میهن صنعت:

ارائه تسهیلات ارزان به تعاونی‌های برای رونق

یک کارشناس اقتصادی گفت: امروزه ما شاهد فعالیت تنها ۴ درصد از تعاونی‌ها هستیم این در صورتی است که طبق قانون اساسی شرکت‌های تعاونی باید تا ۲۵ درصد در اقتصاد کشور فعالیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، غلامحسین طاهری  در مورد جایگاه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: متاسفانه در ۲۰ سال گذشته شرکت‌های تعاونی به جایگاه اصلی خود نرسیدند و مورد حمایت قرار نگرفته اند و روز به روز نفش آن‌ها در کشور کمرنگ‌تر می‌شود این موجب شده تا تعاونی‌ها به ۴ درصد فعالیت محدود شده باشند.


وی ادامه داد: اگر تعاونی‌ها طبق قانون اساسی کار خود را آغاز کنند یک دگرگونی در شرایط اقتصاد فعلی رخ خواهد داد همان گونه که ما هم اکنون در کشور با وجود فعالیت کم تعاونی‌ها شاهد موفقیت‌هایی در حوزه‌های کشاورزی و مسکن از سوی تعاونی‌ها هستیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: طبق تحقیقاتی صورت گرفته در جهان نشانگر این است که نهاد‌های دولتی نباید بیش از ۱۰ درصد در اقتصاد هر کشور دخالت داشته باشند و کشور‌هایی که این اصل را رعایت کرده اند دارای روند اقتصاد مفید و کارآمد در کشورهایشان هستند.

طاهری در مورد چگونگی روی کار آمدن تعاونی‌ها خاطر نشان کرد: باید تسهیلاتی برای شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شود تا آن‌ها بتوانند کار خود را از نو شروع کنند و اگر این اتفاق رخ دهد ضمن بهبود در وضعیت اقتصاد کشور ما شاهد کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود و حضور مردم را بیش از پیش در اقتصاد احساس خواهیم کرد./میزان
 

انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=157799
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه