سعادت نژاد مطرح کرد

افزایش عمر ساختمان ها با صنعتی سازی پروژه های مسکن ملی

بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: ساخت مسکن به روش صنعتی سازی، سبب کاهش هزینه های تولید و دوره ساخت واحدها و افزایش عمر مفید ساختمان ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آقای شهاب سعادت نژاد گفت: صدور و تمدید پروانه های اشتغال انبوه سازان، تحمیل قراردادهای ساخت مسکن به دلیل یک طرفه بودن، عدم واگذاری اراضی مناسب به انبوه سازان در تهران و نیز ابهام در میزان بیمه و مالیات های این طرح ، از جمله شاخص ترین چالش های انبوه سازان در طرح نهضت ملی مسکناست.

بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران می گوید: بروکراسی شدید در مسیر صدور پروانه اشتغال و تمدید پروانه اشتغال به کار آنها سبب شده است که بسیاری از انبوه سازان دارای صلاحیت از فرصت حضور در عرصه ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن جا بمانند،  بنابراین باید  وزارت راه و شهرسازی در این فرآیند بازنگری کرده و با سرعت بخشی به این فرآیند، زمینه حضور برابر تمامی انبوه سازان در طرح نهضت ملی مسکن را فراهم کند.

پیش از این اعلام شده بود برخی از مسئولان در حوزه وزارت راه و شهرسازی  به بخش خصوصی و انبوه سازان بهای لازم نداده  و همین امر باعث شده که  موانع زیادی بر سر راه فعالیت شرکت‌های انبوه ساز قرار گیرد و  باعث شده تعداد زیادی از این شرکت‌ها از فعالیت در بخش مسکن کنار بکشند و کار ساخت و ساز از رونق بیفتد.

با توجه به تاکید مسئولان مسکنی وزارت راه و شهرسازی ایجاد هم افزایی بین انبوه سازان برای تسریع در اجرای بهینه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن لازم و ضروری است./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246969
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه