میهن صنعت :

افزایش ۱۶ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران نسبت به ماه گذشته

میهن صنعت : اداره گمرک کره جنوبی اعلام کرد سئول در ماه ژوئن(خرداد) ۱۳۸ هزار و ۱۵۷ بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که نسبت به ماه گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اداره گمرک کره جنوبی اعلام کرد: این کشور در ماه ژوئن (خرداد ماه) روزانه 138 هزار و 157 بشکه نفت از ایران وارد کرده است که افزایش 16 درصدی نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش رویترز، این کشور به عنوان پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام ایران، در ماه ژوئن 565 هزار و 444 تن نفت از ایران وارد کرده است.

به گقته دو منبع آگاه کره‌ای، این کشور برای دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا در ماه‌های ژوئن تا نوامبر امسال، واردات نفت از ایران در فاصله ماه‌های دسامبر 2012 تا می امسال را 15 درصد کاهش داده بود، اما واردات ماه ژوئن امسال با افزایش روبرو بوده است.

بر اساس اطلاعات تجاری و آمار واردات رسمی، بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه می (اردیبهشت) نسبت به سال گذشته، مجموعا واردات نفت از ایران را 11 درصد افزایش داده‌اند و این میزان به 1.13 میلیون بشکه در روز رسیده است.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش یافته است؛ همچنین واردات روزانه نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن در مقایسه با دسامبر تا می (آذر 91 تا اردیبهشت 92) که برابر با روزانه 148 هزار و 16 بشکه نفت بوده، 7 درصد کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات گمرک کره جنوبی، سئول مجموعا 10.44 میلیون تن نفت در ماه ژوئن از ایران وارد کرده است که این میزان در مدت دسامبر تا می برابر 10.71 میلیون تن بوده است.

اطلاعات نهایی واردات نفت کره جنوبی در ماه ژوئن توسط شرکت ملی نفت این کشور در اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21606
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه