میهن صنعت:

اصابت دو موشک در نزدیکی حرم عسکریین(ع) در سامرا/ محاکمه 59 نظامی ارشد عراقی

میهن صنعت: اصابت دو موشک در نزدیکی حرم عسکریین(ع) در سامرا، محاکمه 59 نظامی ارشد عراقی و حملات هوایی به مراکز داعش در اطراف تلعفر از مهمترین اخبار مربوط به عراق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. به نقل از مهر جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.

پنجشنبه 29/3/93

اصابت دو موشک در نزدیکی حرم عسکریین(ع) در سامرا

منابع پلیس عراق از اصابت دو موشک در نزدیکی حرم عسکریین(ع)در سامرا خبر دادند. در اثر اصابت این دو موشک 23 نفر از جمله 4 پلیس مجروح شدند.

چهارشنبه 28/3/93

20:35:درخواست رسمی عراق از آمریکا برای حمله هوایی به داعش/امارات سفیر خود در بغداد را فرا خواند

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق با مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان حوادث منطقه را مورد رایزنی قرار داد. وزیر خارجه عراق در سخنانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده گفت: بیشتر گروههای مسلح داعشی از سوریه به عراق آمده اند و این موضوعی بود که ما قبلا درباره آن هشدار داده بودیم.

وی بیان کرد: عراق به طور رسمی از آمریکا برای انجام حملات هوایی به مراکز داعش درخواست کمک کرده است. هر چیزی حتی درخواست دخالت ایران برای حل بحران و پایان حضور داعش وجود دارد.

20:00:رئیس سنا آمریکا:مخالف مداخله نظامی آمریکا در عراق هستیم

هری رید امروز چهارشنبه تاکید کرد که آمریکایی ها نباید اقدام محافظه کاران را بر اساس آن نیروهای آمریکایی را درگیر جنگ عراق کرد و  از آن به عنوان "بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ این کشور یاد می شود" نادیده گرفت.

19:34:استقرار نیروهای ویژه در بغداد/ورود ناگهانی معاون دبیر کل اتحادیه میهنی به کرکوک

سمیر الشویلی مشاور رسانه ای دستگاه مبارزه با تروریسم از استقرار نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در بغداد پایتخت عراق برای مقابله و دفع هر اقدام یا حمله تروریستی خبر داد.

وی افزود: این نیروها در خارج از کشور آموزش دیده اند و اخیرا به عراق بازگشته اند. این نیروها وظیفه تامین امنیت بغداد در برابر تهاجمات تروریستی را بر عهده خواهند داشت. تعداد دیگری از این گروهها در استانهای عراق سرگرم نبرد با تروریسم هستند.

16:32:خضیر الخزاعی:زمام امور در دست ارتش عراق است/ کشور نیازمند وحدت است

خضیر الخزاعی معاون رئیس جمهوری عراق امروز در دیدار با "جرج بوستن" معاون نماینده سازمان ملل متحد در عراق دیدار کرد. در این دیدار بر نقش حمایتی سازمان ملل متحد از عراق در مبارزه با تروریسم و گروه های مسلح تاکید شد.

معاون رئیس جمهوری عراق اظهار داشت: ارتش عراق اکنون زمام امور را به دست گرفته است و در حال حاضر آماده حمله به مناطق تحت اشغال گروه های مسلح دارد.

16:11:نیروهای داوطلب مردمی ستونهای محکم ارتش هستند/ حوادث عراق توطئه ای منطقه ای است

نوری المالکی" نخست وزیر عراق امروز(چهارشنبه) در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به بحران به وجود آمده در عراق گفت: آنچه که هم اکنون در عراق در جریان است حاصل یک توطئه چینی با مشارکت برخی گروههای سیاسی در منطقه است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی جمع کثیری از مردم عراق برای مقابله با داعش در پاسخ به فتاوای مراجع دینی، اظهار داشت: داوطلبانی که برای نبرد با داعش اعلام آمادگی کرده اند فقط از شیعیان نیستند و این منصفانه نیست که کسی بگوید تنها شیعیان برای مبارزه با داعش اعلام آمادگی کرده اند.

14:15:سرلشگر ابوالولید: تلعفر مقدمه پاکسازی تمام مناطق موصل از لوث داعش خواهد بود

سرلشگر ابوالولید فرمانده یگان عملیات نظامی در تلعفر، تروریستهای تکفیری داعش را به نابودی کامل تهدید کرد و گفت تلعفر نوک سرنیزه(نقطه شروع) برای پاکسازی تمام مناطق موصل خواهد بود.

وی افزود کمکهای نظامی که وارد تلعفر شد، برای پاکسازی شهر و مناطق دیگر از وجود تروریستهای بزدل داعش کافی خواهد بود.

13:58:فرار گسترده تروریستها از میدان نبرد در صلاح الدین، دیالی و تلعفر/تکفیریها لباس زنانه بر تن کردند

منابع موثق در عراق از فرار گسترده اعضای گروه تروریستی داعش از میدانهای نبرد پس از رویارویی با یگانهای ارتش عراق و نیروهای عشایر و و مردمی خبر می دهند.

بنابراین گزارش، تروریستها با مشاهده موج عظیم نیروهای ارتش عراق با توجه به عدم توان مقابله با آنها، مجبور به فرار گسترده از میدانهای نبرد در مناطقی از استانهای صلاح الدین ، دیالی و شهر تلعفر شده اند.

13:47:هلاکت 250 تروریست داعش در منطقه الصقلاویه

نیروهای امنیتی عراق امروز منطقه الصقلاویه را تحت کنترل خود درآوردند و 250 تروریست را به هلاکت رساندند. منطقه الصقلاویه در شمال غرب فلوجه واقع است.

13:16:اوباما: هنوز برای حمله هوایی به عراق زود است

"باراک اوباما" در ساعات پایانی شب گذشته بار دیگر با انجام حمله هوایی به مواضع داعش در عراق مخالفت کرد. به گفته مقامات کاخ سفید، دلیل مخالفت اوباما با این اقدام آن است که آمریکا هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مواضع داعش در عراق ندارد. 

رئیس جمهور آمریکا در حالی با حمله هوایی به عراق مخالفت می کند که روز دوشنبه از اعزام 275 نیروی ویژه به این کشور برای دفاع از سفارت آمریکا در بغداد خبر داده بود. علاوه بر آن ناو هوایپمابر یو اس اس جرج بوش نیز طی روزهای گذشته وارد خلیج فارس شده تا برای حمله احتمالی به عراق آماده باشد.

12:40:تعطیلی پالایشگاه بیجی و ربوده شدن60 کارگر/آمادگی یگان کماندویی برای آغاز جنگ خیابانی در موصل

گروه تروریستی داعش امروز با استفاده از گلوله های خمپاره، پالایشگاه نفتی بیجی (بزرگترین پالایشگاه نفتی عراق) را هدف حمله قرار داد.

این حملات باعث تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفتی بیجی و توقف فعالیتهای نفتی در آن شده است.

12:18:خیابانهای تلعفر مملو از اجساد و اسیران داعش/هلاکت تروریست چچنی در شمال بعقوبه

یک منبع امنیتی عراق با اشاره به مبارزه مردم و نیروهای امنیتی با تروریستهای داعش و پاکسازی بخش اعظم شهر تلعفر اعلام کرد دهها نفر از تروریستهای داعش دستگیر شدند و خیابانها و کوچه های این شهر هم مملو از اجساد آنهاست.

11:57:حمایت صریح آمریکا از عربستان در مقابل دولت عراق

"جین ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به اظهارات اخیر دولت عراق در خصوص حمایت عربستان از تروریسم اشاره و بیان اظهارات مذکور را از سوی دولت مالکی محکوم کرد.

ساکی مدعی شد: بیان اظهارات فوق با منافع مردم عراق منافات دارد.

این در حالی است که مقامات عراقی با استناد به اسناد و مدارک موجود بارها بر حمایت عربستان از تروریسم در این کشور تأکید کرده اند.

11:12:هلاکت 15 تروریست در مرز نینوا و سوریه/اعزام 500 داوطلب مقابله با داعش به شمال بابل

نیروهای امنیتی عراق امروز طی عملیاتی 15 تروریست داعش را در مرزهای مشترک استان نینوا و سوریه به هلاکت رساندند. در جریان این عملیات همچنین 100 دستگاه خودروی گروه داعش منهدم شد.

سومریه نیوز نیز به نقل از "سعد حربیه" فرمانده عملیات استان بابل اعلام کرد که یک گروه از افراد داوطلب شامل 500 نفر برای دفاع از منطقه "البحیرات" در شمال استان بابل وارد این منطقه شده اند.

۱۰:۱۹ تدابیر امنیتی شدید استان الدیوانیه در مرزهای مشترک با عربستان سعودی

فرمانده پلیس استان الدیوانیه از تدابیر امنیتی شدید در مرزهای مشترک با عربستان سعودی خبر داد.

عبدالجلیل الاسدی فرمانده پلیس استان الدیوانیه اظهار داشت: استانداری الدیوانیه اقدامات امنیتی شدیدی را در مرزهای مشترک با عربستان اتخاذ کرده است.

۰۹:۵۸ هلاکت 50 تروریست داعش در کرکوک

رسانه های عراقی از هلاکت 50 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک شب گذشته اعلام کرد که 50 نفر از اعضای تروریستی گروه داعش در درگیری با نیروهای پیشمرگ در شهر کرکوک به هلاکت رسیدند.

۰۹:۳۴ طرح استراتژیک بزرگ برای دفاع از استان دیاله عراق

شورای استانداری دیاله از یک طرح استراتژیک بزرگ برای دفاع از این استان عراق خبر داد

۰۹:۲۶ نشست رهبران سیاسی عراق/خطر تروریسم تمام منطقه و جهان را تهدید می کند

رهبران سیاسی عراق در نشستی که شب گذشته برگزار کردند، خواستار حمایت منطقه ای و بین المللی از عراق در جنگ با خطر تروریسمی شدند که منطقه و تمام جهان را تهدید می کند.

۰۹:۱۹ نوری المالکی شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد

نوری المالکی نخست وزیر عراق شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد. "مهدی الغراوی" فرمانده عملیات استان نینوا و عبدالرحمان حنظل مهدی  معاون وی و حسن عبدالرزاق الغازی رئیس ستاد نیروهای استان نینوا از جمله این افراد هستند.

9:19:نوری المالکی شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد

نوری المالکی نخست وزیر عراق شب گذشته شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد. "مهدی الغراوی" فرمانده عملیات استان نینوا و عبدالرحمان حنظل مهدی  معاون وی و حسن عبدالرزاق الغازی رئیس ستاد نیروهای استان نینوا از جمله این افراد هستند.

سه شنبه 27/3/93

21:42: داعش را درهم خواهیم کوبید/خیزش دریایی از مردان برای نابودی تروریستها

نوری المالکی اعلام کرد: تروریست های داعش در برابر موج خزنده ای که دعوت مرجعیت دینی را برای جهاد کفایی لبیک گفته اند مفری ندارد. وی افزود: به کجا می گریزند؟ توده مومن به وحدت عراق به مقابله با داعش بر می خیزند و شکست به آنها متحمل می کنند.

نخست وزیر عراق بیان کرد: این توطئه سیاهی که در موصل رقم خورد را نابود می کنیم و بحران در موصل باقی نمی ماند و دریایی از مردان برای پایان دادن به این بحران رهسپار خواهند شد. نوری المالکی اعلام کرد: ما خائنان سیاسی و افسران خائن را شناخته و آنها را بر ملا خواهیم کرد و عراق را لوث آنها پاکسازی می کنیم. داعش را در هم می کوبیم.

21:06: آغاز عملیات برای بازپس گیری منطقه الکرابله در الانبار

فرحان فتیخان فرماندار القائم در الانبار گفت: نیروهای ارتش و پلیس عملیات نظامی را با حمایت عشایر به منطقه الکرابله در القائم برای اخراج تروریستها داعش از این منطقه آغاز کرده اند.

یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد: ساکنان منطقه قره ناس در صلاح الدین هجوم داعش به این منطقه را دفع کرده اند.

21:05:حمایت فرانسه از عراق در جنگ علیه تروریسم

لوران فابیوس در تماس تلفنی با هوشیار زیباری گفت فرانسه از بغداد در جنگ علیه تروریسم حمایت می کند.

19:59: الفتلاوی:سحر سعودی ها دامن خودشان را خواهد گرفت

حنان الفتلاوی نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: سحر سعودی ها در زمینه حمایت از تروریسم به خود آنها باز خواهد گشت.

وی افزود: سعودی ها به جای دخالت در امور داخلی عراق بهتر است به امور داخلی و شهروندان شیعی این کشور که در معرض ظلم قرار گرفته اند، با آنها همانند شهروند درجه دهم برخورد می شود و به حاشیه رانده شده اند، بپردازد.

19:22: فرار تروریست ها از مرکز پلیس تلعفر/ کنترل ارتش بر جاده بغداد-سامراء

شبکه العراقیه در خبری فوری اعلام کرد: تروریستهای وابسته به دولت اسلامی عراق و شام از مرکز پلیس تلعفر در حالی که سلاح و ادوات خود را جا گذاشته اند فرار کردند.

منابع امنیتی از سیطره داعش بر منزل محمد الکربولی در منطقه الکرابله در القائم و زدن پرچم این گروهک تروریستی بر بالای آن خبر دادند.

18:48: بستن 10 مسجد به علت سرپیچی از داعش/جلسه شورای امنیت برای بررسی تهدیدات تروریستی

یک منبع امنیتی در نینوی اعلام کرد: داعش ده مسجد را در موصل که از بیعت با این گروهک خودداری ورزیده بودند، بست. متولیان این مساجد با تبدیل آنها به مقرهای داعش مخالفت کرده بودند. این منبع بیان کرد: گروهک تروریستی داعش از امامان جماعت مساجد خواسته است که با استفاده از بلندگو مردم را تشویق به پیوستن به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام کنند.

18:43: کنترل ارتش و عشایر عراقی بر بخش وسیع استان صلاح الدین

سهاد العبیدی یکی از نمایندگان استان صلاح الدین گفت: ارتش عراق با یاری عشایر جبور و عبید و دیگر عشایر بر مناطق الظوعیه و الاسحاقی در روز گذشته مسلط شده و امروز نیز به سوی تکریت مرکز استان پیشروی کرده است و پیروزی های چشمگیری به دست آورده است.

17:29: انجام عملیات شناسایی جنگنده های ترکیه بر فراز موصل

منابع آگاه از پرواز جنگنده های F-16 ارتش عراق بر فراز موصل خبر می دهند. بر این اساس این پرواز در راستای عملیات شناسایی موقعیت شهروندان ربوده شده توسط تروریست های داعش انجام می گیرد.

منابع آگاه در ستاد ارتش ترکیه گفتند در آخرین عملیات شناسایی، شب گذشته 8 فروند جنگنده با پرواز بر فراز مواضع داعش در شمال موصل به شناسایی وضعیت و جمع آوری اطلاعات پرداخته و پس از سه ساعت ماموریت به پایگاه خود باز گشته اند.

17:28: رهبران عراقی امشب مجددا گردهم می آیند

احمد جمال سخنگوی جریان اصلاح ملی اعلام کرد: به درخواست ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف اتحاد ملی، عصر امروز رهبران گروههای سیاسی عراق و نمایندگان تشکلات برای بررسی اوضاع امنیتی و اتخاذ موضع سیاسی واحد گردهم می آیند. به گفته جمال این نشست دومین نشست در نوع خود محسوب می شود.

17:26: بازداشت تعدادی دیگر از داعشی ها در پوشش زنانه

یک منبع امنیتی در موصل اعلام کرد: نیروهای امنیتی هشت عضو گروهک داعش را با لباس زنانه بازداشت کردند.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی هشت عضو گروهک داعش که سه نفر از آنها لباس زنانه بر تن داشتند را در تلعفر در شمال غربی موصل بازداشت کردند.

17:23: درگیری شدید پیشمرگه با داعش در جنوب غرب کرکوک

یک منبع امنیتی وابسته به پلیس کرکوک اعلام کرد: بعد از ظهر امروز درگیری شدیدی میان نیروهای پیشمرگه و تروریستهای وابسته به گروهک داعش در منطقه عبدالله در 35 کیلومتری جنوب غرب کرکوک رخ داد.

17:20: واکنش دولت عراق به حمایت ریاض از تروریستها

دولت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه دولت عربستان سعودی درباره اوضاع عراق دخالت در امور داخلی آن و در راستای حمایت از تروریسم است. در این بیانیه آمده است: انقلابی توصیف کردن تروریستها در رسانه های سعودی مشروع جلوه دادن جنایات آنهاست. رژیم سعودی بهتر است به امور داخلی خود بپردازد و از سیاست کنار زدن و به حاشیه راندن دست بردارد.

دولت عراق اعلام کرد: بیانیه دولت عربستان حمایت از تروریسم در عراق است.

17:18: عملیات مشترک آلمان و ارتش عراق برای نجات کارکنان زیمنس

کارکنان شرکت آلمانی زیمنس از خطر گروگان گرفته شدن و یا کشته شدن توسط داعش نجات یافتند. بر این اساس در عملیات مشترک آلمان و ارتش عراق حدود 50 نفر از کارکنان این شرکت از جمله 8 شهروند آلمانی با استفاده از بالگرد ارتش عراق از منطقه تحت کنترل داعش خارج شده و با استفاده از هواپیمای اختصاصی شرکت زیمنس به کشورشان بازگردانده شده اند.

17:15: نماینده ائتلاف دولت قانون مطرح کرد: دسیسه بارزانی و نجیفی علیه دولت عراق با نظارت اردوغان
 
"هیثم الجبوری" نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، "اسامه نجیفی" رئیس پیشین پارلمان و "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق را به توطئه چینی علیه دولت عراق و سوء استفاده از شرایط نامناسب کنونی این کشور و قاچاق نفت عراق به ترکیه متهم کرد.

۱۵:۵۴: داعش موجودیت اسلام را هدف قرار داده است/ واکنش به داعش وظیفه هر مسلمانی است

دکتر "حسین قشقایی" رئیس پژوهشکده باقرالعلوم در گفتگو با خبرگزاری مهر به تشریح وضعیت کنونی عراق پس از اعلام تکلیف شرعی مسلمانان در قبال اقدامات تجاوزکارانه گروه تروریستی داعش پرداخت. وی گفت: در پی مراجعات مردم عراق به دفتر "آیت الله سیستانی" ایشان تکلیف شرعی مسلمانان را مشخص کرده اند که همان جهاد دفاعی است. یعنی بر مسلمانان واجب است که هر گونه حمله به جان و مال و ناموس خود را دفع کنند. در خصوص عراق نیز وضعیت به همین گونه است و ملت عراق به دلیل این که از سوی داعش مورد تعرض قرار گرفته اند، باید از خود دفاع کنند.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم در پایان با اشاره به انتشار تصاویر و فیلم هایی از جنایات داعش در اینترنت و شبکه های اجتماعی گفت: آنها با هدف ایجاد رعب و وحشت این کار را کرده اند اما با روشن شدن اوج وحشیگری این گروه، کاربران به محکوم کردن اقدامات تروریستی پرداخته اند و داعش به عنوان گروهی منفور شناخته شده است.

۱۵:۴۹: رژه نظامی 500 نیروی شورای بیداری برای مقابله با داعش

"هزبر العبیدی" یکی از مسئولان شوراهای بیداری امروز اظهار داشت: نیروهای شورای بیداری در استان دیاله که بالغ بر 500 نفر هستند در شمال شرق بعقوبه رژیم نظامی برپا کردند.

وی افزود: این رژه نظامی با هدف آمادگی برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی با گروه تروریستی داعش صورت می گیرد.

العبیدی در ادامه گفت: نیروهای شورای بیداری در حال حاضر در بالاترین درجه آمادگی بسر می برند و در حال هماهنگی با سرویس های امنیتی و عشایر عراق هستند.

۱۵:۴۵: عناصر داعش در بعقوبه به جان یکدیگر افتادند

یک منبع امنیتی در استان دیالی اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش 44 تروریست را به صورت اشتباهی به هلاکت رساندند.

طبق تصریحات این منبع امنیتی تروریستهایی که به دست هم قطاران خود به هلاکت رسیدند زندانیانی بودند که قصد داشتند از بازداشتگاه المفرق واقع  در غرب بعقوبه فرار کنند.

اعضای داعش به تصور اینکه این افراد از نیروهای امنیتی عراق هستند آنها را مورد هدف قرار دادند.

۱۴:۲۷: هلاکت 7 داعشی در فلوجه/ بمبگذاری تجهیزات ارتش عراق توسط داعش

یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز اظهار داشت: 7 نفر از عناصر گروه داعش در حمله هوایی نیروهای ارتش عراق در شرق فلوجه به هلاکت رسیدند.

شاهدان عینی در استان نینوا امروز اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی داعش تجهیزات ارتش عراق در این استان را بمبگذاری می کند.

بنا بر اعلام شاهدان عینی، این اقدام با هدف پیشگیری از عملیات نیروهای امنیتی عراق صورت می گیرد به ویژه پس از اینکه با مقاومت نیروهای مردمی و ارتش عراق عرصه بر تروریست ها تنگ شده است.

۱۳:۲۸: سفارت بحرین در عراق به حالت نیمه تعطیل در آمد/هلاکت دونفر از سرکردگان داعش در موصل

در پی تشدید اوضاع امنیتی در عراق، وزارت خارجه بحرین از همه دیپلماتهای خود در عراق خواست که به منامه بازگردند.

وزارت خارجه بحرین پیشتر با انتشار بیانیه ای از شهروندان بحرینی مقیم عراق نیز خواسته بود که هرچه زود تر به کشورشان بازگردند.

از سوی دیگر منابع امنیتی صبح امروز (سه شنبه) از هلاکت"ابو ایمن" و "ابو عمر الموصلی" دو نفر از سرکردگان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در غرب موصل خبر دادند.

۱۲:۱۵: اعتراف هیگ به حضور 400 تبعه انگلیس در میان تروریست های داعش در عراق

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: احتمال بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه حدود 400 نفر از اتباع انگلیس هم اکنون در عراق حضور دارند و در کنار عناصر گروه داعش می جنگند.

وی با بیان این مطلب افزود: این افراد در صورت بازگشت به انگلیس خطر واقعی برای امنیت انگلیس محسوب می شود.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه داعش را خشن ترین و وحشی ترین گروه در خاورمیانه توصیف کرد.

۱۱:۳۸: مقاومت مردمی کرکوک مانع از حمله داعش به قدمگاه امام رضا (ع) شد

شورای استانداری کرکوک امروز اعلام کرد که با همکاری نیروهای امنیتی و عشایر عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به قدمگاه امام رضا (ع) در جنوب استان کرکوک ناکام ماند.

این شورا با اعلام این خبر افزود: عناصر داعش قصد داشتند به قدمگاه مبارک امام رضا (ع) در منطقه "تازه" 25 کیلومتری جنوب کرکوک حمله کنند که با مقاومت نیروهای امنیتی و عشایر و اهالی منطقه که اغلب ترکمن هستند این تلاش به سرانجام نرسید.

۱۰:۵۲: مواضع آیت الله سیستانی بسیار حکیمانه و تاثیرگذار است

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که مواضع آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق درباره تحولات کنونی این کشور حکیمانه و بسیار تاثیرگذار است.

در ادامه بیانیه همچنین نسبت به خطابه های طائفه ای که تبعات وخیمی برای تمامی منطقه به همراه دارد هشدار داده شده است.

۱۰:۴۶: نشست ویژه شورای امنیت ملی آمریکا با حضور اوباما/احتمال حمله به عراق قوت گرفت

"باراک اوباما" و تیم امنیت ملی آمریکا شب گذشته نشستی را برای بررسی راه های ممکن برای پایان دادن به بحران عراق برگزار کردند.

قرار است در روزهای آینده نیز اوباما نشست های دیگری را با اعضای این تیم برگزار کند تا به یک راه‎کار مناسب برای عراق برسد . با این وجود رئیس جمهور آمریکا اقدامات آتی ایالات متحده در عراق را به تلاش "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، برای حل اختلافات سیاسی موجود در این کشور و هچنین تلاش برای کاهش ناآرامی ها مشروط کرده است.

۱۰:۱۳: وزیر خارجه انگلیس: وضعیت کنونی عراق نتیجه اشتباه کشورهای غربی است 

"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس وضعیت کنونی عراق را نگران کننده توصیف و تأکید کرد که لندن در حال بررسی گزینه های موجود برای حمایت از عراق در بحران به وجود آمده است.

 وزیر خارجه انگلیس در ادامه تأکید کرد که کشورش هیچ گونه دخالت نظامی در عراق نخواهد داشت و به ارائه کمکهای انسان دوستانه و کارشناسی در زمینه مبارزه با تروریسم بسنده می کند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی فکر می کنند وضعیت کنونی عراق نتیجه برخی اشتباهاتی است که کشورهای غربی در اشغال عراق در سال 2003 مرتکب شده اند مدعی شد: مشارکت انگلیس در جنگ علیه عراق هرگز اشتباه نبوده است.

۰۹:۳۹: هلاکت 315 تروریست داعش در 3 استان الانبار، دیاله و صلاح الدین

۰۵:۱۲ : آمریکا 275 نظامی به بغداد اعزام می کند/ابوالولید : مردم عراق منتظر اخبار خوش باشند

۰۴:۳ : پاکسازی المقدادیه و هلاکت 7 تروریست/ داعش با بعثی ها هم به بن بست خورد


:۰۳:۵۷ : 30 تروریست داعش در شمال تکریت به هلاکت رسیدند

۰۳:۰۸: ارتش عراق و گردانهای دفاع مردمی منطقه العظیم را از لوث داعش پاکسازی کردند

۰۱:۵۲ : تازه ترین موفقیت ارتش عراق/دو منطقه فلوجه از اشغال داعش آزاد شد

۰۱:۵۲ : آثار باستانی عراق در معرض نابودی/بغداد از یونسکو درخواست کمک کرد

۰۰:۴۷ : تاکید سازمان ملل بر ارتکاب جنایات جنگی از سوی داعش

۰۰:۰۸ : هتاکی تروریستهای تکفیری به مراقد پیامبران/ربوده شدن خادمان اماکن مقدس

دوشنبه 93/3/26

۲۲:۵۶ :  سرلشگر ابوالولید :جنگنده های ارتش عراق تلفات سنگینی به داعش در تلعفر وارد کردند

۲۲:۳۷ : السیسی خواستار مقابله با تروریسم در عراق شد

۲۰:۴۴  هتک حرمت زنان توسط داعش در موصل و درخواست کمک زنان

۱۹:۴۰ استفاده از نام داعش در موصل 80 ضربه شلاق در پی خواهد داشت

۱۸:۵۴ ترکمن های عراق در تلاش برای ایجاد نیروی مسلح هستند

18:47 جان کری: حمله هوایی یکی از گزینه ها علیه داعش است

18:02 رایزنی ایران و انگلستان درباره تحولات عراق

17:12 ناو آمریکایی برای مداخله احتمالی در عراق وارد خلیج فارس شد

۱۶:۳۷: وابستگی به گروه داعش شرعا حرام است

۱۵:۲۴: زنان استان نینوا در معرض هتک حرمت از سوی داعش قرار دادند

۱۵:۰۳: ورود خودروهایی با پلاک سعودی به داخل عراق/تکذیب خبر حمله به "ابوالولید"

۱۴:۵۲: تکذیب حمله به فرودگاه بغداد/هلاکت 200 داعشی هنگام رژه نظامی در فلوجه

۱۳:۵۴: آزاد سازی برخی مناطق در استان بابل/ قدردانی اهالی تلعفر از ارتش

۱۳:۵۳: داعش کلیساها را در موصل تخریب می کند/ هلاکت 500 تروریست در الانبار

۱۳:۵۱: مشارکت زنان عراقی برای نبرد با داعش

 ۱۲:۵۳: بسته شدن فرودگاه بین المللی بصره تکذیب شد

۱۲:۵۱: آغاز عملیات گسترده در منطقه "راوه" در غرب عراق علیه داعش

۱۲:۵۰: ورود نیروهای ویژه برای مقابله با داعش از بابل به سامراء

۱۲:۴۸: ارتش عراق کنترل شهرک تلعفر را به دست گرفت

۱۲:۲۹: تحرکات داعش در غرب استان الانبار

۱۲:۰۸: دفاتر 5 شبکه ماهواره ای در بصره بسته شد

۱۲:۰: داعش از سوی برخی سیاستمداران حمایت می شود / هلاکت 10 نفر از عناصر داعش در بغداد

۱۱:۲۳: واقعیت عراق پس از اشغال موصل تغییر کرده است

۱۰:۵۰: نخست وزیر اقلیم کردستان عراق وارد ایران شد/ رایزنی‌ درباره داعش در تهران

۱۰:۲۸: النجیفی به سخنگوی داعش در عراق تبدیل شده است

۱۰:۲۷: تشکیل گردان های عاشوراء برای مقابله با داعش

۰۹:۲۸: واشنگتن برای مقابله با داعش باید با ایران همکاری کند

۰۹:۰۱: عکس‎هایی که صدای آمریکا را درآورد/ساکی:تصاویر قتل عام نشان از خوی حیوانی داعش دارد

۰۴:۳۲: هشدار مالکی به رسانه ها و سیاستمداران خائن/امنیت و حاکمیت عراق خط قرمز است

۰۴:۰: هفت تروریست داعش در واسط دستگیر شدند

۰۳:۱۶: ورود تروریستهای تکفیری به شهر تلعفر/هلاکت سرکرده داعش در فلوجه

۰۱:۵۸:  هلاکت بیش از 200 تروریست داعش در منطقه صقلاویه

۰۰:۴۴ مالکی در جمع نیروهای مردمی: عراق را با کمک مردم از لوث تروریستها پاکسازی خواهیم کرد

یکشنبه 93/3/25

۲۳:۳۳: انهدام 50 خودرو حامل سلاح داعش/ادامه موفقیتهای ارتش عراق در برابر تروریستها

۲۲:۴۰ : انفجار در شهرک صدر چندین کشته و زخمی به جا گذاشت

21:08: انتفاضه قبیله شمر ضد داعش/حمله بالگردهای ارتش به تروریستها در صلاح الدین

21:01: ورود 150 افسر اطلاعاتی سعودی به موصل/درخواست پرهیز از مواضع غیر مسئولانه

۲۰:۲۰: هجوم قریب الوقوع نیروهای نظامی به سلیمان بیک/ آزاد سازی منطقه البو زید فلوجه از داعش

۱۹:۲۰: هلاکت 279 تروریست داعش طی 24 ساعت گذشته

۱۸:۴۱: دیدار زیباری و ملادینوف/ آوارگان عراقی و همکاری بغداد – اربیل محور مذاکرات

۱۸:۳۸: کمک‌رسانی صلیب سرخ به آسیب دیدگان درگیری های موصل

۱۸:۳ : مقابله با خطر تروریسم وحدت را ضروری می کند

۱۷:۵۷: تیرباران دسته جمعی شیعیان توسط داعش

۱۷:۲۸: هلاکت 23 تروریست داعش در بغداد/ تک تیرانداز افغانی در تلعفر کشته شد

۱۷:۲۶: حمله به مقر داعش در نزدیکی الشرقاط/تکذیب اخبار مربوط به حفر خندق در شمال بغداد

۱۶:۴۹: عراق خواستار حضور نظامیان آمریکایی نیست

۱۶:۱۰: احضار رئیس حزب امت کویت به اتهام همسویی با داعش

۱۶:۰۸ انگلستان 5 میلیون دلار به عراق کمک می کند

۱۵:۴۳: فتوای آیت الله سیستانی کمر داعش و بعث را شکست

۱۵:۲۷: نفوذ تروریست ها از مرزهای عربستان برای حمله به زندان ناصریه

۱۵:۱۰: هلاکت 100 تروریست داعش در تلعفر/42 کشته و زخمی در انفجار بغداد

۱۴:۵ : تلاش تونی بلر برای تبرئه از یک اتهام سنگین/ حوادث کنونی نتیجه جنگ علیه عراق نیست!

۱۴:۳۰: اوضاع عراق نتیجه اهمال در حل بحران سوریه است

۱۳:۱۶: سرنوشت النجیفی همانند سرنوشت صدام خواهد بود

۱۲:۵ : مقابله عشایر تلعفر با داعشی ها در 4 محور/انهدام 4 خودرو داعش در سامراء

۱۲:۱۶: مرجعیت دینی به شدت با تجزیه عراق مخالف است

۱۰:۴۲: اجبار زنان موصلی به جهاد نکاح/ چهار زن عراقی خودکشی کردند

 ۱۰:۱۹: درخواست پناهندگی اسامه و اثیل النجیفی به نروژ

۰۹:۱۰: حکم شلاق چند جوان در موصل به دلیل تماشای فوتبال جام جهانی

۰۹:۳۲: داعش دستور آتش زدن کتاب های درسی در موصل را صادر کرد

۰۴:۳۳ : تکذیب شایعه ورود داعش به بغداد/پیشنهاد مقتدی صدر برای ایجاد وحشت در داعش

۰۳:۱۹ :لواء عقیله زینب(س) هم به جنگ تکفیریها رفت/4 هزار رزمنده مصمم به نابودی داعش

۰۲:۳۱ :هلاکت یکی از سرکردگان داعش در موصل

۰۲:۰۸ : شیخ فتنه گر سیطره داعش بر برخی مناطق عراق را انقلاب مردمی خواند

۰۱:۲۸ : توصیه های مهم مرجعیت عالی دینی عراق/تاکید بر تحکیم پیوندهای محبت و برادری

۰۱:۰۹ : تماس تلفنی جان کری با زیباری/اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به عراق

۰۰:۲۱ : اطلاع قبلی آمریکا از تحرکات داعش و بعثی ها برای اشغال موصل


شنبه 93/3/24

۲۳:۰۸ : البیاتی خبر داد : احتمال آزادی مناطق اشغال شده عراق تا چند روز دیگر

 ۲۲:۲۰ : قلیچدار اوغلو : اردوغان تسلیحات داعش را تامین می کند

 ۲۱:۴۳ : حمله هوایی به مقر نشست سرکرده های داعش در موصل

۲۰:۳۵ ورود نماینده آیت الله سیستانی به سامراء

۲۰:۰۰ :  نماینده ائتلاف دولت قانون: آمریکا فقط حرف می زند/هلاکت دهها عضو داعش در فلوجه

۱۹:۲۳ : هلاکت مفتی داعش در شمال شرق بعقوبه / آغاز عملیات پاکسازی منطقه السعدیه

 ۱۸:۵۷ : اعلام آمادگی هزاران نفر ازاهالی کربلا برای جهاد علیه داعش

۱۸:۴۸ : کشته شدن برادر زن عزت الدوری در شمال بعقوبه

 حملات آمریکا به داعش ظرف 24 ساعت آینده

کشته شدن برادر زن عزت الدوری در شمال بعقوبه

تسلط نیروهای امنیتی بر غرب موصل

17:05 : هشدار مقامات عراقی به بی بی سی

16:10:بزرگترین تشکل اهل سنت عراق فتوای جهاد صادر کرد

16:06: هشت هزار ترکمن برای مقابله با داعش به نیروهای امنیتی عراق پیوستند

15:38:حمله هوایی به جنوب تکریت/بیش از 200 تروریست داعش به هلاکت رسیدند

14:50:وزارت کشور: اوضاع امنیتی بغداد بسیار باثبات است/تشکیل گروه "اهل الغیره" در بصره

13:24:هلاکت دهها تروریست در حملات هوایی به موصل/ ابو قتاده الموصلی سرکرده داعش کشته شد

12:24:بیانیه جدید آیت الله سیستانی درباره جهاد علیه داعش/ صفهای طولانی در پاسخ به ندای مرجعیت دینی

11:01:بارزانی: نیروهای پیشمرگه اجازه تهدید علیه کردستان را نمی‌دهند

10:1:ارتش عراق راه های منتهی به کردستان را مسدود کرد

9:29:پسر معاون صدام در تکریت به هلاکت رسید

8:49:عمار حکیم: عراق را به گورستان داعشی ها تبدیل خواهیم کرد

4:30:تعداد داوطلبان مبارزه با داعش به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید/پاکسازی کامل سه منطقه صلاح الدین

۰۳:۲۲ : اعلام آمادگی چین برای کمک به عراق

۰۲:۳۸ :  هلاکت 10 نفر از سرکردگان بعثی های صدامی/ شهر الدور هم پاکسازی شد

۰۱:۳۴: تشرف مالکی به مرقد مطهر امامین عسکریین(ع/هلاکت والی داعش در نینوی

۰۰:۵۶ :انتفاضه مردم الضلوعیه علیه داعش/ تکفیریها تار و مار شدند

جمعه93/3/23

۲۳:۵۷ : تلفات سنگین داعش در نبردهای آزادسازی/هلاکت 100 تروریست در یک روز

۲۳:۱۳  : مالکی : عملیات پاکسازی شهرها از تروریستها آغاز شده است

۲۲:۲۳ : اوباما : نیروی نظامی به عراق اعزام نخواهیم کرد

۲۱:۲۰  : مفتی داعش به هلاکت رسید

20:20: نوری المالکی وارد سامراء شد

18:21: دبیرکل ناتو به ترکیه می رود

17:53: خروج صدها پرسنل نظامی آمریکا از یک پایگاه هوایی در شمال بغداد

15:56: هلاکت 35 عضو داعش در بابل و دیاله/آغاز عملیات آزادی موصل طی ساعات آینده

14:11: طرح جدید حمایت از بغداد/کویت مرز مشترک با عراق را بست

12:41: خلاء امنیتی در برخی مناطق دیاله/داعش در نفوذ به غرب استان الانبار ناکام ماند

9:43: شورای امنیت تروریسم در عراق را محکوم کرد

۰۵:۲۰: رغد صدام: از قطر و عربستان به خاطر حمایت از داعش حمایت می کنم

۰۳:۴۷: بسیج مردم عراق برای جنگ با داعش/استانداران : شهروندان به کمک ارتش می آیند

۰۳:۱۳ : ائتلاف دولت قانون برخی سیاستمداران عراقی را حامی داعش توصیف کرد

۰۲:۱۶: رئیس فراکسیون المواطن: بیش از سه میلیون نفر در بغداد آماده نابودی داعش هستند

۰۱:۳۷ : هلاکت مرد شماره دو داعش در موصل/51 تروریست در بابل کشته شدند

۰۰:۵۴: مالکی در گفتگوی تلفنی با روحانی : مردم عراق به زودی تروریستها را نابود خواهند کرد

۰۰:۳۶ :مشارکت لواء ابوالفضل العباس(ع) و ذوالفقار در آزادسازی موصل/وحشت در اردوگاه داعش

پنجشنبه :93/3/22

۲۳:۵۶ شکست مجدد داعش در حمله به سامراء

۲۳:۳۳  : اوباما: اقدام نظامی فوری باید در عراق صورت گیرد

۲۲:۴۰: حمایت اهل سنت از نبرد با تروریسم/تکفیریها هرگز خیر ملت عراق را نمی خواهند

۲۱:۵۲: حمایت صریح بان کی مون از دولت مالکی در جنگ با تروریسم

16:52: وزیر پیشمرگه کردستان از ترور نجات یافت/ تاثیر پیروزی بشار اسد بر تحرکات جدید داعش

16:27: انتقاد شدید لاوروف از کشورهای غربی/ آمریکا و انگلیس در حوادث عراق مقصرند

16:22: داعش 30 تبعه ترکیه را آزاد کرد

16:04: هلاکت بیش از 50 عضو و سرکرده داعش در دیالی/ استفاده از کمکهای دقیق اطلاعاتی عشایر منطقه

16:00: آمریکا: به عراق کمک می کنیم/ المالکی نخست وزیر خوبی نیست

15:47: جلسه پارلمان عراق برای اعلام وضعیت فوق العاده به حد نصاب نرسید

14:07: عقب نشینی ناگهانی نیروهای داعش از موصل/ حرکت تروریستها به سوی نقاط مرزی سوریه

14:02حمله مجدد تروریستها به سامرا ناکام ماند/ شورای امنیت اقدام علیه داعش را بررسی می‌کند

12:58: دو منطقه مهم موصل از تروریستها بازپس گرفته شد/ حملات مسلحانه عناصر داعش به شهروندان بغداد

12:48: سیطره ارتش عراق بر تکریت کامل شد/ انتشار اخباری درباره لشکرکشی داعش به بغداد

12:29: تروریست خطرناک سعودی به داعش پیوست/ مسلح شدن 200 زن عراقی در دیالی علیه تروریستها

7:25: بان کی مون خواستار آزادی اتباع ترکیه در عراق شد

۰۵:۱۱: نماینده بان کی مون : عراق با بزرگترین هجمه تروریستی روبرو است/سیاستمداران علیه داعش متحد شوند

4:۱۴ : تروریستهای داعش 16 عراقی را در موصل تیرباران کردند

۰۲:۰۲:کشته شدن یک فرمانده ارتش در جنگ با داعش/ضربات دقیق هوایی به مواضع تروریستها

وی افزود سرلشگر نذیر عاصم کوران پس از آنکه نبرد شجاعانه ای با تروریستهای داعش در منطقه العوجه در جنوب تکریت داشت، جان خود را از دست داد.

۰۰:۵۸ : نشست فوق العاده ناتو درباره حوادث موصل/سفر نیمه تمام داود اوغلو به نیویورک

همزمان با درخواست ترکیه از ناتو برای برگزاری نشست فوری درباره حوادث موصل، وزیر خارجه ترکیه هم سفر خود به نیویورک را نیمه تمام گذاشت و به تصمیم گرفت به کشورش بازگردد.

۰۰:۱۴: سیطره ارتش بر فرودگاه موصل/نشست سران عراق در منزل ابراهیم الجعفری

چهارشنبه 21/3/93

۲۳:۳۸: استاندار کربلا : اوضاع امنیتی کربلا عالی است/ مردم به شایعات توجه نکنند

۲۲:۴۸: نماینده پارلمان عراق در گفتگو با مهر :آنچه در موصل رخ داد کودتا علیه دموکراسی بود/ رد پای آمریکا و اسرائیل در ناآرامی ها

انبار مهمات آمریکا در موصل به دست داعش افتاد

انفجار دو خودرو در کربلا/چند نفر کشته و زخمی شدند

اعلام آماده باش کامل در استان بابل

یک منبع امنیتی استان بابل امروز اعلام کرد که این استان در آماده باش کامل بسر می برد. وی از عشایر عراق خواست که داوطلبانه و برای حفظ وحدت عراق به صفوف ارتش بپیوندند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: این تصمیم از سوی "صادق السلطانی" استاندار بابل و برای حفظ امنیت شهروندان اتخاذ شده است.

داعش به طور کامل بر منطقه بیجی سیطره پیدا کرده است

۰۵:۰۳: واکنش امارات و انگلیس به اشغال موصل/ ائتلاف ملی خواستار اتحاد عراقیها در مقابل داعش شد

۱۴:۵۰: آماده باش در دیالی/ تسلط داعش بر پایگاه هوایی در جنوب موصل

انفجار ها در بغداد و کرکوک و مقر اتحادیه میهنی کردستان

ناکامی داعش در اشغال حرمین عسکریین

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=51803
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه