میهن صنعت:

آغاز واکسیناسیون کرونا از سال ۲۰۲۱ در آلمان

دولت آلمان قصد دارد همزمان با کشف واکسن کرونا، واکسیناسیون عمومی را از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  با روشن شدن نور امید برای کشف واکسن موثر برای مقابله با ویروس کرونا، کشور‌های جهان به دنبال واکسیناسیون عمومی در مقابل این ویروس هستند. براساس برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت نسخه اولیه واکسن کرونا احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

بر این اساس، کلوس چیکتوک، رئیس انستیتوی پارل ارلیچ آلمان، اعلام کرد: در آزمایش مرحله اول و دوم واکسن کرونا بر روی انسان، شاهد ایجاد پاسخ ایمنی و ساخته شدن آنتی بادی (پادتن) در بدن افراد بودیم. اگر مرحله سوم آزمایش انسانی نیز با موفقیت انجام گیرد و پاسخ ایمنی در افراد ایجاد شود می‌توانیم واکسیناسیون عمومی در کشور را از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کنیم.

او افزود: احتمال خیلی زیاد بتوانیم مرحله نخست واکسیناسیون را در سال ۲۰۲۱ بر روی مردم آغاز کنیم. در این مرحله، مردم دوز اول واکسن را دریافت خواهند کرد.

در روز‌های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان دوباره شاهد افزایش بود. موسسه رابرت کخ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک هزار و ۵۱۰ مورد جدید از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور ثبت شده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۲۲۶ هزار نفر افزایش یافت. با این حال، این موسسه می‌گوید نزدیک به ۴۰ درصد مبتلایان از کوزوو، ترکیه و کرواسی وارد این کشور شده اند.

تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در آلمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند. دولت آلمان امیدوار است با کشف واکسن کرونا و واکسیناسیون عمومی در جامعه بتواند شیوع این ویروس را تحت کنترل درآورد. آلمان جزو موفق‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مدیریت شیوع ویروس کرونا بوده است./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199746
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه