میهن صنعت:

افزایش 20 درصدی حقوق دولتی‌ها/واریز حقوق‌ها از فردا/واریز یارانه، 20 اسفند

میهن صنعت: سخنگوی دولت ظهر امروز بعد از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و ضمن بیان چندین خبر بهارانه به سوالات خبرنگاران در ارتباط با مسائل مختلف اقتصادی کشور پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نوبخت در جلسه امروز هیات دولت با بیان این‌که دولت با توجه به فرا رسیدن عید نوروز تمهیدات و مقدمات لازم را تهیه کرده است، گفت: بر اساس تمهیدات دولت و با مقدماتی که تهیه شده از فردا حقوق و مزایای کارکنان زحمتکش دولت پرداخت خواهد شد تا در اسفندماه به خاطر مخارجی که وجود دارد دچار مزیقه نشوند.

 

وی همچنین با بیان این‌که یارانه نقدی خانوارها معمولا در 22 هر ماه پرداخت می‌شود، گفت: یارانه اسفند  توسط برنامه‌ریزی انجام شده بیستم اسفند برگزار می‌شود یعنی دو روز زودتر از حالت معمول.

 

سخنگوی دولت گفت: حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان دولت بر اساس مصوبه هیات دولت در سال آینده بیست درصد افزایش خواهد کرد.

 

نوبخت تصریح کرد: قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که این افزایش در حدود هجده درصد باشد، ولی با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد این رقم به بیست درصد افزایش پیدا کرد.

 

وی همچنین با اشاره به انضباط مالی و پولی که دولت در پیش گرفته و با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که در سال آینده شاهد کاهش نرخ تورم و رشد آن باشیم، ادامه داد: قرار شد با تصویب دولت مبالغ قابل توجهی از مطالبات بخش خصوصی را بپردازیم تا سقف پرداخت حقوق معوقه پیمانکاران به کارکنانشان شود.

 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت نقدی یارانه‌ها به مردم و تغییراتی که از سال آینده در ارتباط با پرداخت یارانه‌ها با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: ‌در فروردین ماه بدون هیچگونه یارانه‌ها به خانواده‌ها به مانند سابق پرداخت می‌شود، اما در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بعد از ثبت‌نامی که انجام می‌شود و فرم‌هایی که توسط افراد نیازمند به دریافت یارانه‌ها پر می‌شود این پرداخت بر اساس آنچه که در قانون صورت گرفته پرداخت می‌شود.

 

سخنگوی دولت با اشاره به عزم دولت جهت رونق به تولید و کمک به واحدهای تولیدی و همچنین بهبود سلامت و افزایش اعتبار بیمه‌های درمانی، گفت: دولت تلاش دارد که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها این اقدامات صورت بگیرد به نحوی که ما بتوانیم در سال آینده شاهد این باشیم که خدمات درمانی به صورت محسوس بهبود پیدا کند.

 

نوبخت با بیان این‌که ما در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طبق بند «و» تبصره 21 اعلام شده عمل می‌کنیم، تاکید کرد که یارانه نقدی خانوارها در ماه فروردین به مانند اسفند به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود.

 

وی همچنین از کسانی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند خواست که از دریافت یارانه انصراف دهند.

 

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی و همچنین مرکز آمار ایران در ارتباط با نرخ تورم در کشور گفت: ارقامی که اعلام شده نزدیک به هم هستند البته مبنای محاسباتی بانک مرکزی و مرکز آمار کمی متفاوت است، ولی در مقایسه‌ای که صورت می‌گیرد می‌بینیم که این آمار نزدیک به یکدیگر هستند.

 

وی در مورد علل کنترل نرخ رشد تورم در کشور گفت:‌ اینکه نرخ رشد تورم در کشور مهار شده و رو به کاهش است ناشی از انضباط مالی و پولی است.

به نقل از ایسنا نوبخت با بیان این‌که این انضباط را در دفترچه قانون بودجه 1393 نیز می‌توانیم مشاهده کنیم، گفت: هنوز سال به پایان نرسیده ولی قانون بودجه ما برای سال 93 مشخص است و امروز نیز بررسی ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه در دستور کار دولت بود و ان‌شاءالله یکشنبه این آیین‌نامه‌ها به تصویب می‌رسد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد آمار بانک مرکزی و آمار مرکز آمار در ارتباط با تورم، گفت: طبق قانون آماری که برای همه دستگاه‌ها مستند است، آمار مرکز آمار ایران است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43906
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه