میهن صنعت :

اقدامات فرهنگی و اجتماعی از هیئت ها آغاز می شود

باباخانی گفت: هیئت می‌تواند کانون تربیت باشد و اقدامات فرهنگی و اجتماعی از آنجا آغاز شود، در این راستا از مجموعه‌هایی که ایده جدی در حوزه بانوان و تشکل‌های هیئتی دارند، استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نشست تخصصی بانوان ایده‌پرداز با محوریت اجرای ویژه‌برنامه‌های محرم با عنوان «سفیران تاریخ‌ساز»،با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از بانوان ایده‌پرداز در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه هیئت نهادی است که عموم مردم با تفکرات متفاوت در این مرکز حضور می‌یابند، گفت: شاید علت اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هیئت را کانون جهاد تبیین معرفی می‌کنند، همین حضور اقشار مختلف در این مراکز باشد.

وی اظهار کرد: امروز فقط قشر خاصی در مساجد حضور می‌یابند و متأسفانه مخاطبان ما پای حرف دیگری نشسته اند و این نشان می‌دهد که ما در این زمینه نیاز به کار مجاهدانه و مثمرثمر داریم، البته نیاز به پایگاه هم وجود دارد و به نظر می‌رسد فضای هیئت در این زمینه بسیار اثرگذار است و به وسیله هیئت می‌توان مساجد را احیا کرد.

هیئت باید کانون جهاد تبیین باشد

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه در مهرواره هوای نو، ظرفیت عظیمی از بانوان مبلغ شناسایی شدند، افزود: هیئات می‌توانند با گردآوری اقشار مختلف با تخصص‌های گوناگون باری از دوش جامعه بردارند و گستره برنامه‌های خود را زیاد کنند به نحوی که برای ۸۰ میلیون جمعیت برنامه داشته باشند.

وی عنوان کرد: هیئت می‌تواند کانون تربیت باشد و اقدامات فرهنگی و اجتماعی از آنجا آغاز شود در این راستا از مجموعه‌هایی که ایده جدی در حوزه بانوان و تشکل‌های هیئتی دارند، استقبال می‌کنیم.

در ادامه عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی در این نشست گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی برای هیئتها مأموریت مشخص کرده اند. شاید سابق بر این هم هیئت به عنوان یک جمع مؤمنانه در مسیر ولایت تعریف داشت، امامقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با مداحان، به صورت خیلی مستقیم و روشن و صریح، مأموریتی را پیش روی هیئت گذاشتند و فرمودند: «هیئت باید کانون جهاد تبیین باشد».

وی اظهار کرد: جهاد تبیین فصل مشترک هیئت‌های امروز است. امروز از هیئت ما باید جهادگران تبیین برخیزند. هیئت مبدأ شکل گیری جریانات مردمی و مبدأ ایجاد خلاقیت‌ها و هنرمندی‌های مردمی در فضایی است که جریانات حاکمیتی به راحتی نمی‌توانند نفوذ کنند، بر شما لازم است به شیوه‌های جذاب و متناسب با اقتضائات امروز فکر کنید.

سعیدی‌نژاد عنوان کرد: این فضاهای مردمی است که در قالب هیئت می‌تواند تبلیغ مؤثر را شکل دهد. سلام فرمانده از یک هیئتی در یک شهرستان توسط مداحی شکل پیدا کرد. شاید کسی فکر نمی‌کرد که این سرود چه قدرت نفوذی دارد، اما این حرکت و اتفاق فرهنگی شامل نصرت الهی شد.

وی افزود: امروز ظرفیت‌های مردمی در نقطه اثرگذاری قرار دارند اگر خود را پیدا کنند و اگر بتوانیم در دستگاه تبلیغی خدمتگزار جریانات مردمی باشیم. برای بحث جهاد تبیین که یک اتفاق بزرگ و مستمر است، اینکه عموم بانوان صاحب سخن پای کار بیایند و به بیان حقایق و دستاوردهای انقلاب بپردازند، کار ساده ای نیست، یک کار مستمر می‌خواهد و یک جنس رفتارسازی در جامعه است و باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد.

جهاد تبیین، امروز یک امر واجب، قطعی و فوری است

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما برای عملی سازی جهاد تبیین طرحی را آماده کرده ایم برای این که پشتیبانی محتوایی و دوره‌های توانمندسازی را داشته باشیم و آمایش سرزمینی را نسبت به زیرساخت‌های تبلیغی شکل دهیم. در این جلسه به دنبال ایده‌های مردمی هستیم. فعالیت‌هایی که می‌تواند جریان مردمی را با خود همراه کند و هنر حاکمیت این است که این قابلیت را پیدا کند و در جای خود به خوبی ضریب دهد تا توسعه روزافزون داشته باشد.

سعیدی‌نژاد گفت: از شما صاحب نظران این عرصه می‌خواهیم که کمک کنید تا دریابیم چه ایده‌هایی در محرم امسال برای پیگیری جهاد تبیین در هیئت‌های بانوان می‌توانیم داشته باشیم. مجموعه عقب ماندگی‌هایی در زمینه ساماندهی هیئت‌های بانوان داشته ایم که امید است بتوانیم محرم امسال در قالب فراخوان از مسئولان هیئات و تشکل‌های دینی بانوان شبکه ای شکل دهیم و دوره‌های آموزشی برگزار شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: با توجه به فرمان ضروری، فوری و لازم مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین که می‌فرمایند: «جهاد تبیین، امروز یک امر واجب، قطعی و فوری است»، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که نباید اجازه دهیم زمان منقضی شود و مهمترین فرصت اثرگذاری همین دستگاه تبلیغی در ایام محرم است. همین حرکت‌ها منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و همین اتفاق زمانی زنان را پای جنگ و به میدان آورد، امروز دوباره می‌خواهیم از این فرصت برای پای کار آوردن بانوان در جهاد تبیین استفاده کنیم./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=248066
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه