محصولات مختلف بنزينى، هايبريد و برقى خود همچون كلوت برقى، مدل‌هايى از ونوسيا و جتا، محصولات ديار خودرو مانند تيگارد، مدلهايى از بيجينگ، آتين خودرو و بايك را هم شامل مى‌شود. خودروهايى كه مورد استقبال فراوان بازديدكنندگان قرار گرفتند. اتومبيل‌هايى چون مدل‌هاي مختلف بيجينگ كه با شباهت به جيب رانگلر و مرسدس جى واگن، در طول نمايشگاه حسابى سر و صدا پيدا كردند.

البته اين نكته هم ناگفته نماند كه ماموت علاوه بر تمام محصولات ياد شده، قرار است رنو تليسمان و كولئوس را هم در برنامه واردات خود قرار دهد. دو خودرويى كه پيش از اين توسط نگين خودرو عرضه مى‌شدند و حالا با تعيين سقف ارزى براى واردات خودرو، اينبار از طريق سهيمه جانبازان وارد خواهند شد. 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=276576
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه