اگر کارفرما، کارگر را بیمه نکرد، چه کاری باید انجام داد؟
برخی کارفرمایان از بدو فعالیت کارگر حق بیمه را برای او پرداخت نمی کنند و کارگران ممکن است بعد از مدتی متوجه این موضوع شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به استناد مواد 36 و 39 قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان از بدو شروع به کار کارگر در محل کارگاه، موظف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگر هستند. حال اگر کارفرما، کارگر را بیمه نکرده باشد، چه کاری باید انجام داد؟
افراد شاغل در کارگاهها که تاکنون کارفرما نسبت به ارسال لیست حقبیمه آنها اقدام نکرده است به سه روش میتوانند درخواست خود را ثبت کنند:
ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در سامانه خدمات غیرحضوری
ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در اپلیکیشن تأمینمن
تماس با مرکز ارتباطات مردمی سازمان به شماره 1420
نحوه ثبت درخواست بازرسی از کارگاه بصورت غیرحضوری:
ابتدا به سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی es.tamin.ir مراجعه و پس از ثبتنام، کد کاربری و رمز عبور دریافت نمایید.
در بخش بیمهشدگان در زیر شاخهی «بازرسی انجامشده از محل اشتغال»، گزینه «ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی» را انتخاب نموده و نسبت به تکمیل موارد درج شده برای خود یا هر شخص دیگری که اشتغال دارد اما کارفرما نام وی را لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی درج نکرده است، اقدام نمائید./تسنیم
انتهای پیام/