میهن صنعت :

اجرای طرح تولید و تنظیم بازار گوشت قرمز

میهن صنعت : معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تولید و تنظیم بازار گوشت قرمز از فردا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ، اتحادیه ها و تشکل های تولیدی در 10 استان اجرا می شود.

میهن صنعت : معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تولید و تنظیم بازار گوشت قرمز از فردا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ، اتحادیه ها و تشکل های تولیدی در 10 استان اجرا می شود.

 
حسن رادمرد پس از پایان جلسه کارگروه طرح تنظیم تولید و بازار گوشت قرمز که امروز با حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه ها و تشکل های تولیدی برگزار شد، گفت : در این طرح نیاز های مالی و  نهاده های مورد نیاز دامداران تامین خواهد شد و دامداری هایی که از 30 تا 60 درصد ظرفیت خالی دارند ، در 10 استان تولیدی شناسایی شدند که با تامین سرمایه و نهاده ها، تولید این دامداری ها به 100 درصد ظرفیت خواهد رسید.

 
رادمرد گفت: با افزایش ظرفیت تولید دامداری های نیمه فعال در 6 ماه آینده میزان تولید گوشت قرمز تا 70 درصد افزایش می یابد.

 
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد : با افزایش ظرفیت تولید نیازهای بازار داخل تامین می شود و ذخیره سازی از گوشت قرمز تولید داخل انجام می گیرد.
رادمرد گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تضمین می کند مازاد تولید گوشت قرمز دامداران را خریداری و ذخیره سازی کند و دامداران به هیچ عنوان از مازاد تولید نگرانی نداشته باشند.

 
وی درباره  قیمت گوشت قرمز که قرار است در طرح تنظیم بازار از دامداران خریداری شود ، افزود: کارگروهی از تشکل ها و اتحادیه های تولیدی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ عادلانه ای را برای گوشت قرمز تعیین و در قرارداد تدوین شده منظور خواهند کرد.

 
معاون توسعه بازرگانی داخلی گفت: خوشبختانه شرایط تولید گوشت قرمز در کشور مناسب است و مازاد تولید که در طرح تنظیم بازار است ذخیره سازی خواهد شد.

 
به گزارش واحد مرکزی  خبر،‌ رادمرد درباره توزیع گوشت قرمز افزود: سازکار مناسب برای توزیع گوشت قرمز با همکاری اتحادیه فروشندگان، فروشگاه های زنجیره ای و سازمان میادین وجود دارد.

 
وی شرایط ذخیره سازی کالاهای اساسی را برای شب عید مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون حدود 30 هزار تن گوشت قرمز، 60 هزار تن برنج، 20 هزار تن روغن، 20 هزار تن شکر و 100 هزار تن میوه و مرکبات برای تامین بازار شب عید ذخیره سازی شده است.

 
طرح تولید و تنظیم بازار گوشت قرمز قرار است در استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گلستان، قزوین، همدان، قم، تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان و فارس اجرا شود.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8228
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه