میهن صنعت :

افزایش ضریب امنیت غذایی در گرو توسعه تکنولوژی بخش کشاورزی

میهن صنعت : معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ضریب امنیت غذایی کشور را به شرط توسعه تکنولوژی در بخش کشاورزی، سرمایه‌گذاری و نظام نوآوری می‌توانیم افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به افزایش تولید غذا در جهان جمعیت تعداد گرسنگان کشور نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: عرضه و تقاضای غذا در دنیا به سبب افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای غذاهای کیفی دچار مشکل شده زیرا 3 میلیارد نفر جمعیت دنیا به دنبال غذاهای گوشتی هستند.


وی افزود: در واقع تولید غذا به سبب افزایش دما، فرسایش خاک و کاهش منابع آبی نیز اسیب دیده و تقاضا و عرضه را بر هم زده اما لازم به ذکر است که غذا به اندازه کافی تولید می‌‎شود اما در توزیع غذا دچار ایراداتی هستیم.

زند با اشاره به عدم کاهش تعداد گرسنگان بیان کرد: بر اساس آخرین آمار جمعیت دنیا 8.3 میلیارد نفر است و حال با توجه به افزایش جمیعت امیدوارکننده است که بر تعداد گرسنگان کشور افزوده نشده است.

معاون وزیر جهاد در خصوص نقش تحقیقات و ترویج در نامتعادلی عرضه و تقاضا گفت: در واقع بایستی تولید افزایش یابد و از طرفی هم الگوی صحیح مصرف را ترویج دهیم به طوری که تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم تا الگوی غذایی کشور به سمت و سوی زنجیره اول غذایی رود تا توازن بین زنجیره اول و دوم برقرار شود.

رئیس سازمان ترویج تحقیقات کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر متوسط مصرف سرانه غلات کشور 150 کیلو است این در حالی است که متوسط مصرف سرانه غلات در آمریکا 700 الی 800 کیلو است و این بدان معنا است که در زنجیره غذایی خود عدالت را برقرار کردند.

وی با اشاره به افزایش ضریب امنیت غذایی در کشور گفت: در واقع ضریب امنیت غذایی کشور را به شرط توسعه تکنولوژی در کشاورزی، نظام نوآوری و سرمایه‌گذاری و تحقیق می‌توانیم افزایش دهیم.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79292
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه