وزیر آموزش و پرورش :

آیین نامه اجرایی رتبه بندی در دستور کار کمیسیون امور عمومی و اداری دولت

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفت: آیین نامه رتبه‌بندی معلمان در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی قرار گرفته تا اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»،  یوسف نوری در حاشیه آیین سپاس معلم که در دبستان پسرانه رسولی منطقه ۱۷ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد گفت: فرارسیدن هفته معلم را تبریک می‌گویم، خبرهای خوبی دارم و حتما دوستانم در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کنند. پیگیری هایی در حوزه‌های رفاهی انجام شده است، رفاهیاتی در مناسبت‌های مختلف در قدیم داده می‌شد و همچنین در حوزه بیمه کارهایی در حال انجام است و آن را اعلام می‌کنیم.

برگزاری آزمون استخدامی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت

وی افزود: روزهای ۱۵ و  ۱۶ اردیبهشت، آزمون استخدامی برگزار و ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از این طریق جذب می شوند. احکام استخدامی آنها از مهرماه صادر می‌شود. همه باید جذب شوند مگر در مناطقی متقاضی نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم گفت: کمبودهایی هست که به طرق مختلف ترمیم می‌کنیم، یکی از این روش ها استفاده از دانشجومعلمانی است که سال چهارم هستند و باید کارورزی شان را بگذرانند که احتمالا حدود ۲۰ هزار نفر می‌شوند و وارد چرخه معلمان خواهند شد.

بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در دولت از هفته جاری 

نوری ادامه داد: آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی قرار گرفته تا اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی خواهد شد.

آغاز به‌کار پایگاه‌های تابستانی از اول تیرماه

وی درباره آمادگی جسمانی و تربیت بدنی دانش آموزان نیز عنوان کرد: یک استراحتی به بچه ها می دهیم و از اول تیرماه پایگاه‌های تابستانی آغازبه کار کرده و در حوزه تربیت بدنی، پرورشی و ترمیم جاماندگی های آموزشی فعالیت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: حضور در فضای مجازی هرسال، دو تاسه ماه دانش آموزان را با تاخیر در یادگیری مواجه می‌کند که برای این موضوع هم در دو بستر شبکه شاد و بستر آموزش حضوری برای مناطق محروم اقدام می‌کنیم.

نوری در پاسخ به اینکه افزایش شهریه مدارس غیردولتی تا ۳۵ درصد را تایید می‌کنید؟ گفت: بحث شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سازوکاری تعیین می‌شود و تاکید ما این بوده که این رقم را چه در بخش شهریه ثابت و چه فوق برنامه اعلام کنند، همانند سال‌های گذشته نباشد که شهریه ثابت را اعلام می‌کردند اما مقدار بالاتری از خانواده ها گرفته می‌شد.

 آموزش و پرورش بدنبال استخدام سرایدار

وی درباره بخشنامه یکی از مناطق که از معلمان خواسته بود در صورت تمایل سرایدار شوند گفت: این یک کار سلیقه‌ ای بود، معلم معلم است و سرایدار هم سرایدار است. به دنبال آن هستیم تعدادی سرایدار استخدام کنیم که رئیس جمهور دستورش را در دولت داده و در حال پیگیری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه طلایی فرهنگیان نیز گفت: کارهایش در حال انجام است و قطعا از این بیمه خیلی بهتر است./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=243651
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه