پس از لغو جام جهانی کشتی؛

اما و اگرهای میزبانی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های جهان

لغو برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی در تهران باعث شده تا میزبانی جام باشگاه های جهان در بجنورد هم با اما و اگرهای فراوانی همراه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی قرار است مسابقات کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های جهان طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ آذرماه به میزبانی بجنورد برگزار شود. پیکارهایی که با حضور سه تیم داخلی و سه تیم خارجی بصورت مجزا در هر دو رشته آزاد و فرنگی برگزار می شود و طبق سنوات گذشته، سه تیم برتر رقابتهای لیگ در این مسابقات به میدان خواهند رفت.

اما لغو رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی در تهران که با تصمیم کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی صورت گرفت، میزبانی جام باشگاه‌های جهان را هم تحت تاثیر قرار داده و برخی معتقدند احتمال لغو این مسابقات هم وجود دارد.

هر چند حسن رنگرز به عنوان سخنگوی فدراسیون کشتی از برگزاری حتمی جام باشگاه های جهان طبق همان زمان و برنامه قبلی با حضور سه تیم خارجی در شهر بجنورد خبر داده اما هنوز مشخص نیست، تیم‌های خارجی مورد نظر فدراسیون از کدام کشورها هستند و اصلا تمایلی به حضور در ایران دارند؟ به گفته رنگرز رایزنی با برخی از تیم های خارجی در حال انجام است، اما چه تضمینی وجود دارد که تیم های مورد نظر فدراسیون کشتی مثل تیم‌های مجارستان و ژاپن که به جام جهانی تهران نیامدند، این بار قید جام باشگاه‌های جهان در ایران را هم بزنند. مگر اینکه فدراسیون کشتی به سراغ تیم های نه چندان مطرح کشورهای همسایه برود و قصدا داشته باشد به هر شکل ممکن جام باشگاه های جهان را با هر تیمی حتی تیم های ضعیف هم در ایران برگزار کند.

با توجه به تلاش جدی فدراسیون کشتی برای برگزاری جام باشگاه های جهان باید نیمه پر لیوان را دید و خوشبین بود، اما نباید فراموش کرد اتحادیه جهانی کشتی خبر لغو جام جهانی تهران را تنها سه روز قبل از برگزاری این مسابقات اعلام کرد و هیچ بعید نیست در خصوص جام باشگاه های جهان هم با یک تصمیم دقیقه نودی همه چیز را منتفی کند!

با توجه به نتایج نهایی رقابتهای لیگ برتر کشتی، تیم‌های بازاربزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در کشتی آزاد  و تیم‌های بازار بزرگ ایران، سیناصنعت ایذه و هیات کشتی سیرجان نیز در کشتی فرنگی، سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان را کسب کردند./مهر

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188791
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه