میهن صنعت :

اعتبار آب شرب و کشاورزی روستائیان در لایحه بودجه 100درصد افزایش یافت

میهن صنعت : معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دفتر معاون اول با اشاره به اینکه اعتبار آب شرب و کشاورزی روستائیان در بودجه ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: روستائیان و عشایر سال آینده به طور کامل تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور در حاشیه نشست با بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه زمانی مشکل بیمه روستائیان و عشایر در مناطق محروم حل خواهد شد، گفت: سازمان بیمه روستائیان و عشایر هم‌اکنون فعال است و در مورد بیمه تأمین اجتماعی این قشر اقداماتی صورت گرفته و استان‌های همدان و ایلام بیشترین استقبال از آن داشته‌اند.

رضوی با بیان اینکه به دستور شخص رئیس جمهور بیمه روستائیان و عشایر به طور کامل انجام شده و مشکلات آنان برطرف خواهد شد، گفت: از این جهت تعهدات دولت انجام شده و تمام روستائیان عشایر از جمله کشاورزان بیمه خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر فارس، در مورد مشکلات آب کشاورزان با توجه به خشکسالی، گفت: متاسفانه در سال جاری 6 هزار روستا مشکل آب شرب داشتند و در باره آبیاری کشاورزی هم چالش‌هایی وجود دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه آب شرب و کشاورزی روستائیان در بودجه 94 نسبت به بودجه سال 93، 100 درصد رشد داشته است، گفت: این میزان از 200 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد تخصیص بودجه به روستائیان عشایر برای احداث راه روستایی و دیگر مشکلات آنان، گفت: هفته اخیر 500 میلیارد ریال تخصیص داده شده که تا پایان سال به طور کامل پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=67909
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه